Toon posts:

Vergelijking pc's: AP 6003AA, Acer Aspire E380 en ACER T671

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Helaas ben ik niet een enorme tweaker. Mijn ervaring met computers is vergeleken met de gemiddelde Nederlander wel ok, maar op dit forum ben ik een pure n00b. Nadat ik de afgelopen weken op internet naar verschillende systemen heb gekeken, ben ik vandaag langs een aantal winkels gegaan om naar de desktops te kijken die zij daar hadden. Mijn vorige computer heb ik bij de MyCom inelkaar laten zetten. Hier was ik best tevreden mee, maar hij was wel wat aan de dure kant.

Ik ben op zoek naar een computer waar ik voornamelijk goed mee kan gamen. Ik ben een grote C&C fan. Nu het derde deel eraan zit te komen, wil ik dat ook wel goed kunnen spelen. C&C speel ik online, maar ook wel eens shooters. Offline speel ik meer spellen als Rome: Total War en Civilization. Daarnaast wil ik nog wel eens wat leuks maken met PhotoShop. Ik download vrijwel nooit films en dergelijken.

In mijn zoektocht heb ik drie systemen gevonden die mij wel aardig leken. Ik wil in ieder geval wel 2GB aan RAM geheugen. Wat ik graag wil weten is of jullie ervaring hebben met deze systemen en welke ik het best zou kunnen gebruiken? Het gaat me dan voornamelijk om de processoren en de grafische kaarten, want daar weet ik het minst vanaf.

Nummer 1: De Acer Aspire E380 van Dynabyte.
Processor: AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core 4600+
Geheugen: 2048 MB (2x 1024 MB)
Harddisk: 250 GB S-ATA 7200 rpm
Videokaart: 256 MB (max.) nVidia GeForce G7600GS PCI-E
Software: Norton AntiVirus 2006, Adobe Acrobat Reader 6.0, Cyberlink, Power DVD, NTI CD-Maker Gold, Self Burn Recovery
Besturingssysteem: Windows© Vista Home Premium (NL/EN)
Prijs: 898,-

Nummer 2: De AP 6003AA bij Computerland.
Processor: AMD Athlon64 X2 4200+
Geheugen: 2048 MB
Harddisk: 320GB (geen merk aangegeven, niets over rpm ofzo)
Videokaart: ATI Radeon X1650Pro 256MB
Software: Geen
Besturingssysteem: Geen
Prijs: 699,- (99,- euro extra als je Vista erop laat zetten)

Nummer 3: De ACER T671 van BCC.
Processor: Intel D 915 Duo Core Processor
Geheugen: 1024 MB
Harddisk: 250GB (geen merk aangegeven, niets over rpm ofzo)
Videokaart: ATI RADEON® XPRESS 1250 videokaart
Software: Geen
Besturingssysteem: Vista Home Premium (NL/EN)
Prijs: 799,00,- incl. een 19" TFT Widescreen monitor

Er zijn wel een aantal verschillen. Bij de ACER van BCC (#3) wil ik nog wel 1024MB geheugen bij kopen, dus dat zal wat extra kosten. Aan de andere kant heeft die wel een 19" TFT scherm erbij. Ik zal bij die bovenste twee nog wel een beeldscherm moeten kopen, dus dat is dan alweer zo'n 200,- euro extra.

Dus, kunnen jullie me vertellen welke van de drie pc's het best scoort in de prijs/kwaliteit verhouding en welke het best past bij mijn eisen? Alvast bedankt!

Haleth

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:53
Die laatste is iig hopeloos verouderd. Een oude CPU die je behoorlijk wat stroom kost. Verder een geïntegreerde videokaart die niet aan je eis voldoet om spellen te spelen. Persoonlijk zou ik voor de 2e gaan omdat die de beste videokaart heeft van de 3 en nog goedkoop ook.

Maar ik denk zelf dat er nog wel wat moois valt samen te stellen als je niet een kant en klare bak pakt. Dan kun je een mooie Core 2 Duo nemen die gheakt van die AMD maakt en ook een snellere videokaart die altijd bepalend is voor de prestaties in games.

Even uit de pricewatch, snel en de prijzen wat afgerond:

Mobo: Asus P5B, €110,-
CPU: Intel Core 2 Duo E6300, €170,-
Mem: Kingston 2x 1GB DDR2-553, € 130,-
GFX: ATI Radeon X1900GT 256MB, €160,-
DVD-RW: Gewoon standaard ding, €30,-
HDD: Hitachi Deskstar 7200rpm, SATA, €70,-
Kast: Antec Sonata II + Voeding, €100,-

Kosten: €770,-
Afhankelijk van de shop kost je de config dus €770-800 euro (een niet te dure nemen) en desnoods nog een eurootje of 30 voor het in elkaar zetten. Windows Vista Home Premium OEM kost zo'n 90 euro. Dit systeem maakt iig gehakt van de door jou genoemde systemen.

[ Voor 36% gewijzigd door GENETX op 24-02-2007 19:26 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:41

Thandor

SilverStreak

Dit topic voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en gaat derhalve op slot. Bekijk eens benchmarks en lees reviews over de onderdelen welke in die PC's zitten. Zodoende kom je te weten wat de prestaties ongv. zijn. Sites zoals Anandtech, X-Bit Labs en Tom's Hardware (en zo zijn er nog veel meer) hebben uitgebreide reviews met grafieken van de prestaties. Zeker de CPU Charts en VGA Charts van Tom's Hardware zijn handig :).

Nog een kleine comment:
De "Intel D 915 Duo Core Processor" bestaat niet. Dit is een Intel Pentium D processor wat een dual-core processor is. Geen Duo Core of Core Duo. De naam 'Core Duo' behoort bij een andere processor welke totaal anders is opgebouwd ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.