Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:26

racoon

mooowwww

Topicstarter
Ik ben inmiddels bijna 4 jaar helpdeskmedewerker, geen certificaten behaald.

Nu is mijn vraag welk soort bedrijven nemen deze mensen nog aan en waar kan ik solliciteren anar een baan als junior systeembeheerder.

Het liefst zou ik in de buurt van *knip* zo wordt het wel erg zoekend aan de slag willen.

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 24-02-2007 16:48 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Ok. Dan ga je op zoek naar een baan voor je en solliciteer je daarop :)

Wat wil je met dit topic?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

imho is 4 jaar al veels te lang om om een helpdesk te zitten. Waarom heb je geen certificaten behaald waarom ben je niet eerder gaan zoeken. Wat hield het werk in want zo kunnen we er niks mee. Ik heb ook een jaartje op een helpdesk gezeten dit was echter wel voor een backbone netwerk waar grote klanten op zaten.

Verwijderd

Wat heb je bereikt op de helpdesk en heb je diploma's? Je zegt geen certificaten te hebben, maar heb je nog dingen bereikt die je op de cv kunt zetten?

Verwijderd

Ik ben overgestapt van Helpdesk naar Internal Sales, ook technisch maar vooral commercieel getind. Misschien is dit iets voor je? Gewoon commercieel coördineren van offertes en bestellingen (dus vanaf intresse tot installatie van servers).

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Me werkgever wilde geen certificaten betalen, in me vrije tijde had ik geen tijd.

Ik heb wel een communicatie cursus gevolgd en met suc6 afgerond.

Eerder solliciteren had voor mij geen zin omdat toen overal certificaten gevraagd werden, maar nu moet ik dus solliciteren.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

racoon schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:45:

Nu is mijn vraag welk soort bedrijven nemen deze mensen nog aan en waar kan ik solliciteren anar een baan als junior systeembeheerder.

Het liefst zou ik in de buurt van [mbr]*knip* zo wordt het wel erg zoekend[/] aan de slag willen.
Ik kan me topics herinneren waarin je hetzelfde probeert, maar waarom heb je (zelf) geen certificaten gehaald? Als je zelf daarin het initiatief neemt wordt denk ik wel gewaardeerd door een (potientiele) werkgevers.....!
racoon schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:50:
Me werkgever wilde geen certificaten betalen, in me vrije tijde had ik geen tijd.
Geen tijd is natuurlijk een zwak excuus..... Ik heb het ook allemaal op eigen kosten gedaan en na kantoortijd..... Waar een wil is..... (vul de rest zelf maar aan)

[ Voor 21% gewijzigd door Slasher op 24-02-2007 16:52 ]

Elect a clown, expect a circus.

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
ook als je pas om 19.00 uur thuis bent, heb je dan nog zin om te studeren?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

racoon schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:54:
Wil je nu vooruitkomen of wil je de rest van je leven blijven doen wat je nu doet?

Als je vooruit wilt zul je moeten investeren in jezelf. Niet alleen met geld, maar ook met tijd. Dat geld in alle beroepen, maar zeker in de ICT.

Virussen? Scan ze hier!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

racoon schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:45:
[..]
4 jaar geen certificaten...

Bot gezegd: Misschien Putjesschepper?

Zonder certificaten zal je interne promotie moeten maken, aangezien een ander bedrijf toch echt ontwikkeling wilt zien bij zijn medewerkers, iemand die 4 jaar helpdesk medewerker is en geen certificaten heeft behaald in die tijd laat zien dat hij niet bereid is om zichzelf verder te ontwikkelen. En als de persoon zelf al niet bereid is, waarom zou een werkgever dan wel bereid moeten zijn om die werknemer aan te nemen?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Niemand beweert dat het makkelijk is. Inderdaad kost het je een hoop vrije tijd: de avonduren, de weekenden en vakantiedagen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verkeerd uitgangspunt. Je bent mens, waarschijnlijk houd je van boterhammen. Om boterhammen te kopen heb je geld nodig. Om geld te krijgen moet je ergens werken. Om ergens te kunnen werken moet je een werkgever er van kunnen overtuigen dat jij een toegevoegde waarde bent voor zijn bedrijf. Als je dat niet kan, dan moet je dus zorgen dat je meer waard wordt, door cursussen te doen. ;)

De gedachte moet dus niet zijn : "He bah, moet ik om 19:00 uur nog gaan zitten leren", maar "Hum, ik houd niet zo van een hongerig gevoel, laat ik maar es wat gaan leren" ;)

Verder kan je natuurlijk gewoon advertenties aflopen en opzoek naar naar banen die je wel wat lijken en waar er enige overlap is tussen jouw kunnen en de functie-eisen :). Zelfs als die er weinig zijn kan je daardoor wel goed in beeld brengen wat de grootste hiaten zijn in jouw kennis om vervolgens daar gericht wat aan te kunnen doen :)

Verwijderd

Zowel ik als mijn collega studenten zijn dagelijks (inclusief de weekends en vakantieperiodes) tot ver na 19u bezig met studeren en projectwerk.
Je kunt ook kiezen van dat niet te doen, maar dan realiseer je je plots dat je al 4 jaar op zo'n vervloekte helpdesk werkt en nog geen meter vooruit bent gekomen in het leven.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:53
Ik kom pas om 18:30 ten vroegste thuis; moet dan nog wat huishoudelijke taken verrichten, volg 2 avonden per week een cursus van 18:30 tot 22:20, en daarnaast zorg ik er ook nog voor dat ik een beetje up-to-date blijf mbt werk-gerelateerde zaken. (C#, Domain Driven Design, etc...).
Geen zin is dus eigenlijk een slap excuus. :)

Blijkbaar zit je nu dus wel in een situatie die best lastig is; je moet van werk veranderen, en je hebt geen aantoonbare bewijzen dat hetgeen je wilt doen, je ook daadwerkelijk kunt. Misschien als je geluk hebt, dat er een werkgever je kan aannemen, maar ik zou zowiezo nu beginnen met het behalen van bv nodige certificaten, of opleiding in eea te volgen. Bij een sollicitatie-gesprek kan je dan nog altijd zeggen tegen de interviewer dat je nu wel over geen cert. beschikt, maar dat je er mee bezig bent door die of die opleiding te volgen, of je a/h voorbereiden bent om dat of dat certfcaat te behalen. Dat zal zowiezo al positiever overkomen.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Ik zou gewoon nog 1 jaar bij je huidige werkgever blijven en 2007 gebruiken om eens stevig te studeren. Niet slapjes, maar gewoon toegewijd. Met drie avonden per week twee uur studeren kun jij voor het einde van het jaar je MCSE of je CCNA hebben.

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:53:
Ik zou gewoon nog 1 jaar bij je huidige werkgever blijven en 2007 gebruiken om eens stevig te studeren. Niet slapjes, maar gewoon toegewijd. Met drie avonden per week twee uur studeren kun jij voor het einde van het jaar je MCSE of je CCNA hebben.
Per 8 mei is het einde dienstverband en moet ik opzoek naar wat anders

Verwijderd

Dan heb je nog 2 maand om alvast de eerste certificaten te halen.

(waarom trouwens? Zelf opgezegd of de wacht aangezegd gekregen?)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 00:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Doe ik nu al meer dan 1,5 jaar. Geen zin in, maar ik wist/weet wel dat dat de weg naar succes is. Dus discipline heeft me ertoe gekregen. Ik mag niet klagen, want binnen 1 jaar en 2 maanden was ik van de helpdesk af, en nu een sloot aan certificaten en 2 keer zoveel aan salaris. Ambitie moet er zijn, anders kom je niet ver.

Ik denk niet dat je zomaar een baan als systeembeheerder krijgt aangezien je niks hebt behaald in 4 jaar. Je had eigenlijk eerder moeten gaan kijken naar een andere job.

Succes.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:50

Cis

racoon schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:50:
[...]

Per 8 mei is het einde dienstverband en moet ik opzoek naar wat anders
Da's mooi! Dan kun je dus nu alvast een beetje sparen om vanaf 8 mei een paar studieboeken te hebben gekocht en een paar certificaten op eigen kosten te halen.
Vanaf 8 mei heb je zeeen van tijd. Elke dag 6 uur hard studeren, en eind van de maand heb je bijna je MCSA binnen en kun je beginnen met solliciteren bij menig bedrijf dat junior systeembeheerders vraagt!

Ik geloof je, als je zegt dat je weinig tijd hebt doordeweeks. Maar je moet je wellicht 's afvragen waarom je zo weinig tijd hebt. Veel reistijd naar werk? Veel overwerk? Veel sporten of uitgaan? En in het weekend? Dan heb je toch wel een paar uurtjes?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• DinX
  • Laatst online: 19:08

DinX

Motormuis

Cis schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:47:
[...]

Da's mooi! Dan kun je dus nu alvast een beetje sparen om vanaf 8 mei een paar studieboeken te hebben gekocht en een paar certificaten op eigen kosten te halen.
Vanaf 8 mei heb je zeeen van tijd. Elke dag 6 uur hard studeren, en eind van de maand heb je bijna je MCSA binnen en kun je beginnen met solliciteren bij menig bedrijf dat junior systeembeheerders vraagt!

Ik geloof je, als je zegt dat je weinig tijd hebt doordeweeks. Maar je moet je wellicht 's afvragen waarom je zo weinig tijd hebt. Veel reistijd naar werk? Veel overwerk? Veel sporten of uitgaan? En in het weekend? Dan heb je toch wel een paar uurtjes?
^^ Met dom

Als je geen tijd hebt kan je tijd maken. Zelf heb ik geen certificering gedaan tot nu toe, ik ben na een tijd naar werk zoeken begonnen als systeembeheerder na het verlaten van school.
Terwijl ik aan het zoeken was ben ik wel zelfstudie CCNA begonnen bijvoorbeeld. Inmiddels niet veel meer mee gedaan :{

Een collega van me heeft na z'n werk avondschool gevolgd voor z'n bachelor informatica als ik me niet vergis. Een collega trainer van me heeft dan weer een cursus netwerken gedaan na z'n uren,...

Als ik me niet vergis heb je ook opleidingen die in het weekend door gaan (in m'n oude school kon je bijvoorbeeld elke zaterdag lessen volgen voor CCNA en andere certificaten). Dan ga je een jaar lang elke zaterdag een dag op de schoolbanken zitten en kan je nadien examen doen. Dat vind zou ik nu niet echt een opoffering vinden als m'n "toekomst op het spel stond".

Bij veel bedrijven wordt helpdesk bekeken als iets tijdelijks (wat velen die het werk doen ook vinden). Dat werd ook meteen aan me gevraagd toen ik bij zo'n bedrijf solliciteerde, of ik in de tussentijd nog verder bleef zoeken naar wat anders. Dat vragen ze niet zomaar.

Ik zou als ik jou was maar al meteen wat boeken halen voor je mcsa. De leerinhoud wat ik daarvan gezien hebt valt eigenlijk vrij goed mee op het eerste zicht. Begin daar maar al eens elk vrij moment in te steken zodat je dat toch al hebt. Als je niet meteen werk vind in mei kan je meteen hele dagen in certificering en solliciteren steken.

En nogmaals over dat 19:00. Veel van die avondscholen beginnen pas rond dat uur. Dus ja, er zijn een hoop mensen die na 19:00 nog zitten te studeren voor allehande opleidingen.
Nog niet te spreken over de vele mensen die na dat uur nog bezig zijn voor hun werk, of dingen die ze naast hun werk doen om bij te verdienen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Ik zou als ik jou was hard opzoek gaan naar een helpdesk baan, en in je vrije tijd als een gek studeren om je MCSA en CCNA te behalen.

Dit is voor de meeste bedrijven toch de drempel waar je overheen moet. ( ook het MKB )

Het belangrijkste is gewoon dat je een doel voor ogen moet hebben, dat zal die avondjes blokken enigzins een beetje kunnen verzachten. ;)
Pagina: 1