Cis schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:47:
[...]
Da's mooi! Dan kun je dus nu alvast een beetje sparen om vanaf 8 mei een paar studieboeken te hebben gekocht en een paar certificaten op eigen kosten te halen.
Vanaf 8 mei heb je zeeen van tijd. Elke dag 6 uur hard studeren, en eind van de maand heb je bijna je MCSA binnen en kun je beginnen met solliciteren bij menig bedrijf dat junior systeembeheerders vraagt!
Ik geloof je, als je zegt dat je weinig tijd hebt doordeweeks. Maar je moet je wellicht 's afvragen waarom je zo weinig tijd hebt. Veel reistijd naar werk? Veel overwerk? Veel sporten of uitgaan? En in het weekend? Dan heb je toch wel een paar uurtjes?
^^ Met dom
Als je geen tijd hebt kan je tijd maken. Zelf heb ik geen certificering gedaan tot nu toe, ik ben na een tijd naar werk zoeken begonnen als systeembeheerder na het verlaten van school.
Terwijl ik aan het zoeken was ben ik wel zelfstudie CCNA begonnen bijvoorbeeld. Inmiddels niet veel meer mee gedaan
Een collega van me heeft na z'n werk avondschool gevolgd voor z'n bachelor informatica als ik me niet vergis. Een collega trainer van me heeft dan weer een cursus netwerken gedaan na z'n uren,...
Als ik me niet vergis heb je ook opleidingen die in het weekend door gaan (in m'n oude school kon je bijvoorbeeld elke zaterdag lessen volgen voor CCNA en andere certificaten). Dan ga je een jaar lang elke zaterdag een dag op de schoolbanken zitten en kan je nadien examen doen. Dat vind zou ik nu niet echt een opoffering vinden als m'n "toekomst op het spel stond".
Bij veel bedrijven wordt helpdesk bekeken als iets tijdelijks (wat velen die het werk doen ook vinden). Dat werd ook meteen aan me gevraagd toen ik bij zo'n bedrijf solliciteerde, of ik in de tussentijd nog verder bleef zoeken naar wat anders. Dat vragen ze niet zomaar.
Ik zou als ik jou was maar al meteen wat boeken halen voor je mcsa. De leerinhoud wat ik daarvan gezien hebt valt eigenlijk vrij goed mee op het eerste zicht. Begin daar maar al eens elk vrij moment in te steken zodat je dat toch al hebt. Als je niet meteen werk vind in mei kan je meteen hele dagen in certificering en solliciteren steken.
En nogmaals over dat 19:00. Veel van die avondscholen beginnen pas rond dat uur. Dus ja, er zijn een hoop mensen die na 19:00 nog zitten te studeren voor allehande opleidingen.
Nog niet te spreken over de vele mensen die na dat uur nog bezig zijn voor hun werk, of dingen die ze naast hun werk doen om bij te verdienen.