Toon posts:

Monitor blijft in Standby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, mijn monitor blijft dus in standby ook al zet ik mijn PC aan.

Hij werkte tot voor kort harstikke goed, maar had vandaag een TV van me zus gekregen (een oude maar beter dan ik had :P).

Hier probeerde ik op beeld te krijgen met TV out, dit ging niet en toen viel mijn PC uit (tijdens zoeken naar monitoren).

Dus had ik dat weer allemaal ontkoppelt, probeerde op te starten maar dat ging niet. Fan van mijn GPU gaat nu op 100% draaien en blijft daarop draaien. Ik hoor de PC verder ook opstarten (windows deuntje, keyboard lampjes etc etc werkt allemaal). Het is dus puur het beeld.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad toen ik een geluidskaart van creative gebruikte waarvan de drivers conflicteerde met mijn GPU drivers, maar ik weet mijn god niet meer hoe ik het had opgelost.

Hier specs:
cpu: Conroe E6600
mobo: gigabyte DS3 (rev 1.0)
gpu: gigabyte nvidia 7950GX2
ram: 2GB OCZ PC5400 (2x1GB Dual Channel)

Geheugen en dergelijke is allemaal in orde, gpu deed het ook nog perfect tot 2 uur geleden, alles draaide als een zonnetje.

Monitor werkt zelf ook.

Ik denk ook dat het puur aan de GPU ligt (geen pci-e mobo verder hier om te testen jammergenoeg) maar dat die niet kapot is zoals vorige keer dat ik ong hetzelfde probleem had. Maar misschien het signal stuurt via de TV out dat dus niet helemaal werkt?

Helaas heb ik geen onboard vga, dus ik zie post ook niet en kan dus ook niet in safemode booten.

Iemand misschien een ideetje verder wat me opweg zou kunnen helpen?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, hang ALLEEN je TV eraan, en start je PC op. Als er geen monitor word gedetecteerd zal zelfs je BIOS al op de TV te zien zijn. Zodra je in Windows bent, disable je je TV out, of deinstalleer je desnoods je VGA drivers. Sluit af, koppel je TV-Out af en hang je originele monitor eraan.

Zou moeten lukken mijns inziens.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zondag 25 februari 2007 @ 00:46:
Ja, hang ALLEEN je TV eraan, en start je PC op. Als er geen monitor word gedetecteerd zal zelfs je BIOS al op de TV te zien zijn. Zodra je in Windows bent, disable je je TV out, of deinstalleer je desnoods je VGA drivers. Sluit af, koppel je TV-Out af en hang je originele monitor eraan.

Zou moeten lukken mijns inziens.
Jammergenoeg werkt dit niet, TV-out doet het dus niet. Daarom hield ie der ook mee op tijdens het zoeken naar monitoren.

Met minder ram bankjes en andere apperatuur opstarten werkt ook niet, haalt niks uit.

Wat wel apart is dat vandaag toen ik even opstarte (voor de zoveelste keer) en weer uitzette bleef de groene lamp van me razor muis branden, dus bleef er stroom staan op de USB. Na het loskoppelen en weer derin zetten ging die niet meer aan. ook niet als ik de PSU uit deed en dan weer aan.

Kom niet echt verder zelf meer, ga morgen maar proberen een pci video kaartje te krijgen zodat ik even daarmee kan kijken of dat werkt. Dan als dat werkt de 7950gx2 verwijderen en opnieuw installeren zodat dat hopelijk gewoon weer normaal werkt.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Misschien kun je tijdens het opstarten CTRL ingedrukt houden. Weet niet of het werkt, maar bij te ver overclocken werkt het geloof ik wel. Het valt te proberen. :>