Rear speakers als front gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:11

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ik heb alweer een paar jaar geleden mijn audio set gekocht bestaande uit o.a. een Chario Syntar T200 front speakers, Chario Syntar 200 rear speakers en een Chario Syntar Dialoque center speaker.

Opstelling was/is de zuilen (T200) als front speakers en de 200's als rear's. Onlangs ben ik verhuisd en moet misschien mijn opstelling aanpassen in die zin dat mijn T200 zuilen als rears ingezet moeten gaan worden en mijn 200's op stand als fronts.

Ik weet dat de front pseakers in feite dezelfde zijn als de rears alleen zijn de fronts een paar jaar ook ingespeeld als fronts en de rears als rear. Zou het dan ook qua geluid uitmaken als ik de fronts en de rears nu andersom ga gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/03011602_2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/DSCF0002.JPG

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42

GaMeOvEr

Is een hork.

Mwoah, lijkt me niet. Punt is dat je zuilen dieper door zullen lopen qua basweergave, dan je rears. Kortom, je gaat wat inleveren aan basweergave. Voor de "klank" van het geluid maakt het niet uit, aangezien ze beide dezelfde units (tweeters en woofers) gebruiken. :)

Inspelen is geen punt, inspelen is alleen dat je spoelen goed opgewarmt zijn en je surrounds soepel enzo. Met wat voor geluid je dat doet maakt niet echt uit, ze gaan er niet anders van klinken. :)

Persoonlijk ben ik altijd geneigd in dat soort situaties mijn inrichting aan mijn audio-opstelling aan te passen, ipv andersom. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door GaMeOvEr op 24-02-2007 21:48 ]

Aannames zijn fataal.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Basweergave wordt verzorgd door mijn sub (MJ Acoustics pro 50) dus daar zal het niet aan liggen. Zowel de fronts als de rears staan op "small" ingesteld.

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:13

DJ Vincento

1422055

Waarom koop je dan zulke zuilen? Grote speakers hebben weinig nut als ze op small staan, al lijkt het wel mooi.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
DJ Vincento schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:24:
Waarom koop je dan zulke zuilen? Grote speakers hebben weinig nut als ze op small staan, al lijkt het wel mooi.
Weinig nut? :?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Jep..

Even "kort door de bocht": je kiest voor zuilen vanwege de extra laagweergave. (toch?)
als je ze op small zet op je receiver (en dus afkapt op 80/90Hz), dan kan je dus net zo goed kleine speakertjes neerzetten?

Om terug te komen op jouw vraag: ja, dit kan gewoon zonder problemen.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Idd, je had beter boekenplank speakers kunnen kopen voor hetzelfde geld. Aangezien laagweergave nu toch niet boeit. Dan was je mid/hoog beter geweest.

Small setting is voor sat-speakertjes bedoeld :X
Pagina: 1