Toon posts:

Alleen achtergrond bij aanmelden XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de een op de andere dag het probleem dat als ik mij aanmeld op mijn account van XP, ik alleen mijn achtergrond te zien krijg, en het pijltje van de muis, maar verder helemaal niks. Er worden ook geen pictogrammen geladen ofzo.
Het enige wat ik kan doen is Ctr+Alt+Del, dan krijg ik wel dat venster, en kan ik ook zien welke processen er allemaal draaien.
Dit is op elk account zo.

Ik kan dus ook geen virusscan doen of een backup van mijn bestanden maken.

Hoe kan ik dit oplossen?

• vitokj
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-04-2024
kun je wel programma opstarten, of doet helemaal niets het meer?

kun je wel inet op?

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:36
Welke processen worden er geladen? (draait explorer.exe/winlogon.exe?) Heb je dit probleem ook als je met een andere account inlogt/veilige modus?

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
klik in dat programma eens op bestand->starten (oid) en zoek dat eens of explorer.exe nog in je win-dir staat. Of typ gewoon in explorer.exe -> enter.

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
wacht eens een paar minuten als je dat tegenkomt en kijk of uiteindelijk toch alles niet geladen wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niks starten, ik zit nu op een andere PC.
Alle processen die ik er normaal zie staan staan er nu ook. Explorer.exe en Winlogon.exe staan er ook tussen.
Dit probleem heb ik bij alle gebruikers.

Als ik in veilige modus op probeer te starten krijg ik op een gegeven moment een zwart scherm met boven 1 rege text Microsoft Windows bla bla bal service pack 2 en in alle hoeken Veilige Modus, maar verder komt hij niet.

Ik kan de computer een uur ofzo laten staan, maar verder als het buroblad zonder pictogrammen komt hij niet.

Ik kan ook niet het internet op want ik heb geen startbalk en pictogrammen

Verwijderd

Murvie: post even welke processen allemaal geladen zijn en controleer deze even?
En anders 1 voor 1 uitschakelen? Waarschijnlijk zal er 1 'corrupt' proces zijn, als je deze sluit zal Windows wel gewoon helemaal laden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alle processen afgesloten totdat er alleen nog maar meldingen kwamen met dat ik het betreffende programma niet af kon sluiten omdat het een vitaal onderdeel voor het systeem is.

Er is alleen nog niks veranderd:(

Processen die nog openstaan en niet kunnen sluiten zijn:
Lsass.exe, services.exe, winlogon.exe, crss.exe, smsss.exe, explorer.exe, en System.

Er zijn ook een paar processen die steeds opnieuw weer terug komen, dat zijn: svchost.exe (2x) en Spoolsv.exe.

Maar die staan altijd al in die lijst, voor zolang ik al weet..

Is er ook zonder startbalk en veilige modus geen oplossing om mijn bestanden op een externe disk te zetten of de computer naar een vast systeempunt van een paar dagen terug te zetten?

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-03 13:20

Maartenvs

For Sale

Toevallig wifi aangezet (mocht dat aanwezig zijn). Ik heb wel een keer hetzelfde gehad met een laptop. Zodra wifi aanstond en de laptop opnieuw werd opgestart, bleef deze 10 minuten hangen zoals je beschijft. Het klinkt bij jou een stuk serieuzer maar misschien herken je er iets in.

Verwijderd

Hoi, volgens mij moet je even kijken of je niet per abuis een externe monitor geactiveerd hebt. Veel laptops hebben een Fn toets waarmee je een externe monitor of beamer kunt aansluiten. Als dat het niet is zou ik even in veilige modus starten wanneer je dan hetzelfde resultaat hebt als nu dan is er wat anders aan de hand waar ik je niet mee kan helpen. Suc6 FrankTweakerB

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zeker dat ik geen extra monitor heb ingeschakeld.
ZOals gezegd, als ik in veilige modus wil opstarten blijft hij op een gegeven moment hangen, zwart beeld met in de hoeken Veilige modus..
Pagina: 1