Printer topic: Canon S820 D

Pagina: 1
Acties:

• wmuller
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 22:58
Printers; Canon S820 D:

Tot nu toe prima fotoprinter maar er komen zwarte strepen / vlekken, in de lengte richting, op de foto's, en ook op de achterkant.

Ding opengemaakt, zit er onder de glijstrook waar de print-unit met inkvaten en printkop, heen en weer glijdt, een strook zwart plastic met ribbels waar het papier over glijt. Daarin zit een schuimplastic bodempje dat nat is van de inkt (zwart). Uiterst links en uiterst rechts zit een vierkant vakje waarin ook een schuimplastic bodempje, ook kletsnat van inkt. Volgens mij rust de printerkop daar uit zonder uit te drogen.

De eerder genoemd strook zwart plastic was ook nat van inkt net zoals de printerkop en zijn omgeving. Bij het rechtervakje zit ook een paar plastic lammeletjes die bij het uitschakelen de resten inkt wegvegen. Kan je zien als je de boel open hebt en de schakelaar uitzet.
Al die weggeveegde resten worden in de loop der jaren een smerige boel daar binnen. Is er een handige truc om die rommel op te ruimen zonder dat je de geleidingsassen van de printerkop hoeft te demonteren ?
Kennis van me, met zelfde printer, iets jonger, heeft zelfde probleem al langer.

Gebruik in deze printer uitsluitend Canon papier en Canon inkt met verder schitterenden foto's.

Kennen we dit probleem van dit type printer ?

Groet,
wmuller

• wmuller
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 22:58
Nou dat schiet niet erg op hier met antwoorden, ;). Inmiddels ben elders op deze site bij printerproblemen het woord "absorbtiefilter" tegen gekomen. Daarmee ben ik op het goede spoor gekomen. Voor anderen die met de Canon S X00 serie problemen met vlekken en strepen krijgen klik eens op:
http://www.druckerchannel...cale_size=1&print=Drucken

Wat ik jammer vind is dat Canon in zijn instructieboek op geen enkele wijze verwijst naar dit probleem, laat staan een oplossing aangeeft.

Grt,
wmuller