Toon posts:

8800 GTS kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een XFX 8800 gts 320 gekocht (alternate) en in me pc gezet.
Jammergenoeg werkt hij niet echt goed, ik krijg bijvoorbeeld wel de bios te zien, en de text voordat hij windows boot, maar niet het windows logo met het bewegende balkje en in windows ook helemaal niets. vista ook geprobeerd (Dualboot) en safemode.
(vorige grafishe kaart een 6800LE was het allemaal OK)

Ik heb geprobeerd alle harde schijven af te koppelen behalve de schijf waar windows op zit en het probleem is er nog. Ik heb ook een aparte voeding geprobeert alleen voor de kaart maar het effect is nog hetzelfde.
Mijn voeding heeft wel geen pci-e power connector en ik gebruik dus een converter.

Ik heb momenteel:
Asrock dual sata 2 (nieuwste bios 2.30)
3800+ x2
2x 512mb ram
8800 GTS
3 schijven

op een:
500 watt voeding met 22A op 12V

Waar kan het aan liggen? is hij kapot of ligt het ergens aan?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat je windows die kaart zonder herinstallatie niet zo leuk vind. Het zijn dan wel 2 Nvidia kaarten de oude en de nieuwe maar toch denk ik dat daar het probleem zit.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:14:
Ik denk dat je windows die kaart zonder herinstallatie niet zo leuk vind. Het zijn dan wel 2 Nvidia kaarten de oude en de nieuwe maar toch denk ik dat daar het probleem zit.
ga ik proberen !

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:53

Bever!

3

karige voeding denk ik.
mijn 510w trekt ie helemaal plat en die levert 34-38a op de 12v

• PilatuS
  • Niet online
Bever! schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:30:
karige voeding denk ik.
mijn 510w trekt ie helemaal plat en die levert 34-38a op de 12v
Als het systeem nog aan het booten is heeft die kaart niet zo heel veel nodig. Als ie nou uit zou vallen tijdens gamen is het een ander verhaal. Tijdens booten moet 200W echt meer dan voldoende zijn voor het systeem van de TS.

Het zou wel fijn zijn om te weten van welk merk de voeding is. Een Q-tec 500W is een heel ander ding dan een Zalman of Coolermaster 500W.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 24-02-2007 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:45:
[...]

Als het systeem nog aan het booten is heeft die kaart niet zo heel veel nodig. Als ie nou uit zou vallen tijdens gamen is het een ander verhaal. Tijdens booten moet 200W echt meer dan voldoende zijn voor het systeem van de TS.

Het zou wel fijn zijn om te weten van welk merk de voeding is. Een Q-tec 500W is een heel ander ding dan een Zalman of Coolermaster 500W.
Het is een "Sun Pro"
ik heb er ook nog niet van gehoord 8)7

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:57:
[...]

Het is een "Sun Pro"
ik heb er ook nog niet van gehoord 8)7
Het zegt mij persoonlijk ook niets. Mischien is het wel een 'slechte' voeding maar dan nog lijkt het mij sterk dat daar je probleem vandaan komt.

Je zou de voeding even uit je systeem kunnen halen om te kijken of ie een beetje zwaar is. Als ie nogal zwaar is betekend dat meestal dat ie niet zo slecht is.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 24-02-2007 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem lag inderdaad aan het opnieuw installeeren, ik vind het nog steeds raar omdat zelfs veilige modus niet werkte.

Net de grafishe kaart getest in Oblivion en Company of heroes met alles op het hoogste. Geen uitval gehad dus de voeding lijkt het nog te houden :P

in ieder geval erg bedankt voor jullie hulp !

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk dat het er aan lag dat deze kaart en je oude zo enorm verschillen dat windows het niet meer snapte. Net zoals een ander mobo er in doen met een andere chipset, dan boot windows ook niet meer.

Maar mooi dat het werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:27:
Ik denk dat het er aan lag dat deze kaart en je oude zo enorm verschillen dat windows het niet meer snapte. Net zoals een ander mobo er in doen met een andere chipset, dan boot windows ook niet meer.

Maar mooi dat het werkt :)
ja inderdaad, na even nadenken is het best logish, mijn 6800le was AGP, en de 8800 natuurlijk PCI-E (mijn moederbord heeft allebei)

Ik denk dat daarom windows raar deed :)
iig nogmaals bedankt

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:42
je heb ook 6800le 's gehad voor pci-e alleen waren deze niet unlockbaar :'(

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Alleen voor 'the know', had je het ook geprobeerd met beiden ? Soms kun je dan de driver van die nieuwe ook installeren waarna je de oude kan verwijderen.
Pagina: 1