Toon posts:

Zoveelste beeldscherm valt uit

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een probleempje met m'n scherm...of in elk geval eraan gerelateerd.
Ik heb al gezocht naar soort gelijke problemen, maar ben er niet echt veel wijzer van geworden.

Het gebeurt over het algemeen op websites(bijv. op funnygames), maar ook met sommige afbeeldingen die op m'n pc staan. Het lijkt er bijna op of het te maken heeft met bepaalde bestandstypen, maar hoe zou ik niet weten.
Ik kan bijvoorbeeld Battlefield 2 gewoon makkelijk draaien zonder problemen. M'n kaart is een AGP NVidia GeForce 6600GT 256MB, CPU is een Intel P4 2.8Ghz, 512 MB DDR geheugen.

Ik heb hier en daar gelezen dat het iets met voltage te maken kan hebben, maar ik kan volgens mij nergens in de bios het voltage numeriek wijzigen, alleen normal of high. Het staat voor AGP op high.

Ik kom er niet uit |:( ...heeft iemand misschien wat ideeën hierover? Oftewel....hellûp... :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat meer informatie is wenselijk. Wat voor scherm praten we bijvoorbeeld over?
Wat heb je allemaal al gecontroleerd? Gebeurt het ook als je een ander type monitor aansluit?
Misschien kun je een lijst posten met de onderdelen van je PC, vergeet de voeding niet.
Heb je met die voltages gespeeld? Begin anders eens op Normal en als het probleem zich voordoet ga je het wijzigen en probeer je opnieuw.
Welke drivers gebruik je en heb je al andere drivers geprobeerd?

Een beetje meer inzet zie ik graag ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm is een iiyama Prolite X486S-B 19". Bij een andere monitor gebeurt het ook inderdaad.
De drivers zijn voor zover ik weet allemaal de nieuwste en ik haal ze altijd bij de fabrikant zelf weg.
Die voltages heb nog niet mee gespeeld...ben een beetje bang dat ik wat verkloot :/

Een lijstje:
P4 2.8Ghz HTT Standaard fan temp. ongveer 58 graden(MB temp. ongeveer 25 graden)
NVidia GeForce 6600GT 256MB AGP
512Mb geheugen
Huntkey 400W voeding
1x DVD speler, 1x DVD writer, 2x HD
Creative soundblaster kaart(type weet ik niet meer...wat ouder ding in elk geval)

Verder zitten er geen apparaten meer in. Hangt wel een ext. HD aan, maar die heeft een eigen voeding net als de router.

Ik hoop dat je hier wat meer mee kan :) Sorry dat ik wat vaag was...ben nieuw hier ;)

Verwijderd

AGP voltage moet op normal ipv high.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 08:22
huntkey is natuurlijk de grootste crap die er is :) 6600GT vreet stroom. Wat zijn de voltage waarden in de bios van de 5v en 12v en 3,3v lijn?

Verwijderd

Heb je ook de laatste moederbord drivers geïnstalleerd?

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:54:
AGP voltage moet op normal ipv high.
Daarom wordt het in het "Wat voor voeding moet ik kopen-topic" ook aangeduidt als een a-merk :?

www.koopeendroom.nl

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 08:45
et36s schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:59:
huntkey is natuurlijk de grootste crap die er is :) 6600GT vreet stroom. Wat zijn de voltage waarden in de bios van de 5v en 12v en 3,3v lijn?
Niks mis met huntkey voedingen hoor, is zeker geen B-merk als Qtek of Trust. Bovendien verwacht ik niet dat het probleem iets met zn voeding te maken heeft, scherm valt namelijk niet uit bij zware belasting (Battlefield 2).

Maarre... als ik het goed begrijp heb je dit met meerdere schermen getest ("zoveelste beeldscherm valt uit"), dus aan het scherm zelf zal het ook niet liggen.

Ik gok op een software probleem... probeer eens in safe-mode op te starten en te checken of het probleem dan nog steeds voorkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb even de parameters opgeschreven.
Vcore = 1.31V
3.30V = 3.26V
5.00V = 4.89V
12.00V = 11.84V

AGP Aperture = 128MB > Zou dit 256 moeten zijn?
AGP mode = auto
AGP Fast write = Disabled

Heb nu de AGP voltage op normal gezet.
De temp. van de GPU is overigens ongeveer 50 graden.
Het moederboard is trouwens een ASrock P4VT8+

@ Lammert: Dit titel was meer omdat er al meerdere topics hierover waren ;) Maar ik heb het inderdaad op andere schermen ook al gehad.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 12:27 ]

• lammert
Je AGP settings staan goed in ieder geval en ook de spanningen op de verschillende lijnen van je voeding blijven keurig binnen de toegestane 5% afwijking.

Al in safe-mode geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ok....Ik heb net het AGP voltage weer op High gezet, aangezien het geen verschil maakte en heb de AGP aperture op 256mb gezet wat ook geen verschil maakt.

Ik krijg 'm niet in safe mode...vaag.

Oh ja...Ik heb overigens ook een foutmedling bij opstarten. Hij kan c:/windows/inet20004/services.exe niet vinden. Lijkt me niet dat dit er iets mee te maken heeft, maar kan nooit kwaad om erbij te vermelden denk ik.

• MEN-O
  • Laatst online: 21-07 14:52
Lijkt wel of je een te hoge refreshrate hebt bij bepaalde resoluties, zorg dat je in de drivers de rates niet ovveride, en probeer eens opnieuw.

• lammert
AGP voltage zou ik op normal zetten zolang je je videokaart niet overklokt. Hogere spanning -->meer warmte-->kortere levensduur.

Maarre... hoezo krijg je m niet in safe-mode? Gewoon F8 tig keer intoetsen tijdens het opstarten. Zou bij elke Windows XP installatie moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
@ Men-o: Uhm...weet niet helemaal wat je bedoeld met de rates overriden. Maar misschien bedoel je dat m'n resolutie van m'n scherm te hoog staat? Staat op 1280x1024.

@ lammert: Jupse...hij wil maar niet in safe-mode gaan als ik F8 zo ongeveer 20x achter elkaar in tik...maar ik ga het gewoon nog eens proberen ;) Zal 'm weer op normal zetten...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 13:05 ]

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

wat ik mij nog even afvraag: wat gebeurd er precies (niet) ?
Wordt je beeld zwart als je een bepaald plaatje opvraagt, of laat ie het plaatje wel zien maar dan corrupt?
Ik kan mij er nu weinig bij voorstellen.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
Het beeldscherm zegt gewoon:"Doe het zelf maar!" En steekt een middelvingertje op....Beeld wordt zwart met de mededeling "No signal".
Er wordt dan geen afbeelding weergegeven. Op websites kan je het nog wel tegen gaan door op backspace te drukken waardoor je op de vorige pagina terecht komt en het beeld weer terug komt.

• MEN-O
Refresh rate is zeg maar de verversings-snelheid van het scherm (in hz per seconde dacht ik).
als die te hoog staat (dit is per resolutie verschillend in te stellen), kan het scherm zich uitschakelen om zichzelf te beschermen. Begin met een lage(re) refreshrates in te stellen.
*Had je toevallig hiervoor een CRT scherm ?
Edit : na je laatste post denk ik toch heel sterk dat dit het is.

[ Voor 9% gewijzigd door MEN-O op 25-02-2007 13:16 ]

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Dit zijn de ondersteunde resoluties/refreshrates van dat beeldscherm (http://www.iiyama.com/de/...526&CE=F&PARAMS=DATASHEET)

1280 x 1024 / 60, 75 Hz
1024 x 768 / 60, 70, 75 Hz
832 x 624 / 75 Hz
800 x 600 / 56, 60, 72, 75 Hz
720 x 400 / 70 Hz
640 x 480 / 60, 67, 72, 75 Hz
640 x 400 / 56 Hz

• lammert
Ik denk idd ook dat het iets met je videodrivers te maken heeft, vandaar mijn advies om het in safe-mode te proberen, dan start je op met resolutie 640x480 op 60 Hz (wordt door elke monitor ondersteund).

Mocht safe-mode dus niet lukken, dan kan je dit natuurlijk ook handmatig veranderen. (Start --> Configuratierscherm --> Beeldscherm --> Instellingen --> Geavanceerd).

Het zou overigens wel heel raar zijn als je refreshrate wordt aangepast tijdens het surfen.... maar je weet het maar nooit met brakke windows-installaties.

[ Voor 3% gewijzigd door lammert op 25-02-2007 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh zo...Hij staat op 60Hz ingesteld. Het scherm heeft een refresh-rate van 2ms. Zou in mijn ogen toch ok moeten zijn. Bij spellen als BF2 heb ik geen probleem met haperend of vertraagd beeld.
Ik kan ook niet lager dan 60Hz. Hiervoor stond er een CRT inderdaad.

Verwijderd

Topicstarter
Goed...Ik nu net een hele zooi resoluties en frequenties geprobeert...no dice.
Wat ik trouwens ook een beetje vreemd vind is dat volgens mij de grafische kaart een beetje zoemd als er afbeeldingen of bewegende beelden geladen worden. Is dat normaal?

Oh ja...Je kan in het NVidia gebeuren nog het een en ander instellen. Interferentie en Anisotropisch filter. Kan dit er iets mee te maken hebben?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 13:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:26:

Het moederboard is trouwens een ASrock P4VT8+
pfieww zulke vage problemen heb ik ook gehad met mijn asrock dual sata bordje, dit was met een bios upgrade over...wellicht zelfs een 3rd party bios upgrade

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-07 14:10
Maarten-NForce schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:06:
[...]

Daarom wordt het in het "Wat voor voeding moet ik kopen-topic" ook aangeduidt als een a-merk :?
"AGP voltage" maakt volgens mij geen voedingen ;) 8)7

maar is het je beeldscherm wat uitvalt? ineens of zie je ook heel even een BSOD(blue screen of death)? blijft je pc wel gewoon aan? gaat het scherm ook weer aan als je wat frutselt (alt+f4 misschien?)
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:37:
Goed...Ik nu net een hele zooi resoluties en frequenties geprobeert...no dice.
Wat ik trouwens ook een beetje vreemd vind is dat volgens mij de grafische kaart een beetje zoemd als er afbeeldingen of bewegende beelden geladen worden. Is dat normaal?
dit lijkt mij normaal... hoor dat bij mijn desktop niet, maar dat kan door de fans komen. bij verschillende laptops heb ik dit wel gehoord, soms ook als je je muis beweegt. deze laptops hadden geen problemen, dus lijkt me normaal (wss spoelen oid die je hoort, heb daar ook weinig verstand van)

[ Voor 40% gewijzigd door ChaosZ0ne op 25-02-2007 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm valt alleen uit...als ik wat frutsel lukt het meestal nog om het beeld terug terug te krijgen. Ik krijg geen blauw scherm in elk geval. De PC gaat na een poosje wel uit als het niet lukt met frutselen en start opnieuw op.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik zie hierboven dat je de drivers al opnieuw geinstalleerd hebt, maar het is misschien handig om ze toch eerst helemaal te verwijderen, dan de PC opnieuw te starten en weer nieuwe drivers te installeren.

Het helemaal verwijderen van de drivers kan met programmas als
http://www.guru3d.com/index.php?page=detonatorrip&menu=0 en
http://www.drivercleaner.net/
(heb zelf geen ervaring met deze programma's!)

• MEN-O
Dat het bij 1280x1024 wel werkt zegt dus niks, wss heb je bf2 ook in diezelde reso draaien.
De andere filmpjes/spellen/whatever gebruiken een andere resoltie met bijbehorende refreshrate, die je hebt ingesteld toen je nog een CRT had, de refreshrates staan dus veel te hoog.
Het makkelijkste is dus inderdaad om in veilige modus te komen (misschien kan dit alleen bij XP pro ??) om je oude monitor in app.beheer te verwijderen.
Normaliter moet je via het Nvidia panel de hele boel kunnen regelen. (Ik vind trouwens de classic view fijner / overzichtelijker)

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07 10:05
Volgens mij kan de foutmelding van die inet2004/services.exe er wel iets mee te maken hebben. Lees bijvoorbeeld dit maar eens. http://www.ozzu.com/ftopic62060.html

Verwijderd

Topicstarter
@ Men-o: Er zijn geen monitors geïnstalleerd zie ik nu...dus het kan niet zo zijn dat het door drivers van de oude monitor komt. Ik heb overigens ook geen apparte instellingen gemaakt voor bepaalde filmpjes e.d. BF2 draait trouwens op 1024x768.

@ Keesk: Thanks...ik zal me er eens in verdiepen. Heb al het een en ander doorgenomen, maar kan er nog niet uit afleiden dat dit iets met het beeld te maken.

• MEN-O
Het komt niet door de 'drivers' van de oude monitor, maar zoals ik al zei, dat je bepaalde resoluties met een bepaalde refreshrate hebt ingesteld toen je nog een CRT had.

Als je geen monitor hebt geiinstalleerd, zou ik daar maar eens mee beginnen, de 'driver' is namelijk niet veel meer dan een tekstbestandje waarin de capaciteiten van de monitor staan.

• lammert
Keesk schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:04:
Volgens mij kan de foutmelding van die inet2004/services.exe er wel iets mee te maken hebben. Lees bijvoorbeeld dit maar eens. http://www.ozzu.com/ftopic62060.html
Ik lees m net ook even en afgaande op de info in die link en het feit dat je niet meer in safe-mode kan booten zou ik je PC eens ernstig gaan scannen op de aanwezigheid van een trojan.

En als je windows-installatie toch al zo gaar is dan is het waarschijnlijk sneller om windows opnieuw te installeren dan om hem helemaal schoon te maken en je beeldproblemen te fixen...

• MEN-O
Eensch met lammert. nieuwe install is wss de snelste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
M'n refresh-rate staat op 60Hz en 1280x1024. Dit moet geen probleem zijn voor het scherm lijkt me.
Ik heb de monitor geïnstalleerd zonder een verandering van het probleem.

Ik heb inderdaad een trojan te pakken...niet te moeilijk te verwijderen overigens...als ik de berichten hierover moet geloven.

Ik krijg de pc nu trouwens wel gewoon in safe-mode gestart...het duurde alleen even voordat hij verder ging. Het is trouwens XP pro wat erop draaid.

Ik zit nu op m'n werk dus kan nu niks doen. Ik zal eerst de trojan er "even" uitwerken...Fingers crossed ;) De installatie is niet eens zo brak hoor. Heeft altijd goed gedraaid en heb al jaren geen "shit" meer erop gehad...tot nu dan.

Verwijderd

Topicstarter
Goed...de trojan is eruit, samen met nog wat kleine vervuiling. Was verder niet echt iets mis met windows of andere software.

Iemand nog ideeën over het beeldprobleem?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:40:
Goed...de trojan is eruit, samen met nog wat kleine vervuiling. Was verder niet echt iets mis met windows of andere software.

Iemand nog ideeën over het beeldprobleem?
Je gaf aan niet in safe-mode te kunnen opstarten?

Bijna altijd dien je vanuit safe mode te scannen op virussen of trojans. In normaal gebruik zijn ze meestal actief en krijg je ze of niet weg, of op het moment dat je ze weggooit installeren ze zichzelf weer opnieuw als je opstart.

Start de pc eens opnieuw op en scan nog eens op trojans just to be sure.

Enorm wazig probleem, kan me alleen bedenken dat het iets te maken heeft met bepaalde scripts/flashplayers op websites waardoor je systeem op zwart gaat.

Persoonlijk lijkt me een reïnstall toch de snelste 'oplossing'. Even afgaand op het feit dat het dan opgelost is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon gewoon in safe-mode werken en daarna nog een paar keer wat scans gemaakt. Niks meer te vinden, dus dat zit wel goed.

Ik ben nog meer aan het zoeken geweest en vond iemand met hetzelfde probleem. Hij heeft een nieuwe grafische kaart gekocht en het probleem was weg. Toch vind ik het vreemd dat het alleen met bepaalde sites/files is.

Verwijderd

Topicstarter
Nou zat ik net een beetje rond te neuzen in de faq's en kwam op een idee.
De 6600GT heeft een aansluiting voor prik van de voeding...deze heb ik altijd aangesloten gehad. Maar krijgt de kaart eigenlijk ook al prik van het mobo? Zo ja, kan het dan zijn dat ie dus dubbel zoveel voltage krijgt? Dit zou in mijn ogen niet goed zijn. Het is maar een gedachte...Wat denken jullie?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die nog een idee heeft?

Als ik trouwens in "Help - Gegevens over deze computer - Status" kijk, wordt er aangegeven dat m'n grafische kaart niet wordt ondersteund en dat terwijl in het config.scherm niks raars wordt aangegeven. Vind dit nogal vreemd.

Oh ja...Als het scherm weer eens zwart wordt en een poosje later de pc hierdoor uitvalt, krijg ik dit bericht:
Stuurprogramma voor het weergave-apparaat kan de opbouwbewerking niet voltooien. NVidia GeForce 6600GT: instabiliteit van het systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Hier een kleine screencap. Ik weet niet of iemand er iets aan heeft, maar misschien helpt het.
Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/9317/naamloos2fl7.th.png

Verwijderd

Topicstarter
Weer een paar dagen verder en nog geen vooruitgang. Maar...Ik heb even Everest gedownload(damn, wat ziet dat progje veel!) en hierin wordt dus onder "Moederbord - Chipset - AGP Status" gezegd dat AGP is gedeactiveerd.
Nou zit er op dit moederbord geen onboard-AGP, dus lijkt me dat je dit ook niet aan of uit kunt zetten in de bios of zie ik dat verkeerd? Als ik het wel goed zie, zou dit dan slaan op de AGP-poort...toch?

Ik zit overigens zwaar te denken aan een nieuw systeem (wat dit probleem niet echt oplost want deze pc zou dan naar m'n moeder gaan) want ik wordt het een beetje zat met dit ding.

Iemand nog een idee?

Verwijderd

et36s schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:59:
Ik weet echt niet waar je die "wijsheid" vandaan haalt, ik heb zat dure Antec voedingen zien uitvallen terwijl de Huntkey (aopen cloon) het prima blijft doen met stabiele waardes;)

Verwijderd

Ik zou eens een oudere driver proberen liefst die van de fabrikant, (Club 3d , Asus etc.) welke je hebt.

Het lijkt mij een driver probleem, check ook met start uitvoeren dxdiag of de agp hardwareversnelling werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar drivers(van nVidia site zelf en van XFX) geprobeerd, steeds met hetzelfde resultaat. Alleen bij de nieuwste (XFX)driver is wel idle GPU-temp omlaag gegaan...wat wel prettig is uiteraard.

dxdiag - hardwareversnelling werkt. Net nog gecheckt toen ik in Everest zag dat de agp uit stond gelijk gekeken, maar daar geeft ie gewoon alles goed weer. Voor de rest worden er ook geen problemen aangegeven in het systeem.

Verwijderd

Heb je het scherm op DVI aangesloten en zo ja heb je ook je scherm ingesteld op digitale aansluiting?

Indien je kaart 2 dvi uitgangen heeft probeer de andere DVI connector eens.
Pagina: 1