Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Ik lees al maanden in de audio, video & Hifi forum wat eigenlijk ook een van mijn favorieten is.
waarom ik bewonder hoeveel informatie is te vinden maar wat ook gedeeld word.
Hierbij even mijn dank aan iedereen. Ik kan een hoop leren nog :)

maar goed daar open ik een topic niet voor.
Ik ben al langere tijd aan het rond kijken naar een reveiver en boxen

Ik ben eens bij winkels langs geweest en geluisterd naar diverse Receivers zoals de Pioneer 1016V.
HK etc.
Alleen ben je er dan nog niet.. Na veel lees werk hier ben ik er inderdaad achter gekomen dat boxen een heel belangrijk onderdeel zijn van de receiver.. misschien zeg ik het wel verkeerd maar het komt er op neer dat al heb je een mooie receiver dat de boxen uiteindelijk het geluid bepalen wat er uit komt. Voor mij is dat ook heel belangrijk.

Nu is een hele nieuwe set een beetje onbetaalbaar voor me.
Maar heb ik een 2e hands set gezien en mijn vraag is of iemand van jullie deze kent en of het wat is?

Het gaat om de volgende set die ik zou kunnen kopen.

Reciever/surround versterker: Denon AVR 2800
CD speler: Denon DCD-755AR
DVD speler: Denon DVD1500

Met daarbij de volgende boxen

Set van vijf luidsprekers voor een thuisbioscoop. Volwaardig vermogen ook op de surround speakers.
Front 2x MB-QUART QL 40C, 4 ohm, 150 watt, 38-32.000 hz
Surround 2x Hepta Design Audio Ace Gold series 8 ohm, 50 watt continu, 40-25.000 hz
Center 1x Hepta Design Audio Ace Center seris 8 ohm, 50 watt continu, 4--25.000 hz

Nu is mijn vraag, Ik mag deze set voor iets meer dan 600 euro overnemen.
Is dat teveel voor deze set? Het zou zonden zijn als ik voor dat geld een miskoop zou hebben.

Edit:

Ben nog eens verder wezen kijken en ik ben er al uit.
Ik spaar liever nog even door en er worden vele mogelijkheden en voorbeelden via deze forum aangeboden.

Is het mogelijk dat deze topic verwijderd word?
Mijn excuses voor het ongemak.

[ Voor 7% gewijzigd door Mabili op 24-02-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En houd er rekening mee dat specs niets zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal je topic gewoon open laten.
Zodat mensen hier op de forum advies kunnen geven.

Speaker maken zeker veel uit kwa geluid maar een versterker ook.
Het beste advies is dat je naar een winkel gaat waar diverse merken zijn en lekker combineren van speakers en versterker.

Kan je wel vertellen dat je ook naar heco speaker moet luisteren deze speakers zijn goed betaalbaar en geven een zeer heldere geluid .
Ook al is een speaker goed koop wil niet zeggen dat ze slecht zijn.
Mog je eventueel niet genoeg geld hebben laat de center en de rear speakers zitten.
Koop een goeie versterker en goei front speakers deze bepalen het meeste geluid (de rest is bijzaak )
De center speaker gebruik je alleen voor films of een live dvd van een artiest .
Dit geld ook voor de rear speakers .
De sub heb je niet altijd nodig als je goeie front speakers heb die erg laag kunnen kwa bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Bedankt voor jullie tips.

Zelf dacht ik 2e hands een leuke set te hebben maar iets wat 7 jaar oud is plus meer dan 600 euro kost is best veel. Paar honderd euro der bij heb ik een nieuwe set
Daarom ook maar eens verder gekeken, en na wat speurwerk hier op het forum over receivers ga ik de aankomende week even luisteren naar verschillende merken en types.

Op dit moment staat op mijn lijstje

Pioneer VSX - 1016V-s
Denon AVR 1907
Marantz 4001 en de 5001

Pioneer heb ik zelf al jaren goede ervaringen mee.
Denon en Marantz hoor je eigenlijk ook geen slechte verhalen over.

Daarbij ga ik dan inderdaad alleen even voor de front speakers en kan ik later altijd nog uitbreiden.
Hoe ik het hier ook gelezen heb kan ik wel gelijk beter goede bekabeling erbij nemen omdat dit juist weer tegoede komt voor je geluid.

Ik hou jullie op de hoogte en ook eventueel mijn ervaringen en natuurlijk de uiteindelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Mabili schreef op zondag 25 februari 2007 @ 02:02:
Bedankt voor jullie tips.

Zelf dacht ik 2e hands een leuke set te hebben maar iets wat 7 jaar oud is plus meer dan 600 euro kost is best veel. Paar honderd euro der bij heb ik een nieuwe set
Daarom ook maar eens verder gekeken, en na wat speurwerk hier op het forum over receivers ga ik de aankomende week even luisteren naar verschillende merken en types.

Op dit moment staat op mijn lijstje

Pioneer VSX - 1016V-s
Denon AVR 1907
Marantz 4001 en de 5001

Pioneer heb ik zelf al jaren goede ervaringen mee.
Denon en Marantz hoor je eigenlijk ook geen slechte verhalen over.

Daarbij ga ik dan inderdaad alleen even voor de front speakers en kan ik later altijd nog uitbreiden.
Hoe ik het hier ook gelezen heb kan ik wel gelijk beter goede bekabeling erbij nemen omdat dit juist weer tegoede komt voor je geluid.

Ik hou jullie op de hoogte en ook eventueel mijn ervaringen en natuurlijk de uiteindelijke keuze.
Tenzij je HDMI (1.1) nodig hebt zou ik ook kijken naar de oude modellen van Marantz, de 4600 en 5600 bvb. Daar kan je je flink wat op besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harman kardon is ook een goed merk

de pioneer zal ik links laten liggen ben zelf juist overgstapt van pioneer naar h\k wegens meer details in het geluid
Een nad versterker is ook een zeer goeie versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Ben toch eigenwijs geweest en gekozen voor de Pioneer VSX-1016V-S.
Zat te twijfelen tussen de Denon, Marantz, Sony 1200ES en de pioneer.

Het was even een risico in de aanschaf aangezien we weinig tijd hadden om te luisteren.
(Ons zoontje ligt zeer regelmatig in het ziekenhuis ivm een long afwijking of moeten we vaak naar het ziekenhuis)

Hierdoor is de aanschaf in een receiver en boxen veel gok werk wat natuurlijk ook veel geld kan kosten als je niet oppast.

Ik kijk en lees dan ook naar de ervaringen van anderen en natuurlijk wat mijn eigen ervaringen zijn.
Hiervoor hadden we ook al pioneer en waren we zeer tevreden over.
Dat heeft dan ook uiteindelijk ons de keuze doen maken in de Pioneer.

USB functie werkt perfect en de receiver heeft leuke opties.
Uiteindelijk heeft de receiver ons ook 170 euro voordeel opgeleverd aangezien deze in de winkel hier 699 kost en via een webwinkel 529 koste.

Alleen wel 1 punt wat ik jammer vind.
Bij de pioneer kan ik alleen de eq gebruiken om de bas etc aan te passen.
Bij de Sony 1200ES is dat beter geregeld door gewoon een treble en een bas knop.
Zit dan ook in de overweging of ik de pioneer zou houden of over zal stappen naar de Sony

Echter over de boxen ben ik nog niet uit en uit veiligheid maar even de Eltax concept 400 genomen.
Geluid is mooi (Maar kan mooier) alleen mis ik nog wel de diepe bas.
Deze moet ik eerdaags eens zien op te vangen met een goede subwoofer.
Nieuw of 2e hands dat is even kijken.
Voorlopig hou ik het dan even bij een 2.1 systeem tot dat de rust een beetje is wedergekeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Mabili op 07-03-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was even een risico in de aanschaf aangezien we weinig tijd hadden om te luisteren.
(Ons zoontje ligt zeer regelmatig in het ziekenhuis ivm een long afwijking of moeten we vaak naar het ziekenhuis)
Dat is niet zo mooi. Sterkte!
Alleen wel 1 punt wat ik jammer vind.
Bij de pioneer kan ik alleen de eq gebruiken om de bas etc aan te passen.
Bij de Sony 1200ES is dat beter geregeld door gewoon een treble en een bas knop.
Zit dan ook in de overweging of ik de pioneer zou houden of over zal stappen naar de Sony
Imho hoort op een versterker geen treble, equalizer, bas knoppen te zitten. Dat zie je ook vanaf een bepaald segment. Ik had verwacht dat de ES serie van Sony zulke knoppen ontbeerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:31:
[...]

Dat is niet zo mooi. Sterkte!

[...]

Imho hoort op een versterker geen treble, equalizer, bas knoppen te zitten. Dat zie je ook vanaf een bepaald segment. Ik had verwacht dat de ES serie van Sony zulke knoppen ontbeerden.
Na veel zoekwerk blijkt dat de pioneer inderdaad deze optie ook heeft alleen moet je dan wel de auto singal uit zetten en direct bijvoorbeeld op Stereo zetten.
Dan pas kan je met de tone knop de treble en de bas aanpassen.

Met de Sony gaat dat een stuk eenvoudiger maar het is even kijken.
Vandaag toch maar eens kijken of het lukt alsnog naar een winkel te gaan en te gaan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 15:36
Mabili schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:56:
[...]

Na veel zoekwerk blijkt dat de pioneer inderdaad deze optie ook heeft alleen moet je dan wel de auto singal uit zetten en direct bijvoorbeeld op Stereo zetten.
Dan pas kan je met de tone knop de treble en de bas aanpassen.

Met de Sony gaat dat een stuk eenvoudiger maar het is even kijken.
Vandaag toch maar eens kijken of het lukt alsnog naar een winkel te gaan en te gaan vergelijken.
Op zich vrij logisch. Met de Direct functie wordt de toonregeling compleet uitgeschakeld, dus niet zo gek dat je dan geen bass/treble instellingen kunt veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Even een opmerking eerst voordat mensen gaan denken heb je wel geluisterd in een winkel naar de receiver.
Ja dat had ik gedaan alleen ben ik er achter gekomen en het volgende kom je vaak tegen hier op het forum en nu begrijp ik hoe belangrijk dat wel niet is.

Luister meerdere receivers. eventueel ook thuis.
Ik ben er achter gekomen dat inderdaad de Sony gewoon warmer is in geluid dan de pioneer.
Iemand had me hier al voor gewaarschuwd en ik spreek natuurlijk nu uit eigen ervaring maar vandaag bleek echt hoe groot een verschil in geluid kan zijn.
Over alle speakers is werelds natuurlijk maar over 2 boxen deed de Sony 3200ES het ook zeer netjes.

Voor de rest ben ik er al helemaal uit en wil iedereen bedanken voor de tips.
Pagina: 1