Toon posts:

Google niet bereikbaar via normale (!) weg

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Vista Home Premium en sinds gisteren kan ik opeens Google niet bereiken. Niets werkt: www.google.com www.google.co.uk www.google.nl geen eentje doet het. Dus... ik zoeken op GoT. Daar vind ik in een oud topic www.l.google.com ... en die werkt opeens WEL! 8)7

Hoe kan dit? Waarom werken die anderen (nog steeds) niet en deze gekke, met die l er tussen opeens wel...?

Ik heb google als standaard zoekmachine ingesteld, maar ja, die werkt dus ook niet. Iemand enig idee of ik die link ergens kan veranderen in www.l.google.com...?

Heel vreemd dit...

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:06

Ravefiend

Carpe diem!

Kijk es naar je %SystemRoot%\system32\drivers\etc\hosts file?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Lijkt bijna wel of het een gevalletje spyware/malware is dat je hosts file aanpast..?

Er zijn hier vast mensen die weten waar je die ook alweer kunt vinden/aanpassen. Ik ben het even vergeten en heb geen zin om te zoeken. ;)

[edit]Ik was alweer te laat.. Haha.

[ Voor 7% gewijzigd door MrAcid op 24-02-2007 18:54 . Reden: Te laat.. ]

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

al start -> run -> "ipconfig /flushdns" geprobeerd?

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Verwijderd

Topicstarter
hosts file is niets mee gebeurt en /flushdns helpt ook niet...

EDIT:
'k Heb de oplossing gevonden (alhoewel ik wel vreemd vind): als ik tcp/ip automatisch alles laat regelen (IP en DNS) dan werkt google wel...! Vreemd omdat 1. het voorheen wel werkte met handmatige instellingen en 2. de rest alsnog werkte, behalve google...

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 19:38 ]

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-03 22:54

silverstorm

tearing me apart

Blijkbaar heb je gebruikt gemaakt van een DNS-server die de records naar (www.)google.nl/(www.)google.com niet goed had staan. Ik weet niet of je kan zien of het ip van de dns-server ook anders zijn geworden. Verder zou je natuurlijk even kunnen kijken of je een verschil hebt als je google pingt met en zonder handmatige instellingen.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je zou in je etc/hosts file evt. zelf het IP adres van www.google.nl kunnen koppelen aan www.google.nl .

• barrrt
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-03 23:41
Exorcist schreef op zondag 25 februari 2007 @ 01:30:
Je zou in je etc/hosts file evt. zelf het IP adres van www.google.nl kunnen koppelen aan www.google.nl .
mja das denk ik teveel van t goeie... normaal zou dat zoizo automatisch moeten gaan (Dns)

*goed dat t nu is opgelost

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:17

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:35:
hosts file is niets mee gebeurt en /flushdns helpt ook niet...

EDIT:
'k Heb de oplossing gevonden (alhoewel ik wel vreemd vind): als ik tcp/ip automatisch alles laat regelen (IP en DNS) dan werkt google wel...! Vreemd omdat 1. het voorheen wel werkte met handmatige instellingen en 2. de rest alsnog werkte, behalve google...
Soortgelijk iets heb ik ook gehad, na het omturnen van mijn MXstream modem tot router was ik van onder de stelling dat de subnet nog steeds 255.255.255.0 was maar die bleek in het modem op 255.0.0.0 te staan, sommige sites deden ook moeilijk.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
kom je er via 66.249.93.99 wel op? als dat zo is is je dns fucked

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, ik vind de inzet wel aan de heel erg magere kant.
Het is nu opgelost, maar al dit soort dingen (hosts file, tracert, nslookup, IP, etc.) zijn wel de eerste dingen die je in zo'n geval uitzoekt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.