Toon posts:

4 GB geheugen...

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik las ergens laatst dat 4 GB geen nut heeft onder Windows XP omdat Windows XP niet meer dan 3 GB geheugen aankan... als er meer wordt geplaats dan wordt het systeem instabiel en what not.

Is dit waar? Wat als je met photoshop plaatjes van 500mb werkt?

Alvast dank voor de reacties!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Typisch zoekvraagje, en meer iets voor Windows Operating Systemen? Tik maar eens "4 Gb XP" in bij de zoekfunctie van het forum en een wereld gaat voor je open :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:34:
Typisch zoekvraagje, en meer iets voor Windows Operating Systemen? Tik maar eens "4 Gb XP" in bij de zoekfunctie van het forum en een wereld gaat voor je open :)
Ja, maar ik hoopte dat iemand een mooie samenvatting van al die topics had in een paar zinnen. :P

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:36:
[...]

Ja, maar ik hoopte dat iemand een mooie samenvatting van al die topics had in een paar zinnen. :P
Dan kan je die nu gaan maken ;) . Ook al in de FAQ's gekeken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Maar even andwoord op je vraag, Nee windows xp kan niet overweg in zover dat hij maar 2 gb ziet als je bijvoorbeeld 3 gb heb, maar hij gebruikt die 1 gb wel.

Maar waarom zou je ooit 4 gb nodig hebben ? Server?

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:08
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:41:
Maar even andwoord op je vraag, Nee windows xp kan niet overweg in zover dat hij maar 2 gb ziet als je bijvoorbeeld 3 gb heb, maar hij gebruikt die 1 gb wel.

hij gaf een heel duidelijke hint in zijn openings post 'photoshop bestanden van 500 mbyte' dus waarschijnlijk is hij fotograaf of bewerkt hij foto's...

info
http://www.microsoft.com/...o/evaluation/features.asp
Supports up to 4 gigabytes (GB) of RAM and up to two symmetric multiprocessors.

of het 'zin' heeft wordt er niet vermeld

[ Voor 17% gewijzigd door Icekiller2k6 op 24-02-2007 21:46 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 5090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1600

Verwijderd

Topicstarter

Aha, lekker vaag.

Maar 4 GB is toch niet uitermate uitzonderlijk? 2 GB is nu onderhand de norm..

Maar als Windows XP 4GB prima kan handelen moet ik dat maar nemen dan maar.

• Scorpio9a
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 16:41

Scorpio9a

Understorm

Nou dat is dus niet waar, Windows gebruikt zoveel geheugen als je ziet in taskmanager/systeminfo. Het vershild per systeem hoeveel geheugen er max gezien wordt, dit ligt icm DMA/PCI/AGP etc.
Probleem is namelijk dat er maar 4gb aan address space is voor 32-bit, en DMA/PCI/AGP heeft ook een X aantal geheugen addressen (!!!, niet geheugen) in gebruik, dit schomelt meestal tussen de 768MB-1.25GB.
Ik zelf heb ook 4GB en heb hier voor dus gewoon fijn Windows Server 2003 x64 geinstalleerd. Zodat ik wel mijn volledige 4GB geheugen kan benaderen.

Het is mogelijk onder de 32-bit versies van Windows om de volledige 4GB te zien via de PAE switch.

-Scorpio9a

Verwijderd

Topicstarter
Scorpio9a schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:53:
[...]

Nou dat is dus niet waar, Windows gebruikt zoveel geheugen als je ziet in taskmanager/systeminfo. Het vershild per systeem hoeveel geheugen er max gezien wordt, dit ligt icm DMA/PCI/AGP etc.
Probleem is namelijk dat er maar 4gb aan address space is voor 32-bit, en DMA/PCI/AGP heeft ook een X aantal geheugen addressen (!!!, niet geheugen) in gebruik, dit schomelt meestal tussen de 768MB-1.25GB.
Ik zelf heb ook 4GB en heb hier voor dus gewoon fijn Windows Server 2003 x64 geinstalleerd. Zodat ik wel mijn volledige 4GB geheugen kan benaderen.

Het is mogelijk onder de 32-bit versies van Windows om de volledige 4GB te zien via de PAE switch.
Dat wordt 2GB dus :o .

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sommige moederborden kunnen die 512MB die over blijft als buffer voor de HDD of GPU gebruiken. Zoek eens wat in je BIOS...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=windows 4gb geheugen]

Sja.

Dit staat trouwens ook in in de FAQ van dit subforum: PMG FAQ - Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen?

Overigens:
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:36:
Wat een mentialiteit :/ Indien je dit werkelijk serieus meent, dan zou ik zeggen: zoek een ander forum. Beginnersweb.nl ofzo. Of mocht je dit forum weldegelijk waarderen, neem dan eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van dit forum ;)

[ Voor 59% gewijzigd door BalusC op 24-02-2007 23:12 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.