Mijn Cuore 849cc driecilindertje uit '92 heeft de laatste tijd nogal moeite om aan te slaan als de motor "half-warm" is... Even uitleggen:
- Starten als 'ie koud is is geen punt, tweemaal op het gas trappen (choke) en starten maar!
- Starten als je 'm net hebt uitgezet gaat ook uitstekend, slaat direct aan.
- Starten als je 'm 20-30 minuten geleden hebt uitgezet is een drama
Soms heb je het idee dat je je hele accu aan het "leegstarten" bent... Garage heeft me het trucje geleerd van starten met je gas vol ingetrapt (motor schijnt meer lucht te krijgen dan?) en soms gaat 'ie dan wel redelijk vlot aan, maar soms ook niet. Als 'ie dan eindelijk aanslaat stinkt het een beetje naar benzine in de auto.
Het ding is al drie keer bij de garage geweest ervoor. Eerste keer deden ze iets met de choke en de vlotternaald (?). Tweede keer andere carburateurs erop, schenen te lekken? Vriendenprijsje, aangezien het tweedehands onderdeeltjes zijn
De garage probeert me iig niet op kosten te jagen. Derde keer ben ik even kwijt wat 'ie eraan gedaan had, moet ik even opzoeken. Ik krijg wel steeds garantie op de vorige reparaties, maar ik vraag me toch af wat dit kan zijn?
Het gebakje loopt verder prima, en is in topconditie voor z'n leeftijd
Buiten de startproblemen loopt 'ie ook gewoon goed...
- Starten als 'ie koud is is geen punt, tweemaal op het gas trappen (choke) en starten maar!
- Starten als je 'm net hebt uitgezet gaat ook uitstekend, slaat direct aan.
- Starten als je 'm 20-30 minuten geleden hebt uitgezet is een drama
Het ding is al drie keer bij de garage geweest ervoor. Eerste keer deden ze iets met de choke en de vlotternaald (?). Tweede keer andere carburateurs erop, schenen te lekken? Vriendenprijsje, aangezien het tweedehands onderdeeltjes zijn
Het gebakje loopt verder prima, en is in topconditie voor z'n leeftijd
Hier stond een dode link.