Verbeteren netwerkprestaties 1gb LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:02

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Ik zit met het volgende:
Ik gebruik in mijn netwerk o.a. een Vista Ultimate Client (P4 2400Mhz 1gb mem) en een Windows 2003 server(P3 1000Mhz 512MB).
Het gehele netwerk bestaat uit minimaal CAT5e kabels. Ik gebruik geen HUB's alleen een netgear GS108 Gigabit switch.
Toch blijft mijn netwerk verkeer steken op 4-5% (taskmanager) Ik kopieer veel grote files (DVD's heen en weer) ik blijf het gevoel hebben dat dit sneller kan. (gaat nu met zo'n 5 MB/s)
Ik heb op de server een aantal aanpassingen gedaan (zie http://articles.techrepub.../5100-1035-1061241-2.html) maar deze hebben nagenoeg geen effect.

Weet iemand een goede tool of een andere tweak om de performance te verbeteren of is dit een normale snelheid?

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Voor Gigabit gaat dit wel erg langzaam haal zelf met gigabit 30mb/s tussen 2 pc's. Heb je ook al eens een crosskabel tussen de server en een pc gehangen of het dan ook zo traag gaat.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
boot je server eens met een linux livecd (ubuntu bijvoorbeeld) en configureer dan samba met een share en test nog eens door met je vista workstation een aantal bestanden over en weer te sleuren. Als alles dan nog steeds langzaam gaat, ligt het aan vista, je server of je bekabeling. Als het dan snel gaat, ligt het probleem bij windows 2003 en zou ik linux installeren als serverOS.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Ik ga eerst eens booten in Windows XP. Als dat niets helpt dan ga ik eens kijken naar een Linux Distributie op de server om het probleem te kunnen pinpointen. Linux op de server is voor mij geen optie omdat ik puur "Microsoft Minded" ben. De programma's die ik op de server gebruik draaien niet onder Linux.
Een Crosskabel had ik in mijn vorige Config, maar toen haalde ik ook dezelfde transferrates.

Ik laat de uitkomst nog wel even weten!
Bedankt alvast voor te tips!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 00:12

VisionMaster

Security!

jealma schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:18:
boot je server eens met een linux livecd (ubuntu bijvoorbeeld) en configureer dan samba met een share en test nog eens door met je vista workstation een aantal bestanden over en weer te sleuren. Als alles dan nog steeds langzaam gaat, ligt het aan vista, je server of je bekabeling. Als het dan snel gaat, ligt het probleem bij windows 2003 en zou ik linux installeren als serverOS.
Dat helpt maar een beetje. De goede vragen bij gigabit zijn:
- Ondersteunt je NIC* jumbo frames?
- Ondersteunt je Switch jumbo frames?
- En ondersteunt je server* Jumbo frames?
- Is je harddisk wel snelgenoeg?

Gooi de MTU eens omhoog aan beide kanten.

* : Fysiek in de NIC kan die tegenwoordig wel jumbo frames aan, maar meestal bieden de drivers dat je niet.

"Hoe vol kan je de TCP/IP packetjes proppen" is wat je eigenlijk had willen vragen, nadat je zeker weet dat je disk snel genoeg zijn data kan inlezen en wegschrijven. Als je jitter hebt op de lijn, probeer je buffers omhoog te gooien vanuit de driver instellingen.

Als je een goede NIC driver bij je NIC hebt gekregen, dan moet je kunnen tweaken met de instellingen (ook in Windows...)

[ Voor 5% gewijzigd door VisionMaster op 24-02-2007 15:27 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Kijk, een expert aan het woord zie ik! Dat zijn zaken die ik zeker een keer kan gaan uitzoeken.

Maar ik denk toch dat ik er uit ben! Het is dus Windows Vista / Vista drivers NIC

Resultaat test:
Kopieren van 2003 --> XP 207 mbps = zo'n 25 mb/s
Kopieren van xp --> XP 177 mbps, iets langzamer dus.

Ik ga eens opzoek naar een nieuwe Vista driver!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 00:12

VisionMaster

Security!

BeyondThunder schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:03:
Kijk, een expert aan het woord zie ik! Dat zijn zaken die ik zeker een keer kan gaan uitzoeken.

Maar ik denk toch dat ik er uit ben! Het is dus Windows Vista / Vista drivers NIC

Resultaat test:
Kopieren van 2003 --> XP 207 mbps = zo'n 25 mb/s
Kopieren van xp --> XP 177 mbps, iets langzamer dus.

Ik ga eens opzoek naar een nieuwe Vista driver!
En probeer wat van die instellingen uit die de driver je biedt. Dat kan soms flink schelen ;)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1