Toon posts:

Krijg m'n netwerkkaart niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu dus nog met een ISA 3Com ding te internetten , maar ik zou graag willen overstappen naar een PCI ding zodat ik binnenkort een nieuw mobo kan halen zonder ISA . Probleem is dat ik het kaartje wel gewoon geinstalleerd krijg (Ik heb er 2 geprobeerd , een 3Com 10/100 en een Realtek ding van 25,-) . Er is me verteld dat na installatie ik WINIPCFG moest starten en dan Vrijgeven , maar als ik dat doe zegt ie dat het IP-adres al is vrijgegeven of zoiets . Wie kan me helpen want eens moet ik toch van die ISA prut af .

BVD .

Verwijderd

heb ik ook gehad

oplossing : format c:
bootdisk
sys c:
d:\setup.exe

Verwijderd

Vrijgeven??? Waar is dat voor nodig??? Ik deed gewoon kaartje erin en voerde IP adres in (was server dus 192.168.0.1) that's all?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

titan: hij wil ermee internetten (kabel neem ik aan). dus hij kan geen vast ip adres gebruiken. gebruikelijke gang van zaken met winipcfg is eerst 'release' en daarna 'renew' om een nieuw adres op te vragen.
in jouw geval had je winipcfg helemaal niet hoeven te gebruiken. als je tcp/ip op dhcp ingesteld hebt en aangesloten bent op de kabel moet je bij het starten van windows automatisch een ip adres van de dhcp-server van je kabelboer krijgen.
dus ik zou zeggen: gewoon pc rebooten terwijl je aan de kabel hangt. als je dat gedaan hebt en het werkt nog niet...

in dat geval kun je beter netwerkkaart en tcp/ip enzo in properties van het netwerk weggooien en na een reboot alles opnieuw instellen. dat lost de meeste problemen wel op.

Verwijderd

Topicstarter
in jouw geval had je winipcfg helemaal niet hoeven te gebruiken. als je tcp/ip op dhcp ingesteld hebt en aangesloten bent op de kabel moet je bij het starten van windows automatisch een ip adres van de dhcp-server van je kabelboer krijgen.
Dat klinkt allemaal leuk en aardig , maar als ik de kabel erin laat duurt het bijzonder lang voordat m'n PC opstart en bovendien is bij WINIPCFG alles leeg bij Ethernet adapter informatie . Waar kan ik TCP/IP op DHCP zetten dan ?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

je gaat naar control panel, network, kiest tcp/ip en drukt op de knop properties. daar kun je kiezen tussen dhcp of handmatig instellen. de meeste kabelboeren gebruiken dhcp dus ga ik ervan uit dat dat voor jou ook geldt.

klein detail: dat opstarten met de kabel erin duurt zo lang omdat de pc wacht tot ie een ip adres door de dhcp server krijgt toegewezen.
het kan trouwens zijn dat de dhcp-server naar de naam van je pc kijkt (kun je ook in netwerkeigenschappen instellen) om te bepalen welk ip nummer je krijgt. als dat bij jou ook zo is moet je dus ook de naam gebruiken die je van hun gekregen hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt denk ik de keuze tussen 'Automatisch een IP-adres verkrijgen' of handmatig instellen ? Ik heb Windows 98 NL , maar ik ga het morgen ff met Win ME proberen . Hij staat dus op Automatisch , maar hij vindt niks . Als ik de ISA erin zet doet ie het weer meteen .

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Uhm, je hangt hem direct aan je kabel modem? Dan moet je even UPC bellen om je nieuwe mac-adres door te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe Mac adres ? En waar vind ik dat dan ? Zou het daar aan liggen dat ik geen verbinding krijg ?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

daar zal het idd wel aan liggen. macadres vindt je gewoon met winipcfg. kan me niet herinneren hoe een nederlandstalige windows dat noemt maar het is in elk geval een reeks van 6 hexadecimale waardes met '-' tekens ertussen.

Verwijderd

Dat gaat dus niet wat jij wil. Ik heb precies dezelfde netwerkkaart en ik zit ook bij UPC. Je kan alleen internetten met een netwerkkaart waarvan het mac-adres overeenkomt met dat wat bij UPC geregistreerd staat. Anders doet internet het niet.

Een nieuw mac-adres doorgeven heeft geen zin want je mag bij UPC alleen interentten met door hun verstrekte netwerkkaarten. Dit omdat ze geen service verlenen op producten die neit door hun geleverd zijn. Je kan ze hooguit bellen en vragen of je bij hun een PCI netwerkaart aan kan schaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Das lekker dan , ik heb hierover al maanden geleden contact met ze gehad , maar ze weigerden om mij een PCI kaart te verstrekken . In plaats daarvan werd mij aangeraden om een bepaalde 3Com kaart van 200 piek te kopen . Vuile hufters , dat wordt abbo opzeggen en weer opnieuw lid worden . In ieder geval bedankt allemaal , lag het toch niet alleen aan mij .

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is opgelost , eerst met de oude ISA kaart vrijgeven , dan PC uitzetten en nieuwe kaart erin . Alles werkt nu gelukkig . Nogmaals allemaal bedankt .
Pagina: 1