Toon posts:

draadloze LAN verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik wil graag een draadloos netwerk installeren alleen gaat het niet zo makkelijk als ik gehoopt had. Ik kan de verschillende computers niet aan elkaar verbinden. Ik de situatie even schetsen:

-Thuis hebben wij 3 pc’s. De ‘hoofd-pc’ maakt direct verbinding met het internet via een (externe) router modem, deze is via een usb verbinding aan de computer aangesloten.

-Aan deze router/modem zit via een netwerkkabel een draadloze netwerk router aangesloten.

-Voor de andere 2 pc’s heb ik voor beide Wireless LAN USB 2.0 Adapter 54 Mbps van Sweex gekocht.

Ik heb alle bovengenoemde apparatuur aangesloten en geïnstalleerd, alleen kan ik geen netwerk verbinding krijgen met de pc’s. Ik wil graag een LAN krijgen, alleen kan ik slechts internet ontvangen op de andere pc’s die door de draadloze router worden uitgezonden.

Ik heb Windows XP en heb voor mijn gevoel alle software matige handelingen uitgevoerd. Zo heb ik ‘een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen’ en ‘draadloos netwerk voor huis of klein bedrijf instellen’ beide zonder succes doorlopen.

Ik zou heel graag een LAN verbinding willen tussen de verschillende pc’s, maar ik kom er niet achter wat ik fout doe, hebben jullie adviezen?

Bvd!

-Ik kon geen antwoord vinden op mijn probleem in de bestaande topics vandaar mijn eigen topic.
-Bijgevoegd een schematische tekening van mijn pc situatie

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/338/netwerklx4.th.jpg

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De computers die wireless werken, kunnen die elkaar wel vinden? Internet werkt wel voor ze, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Kan de Hoofdpc die via USB is aangesloten het internet nog op? Zoja, geen problemen daar.
Wil je vanaf de hoofdpc naar een van de wireless computers verbinden of andersom en gaat dat niet? Dan zit je probleem met de aansluiting via USB en Modem. Er is geen route bekend om van de wireless computers naar de hoofdcomputer te gaan en andersom. De complete wireless router is onbekend voor de modem als zijnde dns/gateway. Als de hoofdpc een LAN aansluiting heeft, sluit hem dan aan op de Router. Dit zou alles moeten oplossen.
Waarom is de usb aansluiting eigenlijk nodig als er ook een UTP aansluiting op zit? Ik weet dat er bij de modems van Motorola die Casema gebruikt een UTP en USB aansluiting op zit, maar alleen de UTP wordt gebruikt.

Commandline FTW | Tweakt met mate