Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista Ultimate] Windows Live Mail Desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 639 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-04 23:07
Beste mensen,

Na mijn installatie van Windows Vista Ultimate 32Bit (64Bit heeft nog teweinig correct werkende programma's) heb ik Windows Live Mail Desktop Beta (1226) geinstalleerd.

Deze krijg ik helaas niet werkend.

De WLMD geeft de melding dat deze zijn msmail.dll mist.

Deze staat wel gewoon op de hd in de map van WLMD.

Geprobeerd is:

- Herinstalleren van WLMD
- Herinstalleren van eerdere versie van WLMD
- DLL registreren met Regsv32
- Vanaf een Win Xp machine de DLL gekopieerd
- Gegoogled, erg veel mensen met een soort gelijk probleem alleen geen oplossing voor mij)

Werken met Windows Mail is geen optie omdat deze geen HTTP mail meer accepteerd.

Wellicht iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Verwijderd

Er zijn vrij veel mensen met dit probleem volgens mij. Als je op google zoekt kom je oa op deze pagina uit waar wel iets info op staat:

http://www.neowin.net/for...on/index.php/t534346.html

• Blackeagle
Helaas, ook na het volgen van de genoemde website met de innstructie van herinstallatie hetzelfde effect.

Verder nog een idee toevallig?

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

• Blackeagle
Schop

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem op een laptop. Ik heb de laptop in het netwerk toegevoegd en sindsdien is het mis met Windows Live, dit betekent voor Live Mail en Live Messenger. Beide willen niet meer werken.

Bovenstaande problemen ook allemaal uitgevoerd, maar niets helpt.

Ik maak gebruik van Vista Business.

Iemand die nog iets weet?

Edit:
Twee meldngen krijg je als je op Live Mail klikt;

1) Windows Live Mail kan niet worden gestart. De toepassing kan het Windows Live Mail-berichtenarchief niet openen. De postvakgegevens van WLM worden gebruikt door een ander programma, zoals een virusscanner. Sluit het programma af of wacht tot de bewerking is voltooid voordat je WLM opent. (0x800C0155)

2) WLM kan niet worden gestart omdat msmail.dll niet kan worden geinitialiseerd. WLM is mogelijk niet coorect geinstalleerd.

Beide keren alleen mogelijkheid om op OK te klikken. Een virusscanner is niet aanwezig. Welk ander programma kan dit nog zijn. Overigens werkt Outlook nu ook niet meer, als het account op een andere pc zet, dan wordt de mail wel opgehaald. :?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 15:35 ]

Verwijderd

Er is een kleine oplossing! ;)

Ik heb op de laptop een nieuwe gebruiker aangemaakt, en die ook weer Administrator gemaakt. Daarna WLM en Messenger opnieuw geinstalleerd. Het werkt nu perfect, geen probleem.

Er is dus wel een probleempje, je bent al je contactpersonen, mail, etc. kwijt, althans...ik heb het niet meer opgezocht. Misschien is dit nog ergens beschikbaar.

De oude gebruiker heb ik gewoon van de pc verwijderd.

Als er nog een normale oplossing is, dan hoor ik het graag.
Pagina: 1