Nieuwe pc start niet

Pagina: 1
Acties:

• -J00P-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10-2025
Zojuist heb ik de volgende pc configuratie inelkaar gezet:

- Coolermaster 500W voeding
- ASUS P5B moederbord
- Core 2 Duo E6400 processor
- 1GB 5300 DDR2 geheugen (1 module)
- e-GeForce8800 GTS videokaart
overige hardware heb ik ontkoppeld gezien het hier al op blijft steken.

Het volgende (voor mij vage) probleem doet zich voor wanneer ik de pc aan zet.

De CPU fan springt (na 1 seconde) ongeveer 1 seconde aan en gaat weer uit.
Enkele seconden later gaat alles weer draaien en blijft aan. Echter krijg ik geen beeld op mijn monitor.
Ik vermoed dat het scherm nog gewoon functioneert want ik krijg wel beeld wanneer ik m op mn laptop aansluit.

Wie heeft een idee wat hier mis gaat?

[ Voor 2% gewijzigd door -J00P- op 24-02-2007 19:14 . Reden: processor aan specs toegevoegd ]

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 12:06
dit lijkt op sluiting:
check afstandbusjes van je mobo, anders leg je je mobo even buiten je case. Probeer dan nog eens op te starten.

specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Dan kom je er vanzelf achter welk onderdeel het probleem geeft :)

Verwijderd

wat voor processor zit erop?? koppel eerst eens alles af, dvd-speler/brander hdd enz, en start alleen op met het moederbord geheugen en processor? hoor je ook piepjes? reset je bios eens

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
zou je er niet eens een processor inzetten? :+

nee grapje probeer idd eens buiten de kast

• -J00P-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10-2025
mja.. processor staat er nu ook bij.. een core 2 duo

@yohoo, zoals je kon lezen zit alleen het noodzakelijke in de kast, en ik krijg geen piepjes e.d.

ik ben nu bezig de boel weer uitelkaar te halen, alvast bedankt

------------------------------------------------------------------------------

alles uit de kast halen heeft alleen opgeleverd dat de boel nu wel in een keer gaat draaien.

Verder blijft t akelig stil. Geen errorbeeps en geen beeld.

[ Voor 35% gewijzigd door -J00P- op 24-02-2007 19:33 . Reden: update ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Alle stekkertjes van je voeding (ATX stekkers, dus ook de P4 stekker) aangesloten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

-J00P- schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:17:
Dan zou ik eens beginnen met de troubleshooter.

Verwijderd

-J00P- schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:17:
alles uit de kast halen heeft alleen opgeleverd dat de boel nu wel in een keer gaat draaien.

bedoel je dat je fans etc wel gaan draaien maar dat je power LED en je HDD led (als je beide hebt) niet gaan branden?
dit had ik namelijk pas wel met mijn gloednieuwe asus m2n32 bordje... geen beeps, geen beeld maar wel draaiende fans. meteen DOA gestuurd en bleek dus een defect te zijn in mobo.

miss is dat 't wel?

• HolyPanther
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Eigenaar van de betreffende desktop hier. Ik heb hem samen met j00p in elkaar gezet.

Met de troubleshooter kom ik niet ver. Het gaat daar voornamelijk ook over systemen die al wel hebben gedraaid.(maar nooit slecht dat iemand een reminder naar de troubleshooter geeft)

alle 3 de atx benodigde(geen idee hoe die allemaal heten) stekkers zijn gewoon aangesloten en ook de extra power suply voor de videokaart ben ik zeker niet vergeten. Maar dat laatste zou sowieso geen probleem moeten geven om op zijn minst een bios te kunnen zien of foutmelding te krijgen lijkt mij.

@ macafacka. Dat is na alle gepruts wel de meest waarschijnlijke. De voeding wordt gewoon geheel actief maar voor de rest gebeurt er niks.
Dus ik zal wel wanneer ik tijd heb _en_ de winkel open is teruggaan. Dan wel met mijn hele systeem omdat ik nog steeds niet zeker weet wat er precies wel en niet werkt.

Overigens ook nog bios reset gedaan wat weer niets hielp.

Allemaal wel bedankt voor de ideeën/hulp. Als iemand nog een geniaal idee heeft lees ik die graag maar ik verwacht dat teruggaan naar de winkel onoverkomelijk is.

Verwijderd

Je geeft aan dat je alle 3 de stekkers en die voor je Graka aan hebt gesloten.

Wil je daarmee zeggen:
-24/20 pins voedings stekker
- P4 stekker
-Molex op je moederbord
-molex op je Graka

Indien je dit allemaal hebt zou ik eens proberen om je molex (zelfde stekker als bv. DVDrom) van je moederbord los te gooien!

Het is of die of de P4 stekker! 8)7

• HolyPanther
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
de 20/24 pins stekker is een 20+4 stekker en dat bedoel ik dus met 2. dus in totaal 1x20 en 2x4(die vierkante). De gewone 4pins(naast elkaar, molex) gebruik ik nergens. Ook videokaart gebruikt een 6pins.

Verwijderd

heb je alles los gehad behalve geheugen en grafische kaart? (dus ook de front bus connectoren van bv. FIREWIRE?) ( die had ik niet goed zitten waardoor hij niet startte)
Pagina: 1