Ik heb ve kennis 1GB ddr400 toegevoegd aan mijn 2*512MB om te testen.
Dit 1GB latje is incompatibel met zijn moederbord en ook met het mijne.
Tijdens het booten herstartte de pc vaak met dit latje.
Uiteindelijk gaf ik het op en verwijderde het 1GB latje terug.
Blijkt dat explorer.exe crashte na de login (msgbox met error) en ik niks meer kon doen (geen ctrl alt del, geen winkey r, ....).
Hieruit blijkt dus dat mijn xp installatie welke perfect werkte corrupt is geraakt tijdens het opstarten met het latje van 1GB.
Toen opgestart met de xp cd, setup opgestart en gekozen voor herstellen.
Tijdens het herstellen meerdere msgboxen met "missing com component" en dergelijke foute dingen.
Nu krijg ik na het booten een andere error maar ik kan deze niet zien doordat de pc automatisch herstart (herstel heeft deze optie gereset).
Opstarten in veilige modus geeft dezelfde fout met reboot.
Chkdsk /r in de recovery console leverde niets op.
De xp installatie was up to date met sp2 erop.
Is er nog een mogelijkheid om de installatie te redden of is dit een total loss?
Kan ik alsnog via de recovery console autoreboot uitschakelen zodat ik de error kan zien?
[update]
Blijkt dat de T1 optie op het einde van test 1 in memtest een paar duizend errors geeft.
T1 stond aan tijdens de repair en hierdoor is gans de zooi om zeep zo dacht ik.
Ik heb dus maar een herinstall gedaan.
Moraal van het verhaal:
Draai altijd eerst memtest een aantal uur alvorens je een onbekende lat geheugen loslaat op je windows install. Als toetje na memtest kan je Knoppix eens booten.
Knoppix komt met memtest erbij als tool waardoor je door eenvoudig "memtest" in te tikken in de boot parameter command prompt van Knoppix memtest opstart.
Dit 1GB latje is incompatibel met zijn moederbord en ook met het mijne.
Tijdens het booten herstartte de pc vaak met dit latje.
Uiteindelijk gaf ik het op en verwijderde het 1GB latje terug.
Blijkt dat explorer.exe crashte na de login (msgbox met error) en ik niks meer kon doen (geen ctrl alt del, geen winkey r, ....).
Hieruit blijkt dus dat mijn xp installatie welke perfect werkte corrupt is geraakt tijdens het opstarten met het latje van 1GB.
Toen opgestart met de xp cd, setup opgestart en gekozen voor herstellen.
Tijdens het herstellen meerdere msgboxen met "missing com component" en dergelijke foute dingen.
Nu krijg ik na het booten een andere error maar ik kan deze niet zien doordat de pc automatisch herstart (herstel heeft deze optie gereset).
Opstarten in veilige modus geeft dezelfde fout met reboot.
Chkdsk /r in de recovery console leverde niets op.
De xp installatie was up to date met sp2 erop.
Is er nog een mogelijkheid om de installatie te redden of is dit een total loss?
Kan ik alsnog via de recovery console autoreboot uitschakelen zodat ik de error kan zien?
[update]
Blijkt dat de T1 optie op het einde van test 1 in memtest een paar duizend errors geeft.
T1 stond aan tijdens de repair en hierdoor is gans de zooi om zeep zo dacht ik.
Ik heb dus maar een herinstall gedaan.
Moraal van het verhaal:
Draai altijd eerst memtest een aantal uur alvorens je een onbekende lat geheugen loslaat op je windows install. Als toetje na memtest kan je Knoppix eens booten.
Knoppix komt met memtest erbij als tool waardoor je door eenvoudig "memtest" in te tikken in de boot parameter command prompt van Knoppix memtest opstart.
[ Voor 19% gewijzigd door peke op 26-02-2007 18:18 ]