Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dai Cuore start slecht met halfwarme motor

Pagina: 1
Acties:
  • 611 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:39

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Mijn Cuore 849cc driecilindertje uit '92 heeft de laatste tijd nogal moeite om aan te slaan als de motor "half-warm" is... Even uitleggen:

- Starten als 'ie koud is is geen punt, tweemaal op het gas trappen (choke) en starten maar!
- Starten als je 'm net hebt uitgezet gaat ook uitstekend, slaat direct aan.
- Starten als je 'm 20-30 minuten geleden hebt uitgezet is een drama ;( Soms heb je het idee dat je je hele accu aan het "leegstarten" bent... Garage heeft me het trucje geleerd van starten met je gas vol ingetrapt (motor schijnt meer lucht te krijgen dan?) en soms gaat 'ie dan wel redelijk vlot aan, maar soms ook niet. Als 'ie dan eindelijk aanslaat stinkt het een beetje naar benzine in de auto.

Het ding is al drie keer bij de garage geweest ervoor. Eerste keer deden ze iets met de choke en de vlotternaald (?). Tweede keer andere carburateurs erop, schenen te lekken? Vriendenprijsje, aangezien het tweedehands onderdeeltjes zijn O+ De garage probeert me iig niet op kosten te jagen. Derde keer ben ik even kwijt wat 'ie eraan gedaan had, moet ik even opzoeken. Ik krijg wel steeds garantie op de vorige reparaties, maar ik vraag me toch af wat dit kan zijn?

Het gebakje loopt verder prima, en is in topconditie voor z'n leeftijd :) Buiten de startproblemen loopt 'ie ook gewoon goed...

Hier stond een dode link.

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Misschien een probleem met je bougies of bougie kabels? Deze verliezen in de loop der tijd hun kracht, en kan voor zulk soort problemen zorgen.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 15:17

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Benzinepomp kan het ook zijn denk ik?

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Maar klopt het dan dat als 't otootje eenmaal op gang is, er niets meer aan de hand is? Geen benzinelucht, trekt normaal op, haalt z'n top (135 :P ) :?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:31

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb hetzelfde probleem (kheb ook een Cuore uit '92), volgens mij is het gewoon een Cuore kwaaltje :P Als hij even gelopen heeft start hij bagger.. Als hij koud is start hij echt meteen. Echt dubieus is dat. Wat ik dan doe is gewoon gasgeven en gasloslaten, beetje intrappen de hele tijd, dan start 'ie wel.
Verder loopt mijn cuore 142 km/h op de teller, en 132 km/h op de GPS op topsnelehdi 8).
Die van mij bokt soms wel eens als het echt koud is en ik start 'm, net of 'ie op 2 pitten loopt ofzo, maar dat is naar een keer goed gasgeven over.

Vaak bu'j te bang!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Die klachten komen bekend voor :P Ik had er in 't begin alleen geen last van...

Het is carburateurtechnologie, de garage zei dat 't nogal gevoelig was qua afstelling allemaal, maarja... Ik zal de bougies eens proberen na te lopen (als ik er een beetje bijkan, ben niet zo handig) maar zou 'ie dan niet altijd rot moeten lopen?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Toen ik mijn auto aangeschaft heb (inmiddels zo'n 2 jaar geleden) hebben we er na een week nieuwe bougie's ingezet en het luchtfilter vernieuwd. Mocht niet baten. Zowiezo is een bougie vaak, of stuk, of heel. Niet iets ertussenin, hooguit vetgeslagen ofzo,maar dat gebeurd niet gauw bij een goed afgestelde 4-takt.
Volgens mij heeft een cuore trouwens niet zomaar een carburateur, maar wel eentje die op 1 of andere manier wel iets van electronisch geregeld is, er lopen best veel kabels naartoe. Volgens mij past hij wel de afstelling aan, aan de hand van de omstandigheden.

Vaak bu'j te bang!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Klinkt inderdaad als carb troubles, wanneer hij koud goed start is er in ieder geval niets ernstigs aan de hand.

mmm, wel even een vraagje tussendoor, wanneer hij halfwarm is, en hij start uiteindelijk wel, loopt hij dan wel soepel, zo niet zou het proleem nog kunnen zijn dat er vocht in je distributer-kapje zit, nl als het koud is zit het onderin, geen last van, helemaal war dan verdampt het, maar halfwarm waarschijnlijk condensatie.

Wanneer hij wel goed loopt is het denk ik ook een vastzittende vlotternaald, aangezien het feit dat je hem wel aankrijgt met gas vol open welke duid op een verzopen motor, dus dat na het uitzetten van je auto er nog benzine doorstroomt. Wellicht is dit kliene beetje na een lange tijd voldoende verdampt zodat de volgende dag starten geen probleem meer is

Beste film ooit

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als hij eenmaal loopt, loopt hij goed :) Ik denk dat het gewoon een cuore kwaaltje is. Lijkt me sterk dat 2 cuore's exact dezelfde problemen hebben. Hiervoor ga ik ook niet m'n carburateur eraf halen enzo, laat maar lekker zo, 't werkt nu nog allemaal :P

Vaak bu'j te bang!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

-tom-562 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:15:
Als hij eenmaal loopt, loopt hij goed :) Ik denk dat het gewoon een cuore kwaaltje is. Lijkt me sterk dat 2 cuore's exact dezelfde problemen hebben. Hiervoor ga ik ook niet m'n carburateur eraf halen enzo, laat maar lekker zo, 't werkt nu nog allemaal :P
Kan ook Valse lucht/lekke/loszittende slang zijn hoor, dat noem ik ook carb problemen. kijk even alle slangen na, en kijkk of ze op de goede positie zitten, zeker als je al een nieuwe carborateur hebt ghad, uit ervaring weet ik te vertellen dat er tegenwoordig maar weinig garages zijn die weten hoe de slangen horen te zitten (als in je komt je auto ophalen, en er wordt aan jouw gevraag...euh mneer waar hoort deze slang ??)

Beste film ooit

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Dank voor de reacties, ik zal de slangen eens nakijken (als het droog is buiten :P )

De vlotternaald heeft de garage al iets mee gedaan, lijkt me sterk dat 'ie vast blijft gaan zitten?

Pagina: 1