[winXp] Sweex 4.1 geluid happert

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Hallo

Zoals vermeld heb ik in mijn pc (1GHZ, 1GB ram, winXP) een sweex 4.1 soundcard zitten. Alleen happert deze verschrikkelijk. Om de ca 2min blokt hij even en blijft hij die toon een halve seconde vasthouden. Terzelfde tijd blokt het beeld ook.
(grafische kaart: 3DFX Voodoo 3 3000 pci)

Het rare is dat als ik via taakbeheer ga kijken de cpu tijd normaal blijft en de wisselbestanden ook.

Via google kwam ik ook een gelijknamig probleem uit maar van hem lag het aan zijn Wlan stick. Ik heb ook een Wlan maar als ik de stick eruit haal happert het nog altijd.

Iemand een idee hoe ik kan weten aan wat het ligt? Heb namenlijk geen flauw idee meer.

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07-2025
Lijkt mij eerder een probleem dat er een ander programma gegevens gebruikt van je hd zodat je buffer leeg geraakt en dat je geluid even blijft hangen.
Met welk soort muziek heb je dit probleem cd's afspelen, gewone mp3's , etc?
Welke hd heb je momenteel in je systeem zitten?

Oude hd's kunnen wel eens last hebben dat als de virusscanner iets van de hd leest dat die voorrang krijgt op het afspelen van audio en dat je dus even gehaper kan krijgen. Misschien kan je ook uw buffer iets hoger zetten in je media player.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, geen idee, maar dat is ook niet gek:

- je meldt geen exacte type kaart (laat staan welk chip erop zit)
- je meldt niet welke driver je gebruikt
- je meldt ook niet wat er gebeurt als je een andere driver gebruikt
- je meldt evenmin of het probleem ook optreedt als je een liveCD (dus ander OS) probeert

Kortom, zonder die info kunnen we hier niets mee

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.