Toon posts:

Twijfel tussen 2 laptops (morgen bestellen)

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een ding is zeker, morgen moet en ga ik een laptop bestellen.
Alleen twijfel ik heel erg tussen 2 modellen.
Eerst wou ik een A110-156 maar die vind ik het niet waard, als ik zie waarvoor ik de laptop ga gebruiken.

1) Toshiba a110-159 Intel Core Duo T2050 1.6 Ghz/ 1024 MB/ 120 GB / 15.4'' Trubrite / DVD RW DL / WXP MC

2) HP Compaq nx7300 Intel Celeron Processor M430 1.73Ghz /1024 MB/80 GB / 15,4'' WXGA BrightView / dvd±rw DL / WXP Home

De laptop is bedoeld als 2e ''surfen op internet en ms office'' PC.
De laptop zal in de woonkamer en/of in de keuken zijn, meer voor mijn ouders.
Verder is het natuurlijk leuk als er een cd'tje gebrand wordt, en/of dvd'tje dmv Proshow Gold (foto slides met achtergrond muziek).
Qua design vind ik de HP's mooier. Verder ben ik niet bekend met HP en Toshiba. Ik heb liever geen Vista d'r op, want dat is pas uit en niet helemaal ''goed'', dus XP.

Ik las onlangs ergens over de HP dat deze een recovery schijf heeft op de (bijv) D schijf, aangezien HP geen installatie cd's levert en dat je geen partities kan maken.
Ik wil wel namelijk zeker 2 partities erop hebben.
Van Toshiba weet ik dat er installatie cd's meegeleverd worden, da's fijn want dan kan ik zien wat ik wel of niet wil hebben.

Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen adviseren voor welke ik zou moeten gaan.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
Ik kon idd bij een toshiba gewoon partities maken, je installeert wel alle troep er bij die je er niet op wil maar dat kun je gewoon verwijdere.

Ik zou voor de toshiba gaan omdat die volgens jou korte specs iig een betere processor heeft of dit nodig is voor jou werk moet je zelf weten.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:23
Aangezien ik je budget niet ken, ga ik er vanuit dat het een budgetlaptop dient te zijn.

Je zou ook kunnen kijken naar de HP NX7400, dees is vergelijkbaar met de NX7300.
Alleen beschikt die over een Intel Core 2 Duo T5500. (Lekker 64 bit, altijd meegenomen) i.p.v. een sempron of celeron processor. (dat merk je toch wel in perfomance)

Is al verkrijgbaar bij www.misco.nl voor 599 excl (712,81 incl BTW)

Lijkt me een "veel" betere optie dan die NX7400 (Welke toch al een beetje verouderd is)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Verwijderd

ik zou nooit voor een celeron gaan, zeker niet als je nog ooit eens vista wilt gaan draaien. Toshiba zou ook mijn keuze zijn als ik persee uit deze 2 moest kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
excuses mensen, mijn budget is EUR 800 maximaal. dit vergat ik nog mee te geven.
TheKerremenke, je bedoelt dat de NX7400 beter is als NX7300?

ik las laatst een review over een HP laptop, die had 100 gb, maar 10 gb was aan recovery besteed D schijf, en 15 gb was aan Windows XP en alle meegeleverde programma's, dus in feite had deze reviewer 60 gb, als ik zijn verhaal mag geloven.
dat HP geen cd's meelevert snap ik niet, maar deze kan je dus op CD/DVD zetten en dan opnieuw opstarten/installeren?

,,je installeert wel alle troep er bij die je er niet op wil'' welke troep bedoel je, kan je voorbeelden noemen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een standaard install van windows op een HP/Compaq zit vol met allemaal spul dat je niet nodig hebt en de laptop sloom maakt. Zelf heb ik hier een NX6125 en die heb ik binnen 2 weken na de aankoop opnieuw geinstalleerd om maar van die zooi af te zijn. De meest onzinnige dingen worden standaard er op gezet.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:26:
excuses mensen, mijn budget is EUR 800 maximaal. dit vergat ik nog mee te geven.
TheKerremenke, je bedoelt dat de NX7400 beter is als NX7300?

ik las laatst een review over een HP laptop, die had 100 gb, maar 10 gb was aan recovery besteed D schijf, en 15 gb was aan Windows XP en alle meegeleverde programma's, dus in feite had deze reviewer 60 gb, als ik zijn verhaal mag geloven.
dat HP geen cd's meelevert snap ik niet, maar deze kan je dus op CD/DVD zetten en dan opnieuw opstarten/installeren?

,,je installeert wel alle troep er bij die je er niet op wil'' welke troep bedoel je, kan je voorbeelden noemen?
Dat verhaal is natuurlijk een beetje raar. Als jij een 250 gig harde schijf koopt voor in je pc zeg je toch ook niet dat je een 230 gig schijf hebt omdat je 20 gig aan windows / etc geinstalleerd hebt?

100 gig is 100 gig.

Ik zou overigens ook voor de HP NX7400 gaan :)

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
Bertus schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:33:
[...]

Dat verhaal is natuurlijk een beetje raar. Als jij een 250 gig harde schijf koopt voor in je pc zeg je toch ook niet dat je een 230 gig schijf hebt omdat je 20 gig aan windows / etc geinstalleerd hebt?

100 gig is 100 gig.

Ik zou overigens ook voor de HP NX7400 gaan :)
Ik weet het niet, dat heb ik van iemand gehoord, nou ja ... gelezen. Die had een matige recensie over HP gepost mede door de Recovery.

Wat laptops betreft, kom ik uit een ei. Ik heb geen idee hoe je windows opnieuw moet installeren.
Ik weet het verhaal wel van HP, ik heb een HP printer en daar werd ook alle zooi geinstalleerd die ik geen eens nodig heb.

De HP is wel wat platter dan de Toshiba en iets lichter.

Verwijderd

Topicstarter
Een domme vraag wellicht dat mij nu te binnen schiet.

Is er een groot verschil tussen Dual Core (T2050) en Dual 2 Core (T5500)?
Waar ligt het verschil voornamelijk in?

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:08:
Een domme vraag wellicht dat mij nu te binnen schiet.

Is er een groot verschil tussen Dual Core (T2050) en Dual 2 Core (T5500)?
Waar ligt het verschil voornamelijk in?
T2050 is 32-bit processor en T5500 een 64-bit processor en verder is T5500 iets sneller. Verschil zal je denk niet veel merken tijdens word, internet enz.

Hope for the best, prepare for the worst...

Verwijderd

Topicstarter
Precies, laptop is voor MS Office en voor Internet bedoelt. Heel af en toe een cd'tje / dvd'tje branden.
Maarrr waarom ik dit vroeg is, omdat ik bij een zaak een T5500 zag (Toshiba) die EUR 26 duurder is dan Toshiba die T2050 is. De ene zaak is wel een ''fysiek winkel'' de andere internetwebshop.
Nou dub ik voor welke ik zou moeten gaan...

Bytheway; hoe staat het met de warmte van een laptop, niet dat er 3 uur achter elkaar wordt gewerkt of zo? Maar dat-ie op gewoon temp. blijft en niet heet/warm wordt.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Deze gaat ook dicht, net als je vorige laptop vraag topics. Dit is niet de manier om een Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? te openen.
We verwachten meer inzet en te verwachten problemen.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.