Situatie:
asus a8n sli deluxe met amd athlon 64 3500+
dual channel geheugen van GEIL, 400 mhz pc3200
Maxtor 250 gig, sata-300
Werkte tot gisteren 100 procent.
Wat is er veranderd:
Ik kocht windows vista home premium oem box en 2 reepjes kingston, ook pc 3200 400
Installatie van Vista is gelukt, heeft een dag goed gedraaid, soepel en vlot.
Toen ineens een BSOD, nadat de agenda die ik niet gestrat had, ineens niet werkte aldus een pop-up.
Na herstart wilde die de cd met awdflash
mobo cd er in, starten van dvd, bios werd herstelt.
Maar geen opstarten....
Stroom er af, mobo batterijtje er uit, clrcmos jumper 15 seconden, teruggeplaatst, batterij er in, stroom er op.
noppes...
Kom niet in bios, niet met usb en niet met ps2 keyboard, monitoren geven ´no signal´
opstarten van asus cd werkt ook niet meer
geen piep bij opstarten
video er uit, alle geheugen reepjes er uit, hdd´s los gekoppelt
geen opstart piep
Kan een bios in -1- dag, in een klein half uur eigenlijk, kapot gaan? op een systeem dat 100% werkte vanaf dag een zonder problemen draaiende op XP home?
PS; in de manual staan geen beep codes, de deluxe werkt met voice messages bij opstarten maar die had ik al na een week uitgeschakeld.
EDIT:
Oh enne, na installatie van het nieuwe geheugen, maakte de auto setting er 333 Mhz van ipv de vermelde 400 op de site EN doosjes.
Ik heb dat dus op 400 gezet in het bios, kan dat nog iets er mee te maken hebben?
asus a8n sli deluxe met amd athlon 64 3500+
dual channel geheugen van GEIL, 400 mhz pc3200
Maxtor 250 gig, sata-300
Werkte tot gisteren 100 procent.
Wat is er veranderd:
Ik kocht windows vista home premium oem box en 2 reepjes kingston, ook pc 3200 400
Installatie van Vista is gelukt, heeft een dag goed gedraaid, soepel en vlot.
Toen ineens een BSOD, nadat de agenda die ik niet gestrat had, ineens niet werkte aldus een pop-up.
Na herstart wilde die de cd met awdflash
mobo cd er in, starten van dvd, bios werd herstelt.
Maar geen opstarten....
Stroom er af, mobo batterijtje er uit, clrcmos jumper 15 seconden, teruggeplaatst, batterij er in, stroom er op.
noppes...
Kom niet in bios, niet met usb en niet met ps2 keyboard, monitoren geven ´no signal´
opstarten van asus cd werkt ook niet meer
geen piep bij opstarten
video er uit, alle geheugen reepjes er uit, hdd´s los gekoppelt
geen opstart piep
Kan een bios in -1- dag, in een klein half uur eigenlijk, kapot gaan? op een systeem dat 100% werkte vanaf dag een zonder problemen draaiende op XP home?
PS; in de manual staan geen beep codes, de deluxe werkt met voice messages bij opstarten maar die had ik al na een week uitgeschakeld.
EDIT:
Oh enne, na installatie van het nieuwe geheugen, maakte de auto setting er 333 Mhz van ipv de vermelde 400 op de site EN doosjes.
Ik heb dat dus op 400 gezet in het bios, kan dat nog iets er mee te maken hebben?
[ Voor 8% gewijzigd door notsonewbie op 24-02-2007 22:01 ]
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)