Geen mogelijkheid om 1T in te stellen om MSI k8n Diamond.

Pagina: 1
Acties:

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05 19:31
Hallo.

Ik heb sinds vandaag (24-02-07) een nieuwe CPU op mijn moederbord geprikt ter vervanging van mijn amd 3000+.
De nieuwe is een amd 3700+ San diego E6.

Nu draait die prima en overclockt die ook goed. Geen problemen daarmee.

Alleen kan ik mijn geheugen niet meer in 1T zetten. Voorheen met de amd 3000+ venice kon ik 1T instellen in de bios. Nu is geheel deze functie verdwenen uit de bios

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/mainboards/msi-k8n-diamond/bios-2.jpg

Zoals hier zie je 1T/2T memory timing staan. Die functie is bij mij dus verdwenen en dus niet in te stellen.

Weet iemand hoe dit kan? ik heb geen bios flash gedaan. ik run dan ook op de zelfde bios als met de 3000+ waar ik wel de 1T kon instellen.

Ik heb de bios al een paar keer gereset. Ik ben geheel google gaan afstruimen naar mensen met het zelfde probleem en Verschillende opties in de bios gedaan zoals agressive timing waar ik ook niet verder mee kwam.

Ik heb Gskill pc4400LE geheugen wat altijd naar wens heeft gewerkt. en draait uiteraard ook in dual channel ( eerste 2 banken )

Ikzelf kom er niet meer uit. Ik hoop op een oplossing wat ik merk de prestatieverlies wel, En dat vindt ik simpelweg zonde.

Alvast bedankt!

Goofy.

Edit: Inmiddels 8 verschillende biossen geflashed zonder resultaat. Nu kan ik ook al niet meer vcore geven dan 1.40v ;( Ik moet overvolt doen van max 9,9% om aan de net aan de 1.5v te komen in windows.. (moet niet gekker worden met deze msi plank)

[ Voor 9% gewijzigd door ikbengoofy op 24-02-2007 20:41 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05 19:31
Echt helemaal niemand?

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje