Toon posts:

HELP MIJ PLEASE

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik zit met een groot probleem eerst even mijn syteem specificaties

ASUS A7N8X-E DELUXE moederbord
ATHLON XP 3200+ processor
1X 1GB KINGSTON DDR400 geheugen
SAPPHIRE X1600 PRO videokaart
1 x 300 GB ide harddisk (maxtor)
1x 160 GB sata harddisk (western digital)
WINDOWS XP PRO

Ik zit al weken te klooien om het systeem goed draaiend te krijgen, het grootste probleem is eingelijk dat ik graag vlieg met flight sims en dat de videokaart niet hoger komt als 3a4 FPS (oude flightsim 2004) nieuwe FSX krijg ik al helemaal niet van de grond. Alles geprobeerd nieuwe windows installatie (windows xp) alle nieuwste drivers van ati, moederbord en windows erin gezet ook nog geprobeerd met de oude drivers (weining verschil), wat instellingen in de bios veranderd (fast write, agp aperture size enz.) maar het lijkt erop dat niets helpt, weten jullie misschien nog een paar dingen die ik kan uitproberen.

Alvast bedankt, |:(
klmes

Verwijderd

en andere programma's doen het wel goed?
andere spellen, 3dmark, zware pdfjes/word/excel?

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:38
kan je nog een slechtere topicnaam maken?
maar welke settings draai je fs dan ?
tis sowieso wel een zwaar spel ;)
is dit het enige spel waar je dit hebt

Verwijderd

Welke drivers draai je? Chipsetdrivers geinstalleerd? Iets meer informatie en een betere topictitel waren wel handig..

Verwijderd

Topicstarter
Andere Spellen draaien matig op lage settings net zoals flight sim alles op minimale instellingen draait het redelijk (maar ziet er dus niet uit), ik heb ook 3dmark06 gedraaid en kwam op een score van 2900, verder word,exel en dat soort bestandjes gaat goed soms wat moeite met snel door scrollen maar er is verder wel goed mee te werken.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:57:
Andere Spellen draaien matig op lage settings net zoals flight sim alles op minimale instellingen draait het redelijk (maar ziet er dus niet uit), ik heb ook 3dmark06 gedraaid en kwam op een score van 2900, verder word,exel en dat soort bestandjes gaat goed soms wat moeite met snel door scrollen maar er is verder wel goed mee te werken.
Check even of alle harde schijfen op DMA draaien ( onder hardware instellingen ) ..misschien schort het ergens daar aan!

There is no place like ::1

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-01 14:14
Draai je niet toevallig 1600 * 1200. Dan vind ik het ook niet raar dat het 3 a 4 Frames per Second gaat. Probeer je resolutie ingame wat lager te zetten.

offtopic:
Denk even aan een goede titel

[ Voor 15% gewijzigd door peeter123 op 24-02-2007 21:07 ]

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Welke versie van DirectX draai je ?

offtopic:
Vraag even een title change aan...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai met de volgende drivers

ATI 7-1_xp_dd_ccc_wdm_enu_40211

Nvidia System utility: 1.02.00
nforce audio: 4.62 (6.14.0462.0)
Geforce video: not supported
nforce ethernet controller: 4.16 (4.14.01.0416)
nforce ide: 4.46 (5.10.2600.0446)
nforce AGP controller: 4.36 (4.12.01.0436)
Direct x versie 9.0c
Sillicon image sataraid controller: 1.0.56.1

Soory voor de topic name
ben een beetje wanhopig :$

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:07:
Soory voor de topic name
ben een beetje wanhopig :$
Het werkt wel, ik heb erop geklikt zonder dat ik het wou |:(

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:57:
flight sim alles op minimale instellingen draait het redelijk (maar ziet er dus niet uit)
|:( lijkt het je niet dat 1+1 gelijk is aan 2?
Als je pc jou wensen niet trekt, is je pc te traag om te voldoen aan jou eisen..
Alsem schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:08:
[...]

Het werkt wel, ik heb erop geklikt zonder dat ik het wou |:(
same :(

[ Voor 23% gewijzigd door Four op 24-02-2007 21:12 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Verwijderd

Topicstarter
alle disk drives draaien op ultra dma 6
in game resolutie al op alles geprobeerd 800x600 gaat goed alleen met een 22" breedbeeld is dat niet echt speelbaar, draait nu op 1280x800 ook niet echt lekker maar kan nog wat zien, ik zou toch andere prestaties verwachten met een x1600 pro videokaart

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:43

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Dit topic hoort hier niet thuis. Verder zijn we hier op GoT niet bepaald dol op schreeuwende en niet-informatieve topictitels. Dit topic gaat dus op slot.

Ga alles eens controleren en test m.b.v. benchmarks of het systeem optimaal draait. Zijn de scores normaal? Dan is de applicatie die je wilt draaien simpelweg te zwaar. Dat betekent dat je óf nieuwe hardware aan moet schaffen óf dat je de details en/of resolutie lager moet zetten.

Zijn de scores in benchmarks ook ondermaats? Kijk dan eerst naar de drivers. Probeer zowel nieuwere als oudere drivers. Check instellingen zoals AA (Anti Aliasing) en AF (Anistropisch Filteren) en vergeet uiteraard niet in het BIOS te kijken naar instellingen. Naast videokaart drivers zijn er in een PC nog veel meer drivers (geluidskaart/chip, chipsetdrivers (moederborddrivers), etc.) die je kunt checken. Ga dat dus eerst even doen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.