Toon posts:

[XP]Complete Hanger

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste ...,

Ik heb het volgende probleem. Mijn computer heeft een algehele hang wanneer ik vrij weinig aan het doen ben op mijn pc. Meestal in samenwerking met Windows Media Player. Bijvoorbeeld internetten en muziek, iets uitpakken en muziek, iets overzetten en muziek. Het kwam ook wel eens voor dat WMP niet aanstond en dat hij toch vastliep.

Ik heb gister dus mijn pc opnieuw geïnstalleerd om te kijken of dat hielp maar als ik nu wat ga internetten en WMP 11 op de achtergrond heb staan draaien dan hangt ie na verloop van tijd. Het lijkt alsof dat de computer 1 proces aan kan en als het er twee worden dat ie dat niet aankan ofzo maargoed.

Wat heb ik dan de afgelopen dagen aan mijn pc verandert waardoor hij nog meer ging hangen (hiervoor deed hij het namelijk ook wel eens maar dat was sporadisch).
Ik heb er een conceptronix combo card (usb en firewire, pci) ingehangen. Bij 'Deze Computer' -> 'Hardware' staat nu dat ie hem mooi heeft geïnstalleerd (USB-HID en 1394 host controller).

Maargoed ik weet dus even niet waar dit aan ligt. Temperatuur van de computer varieert van 48 tot max. 58 graden wat normaal is voor mijn pc.

De volgende hardware heb ik:

AMD Ahtlon XP2400+
Asus A7V266 (met laatste firmware van 2003 ofzo)
512MB Intern
Nvidia Geforce FX5800XT
CD en DVD Brander
4x WD HD

Ik hoop zo voldoende info gegeven te hebben, zo niet dan hoor ik het wel.

Waar ligt het probleem volgens jullie?

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:11

Emiel1984

Made in NL

Bij mij gebruikt WMP 11 soms ook erg veel processorkracht, hij blijft niet hangen maar is wel erg traag. Ik heb zelf een P4 1.5 @2.0 . Ik gebruik zelf VLC player en winamp gezien ik daarbij helemaal geen problemen krijg.

Ik heb het vermoeden dat wmp 11 voor een wat meer recente pc bedoelt is.

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
Emiel1984 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 13:21:
Bij mij gebruikt WMP 11 soms ook erg veel processorkracht, hij blijft niet hangen maar is wel erg traag. Ik heb zelf een P4 1.5 @2.0 . Ik gebruik zelf VLC player en winamp gezien ik daarbij helemaal geen problemen krijg.

Ik heb het vermoeden dat wmp 11 voor een wat meer recente pc bedoelt is.
Voor de volledige installatie gebruikte ik altijd 9 of 10. En WMP is niet de hoofdoorzaak denk ik omdat hij ook soms zonder WMP vastloopt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken en WMP 11 slurpt ongeveer 5% van de cpu...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 14:21 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
En als je het met WMP10 probeert?

Of met WMP11 en dan zonder die USB en FireWire combo kaart ?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Ik heb zo'n gevoel dat het aan de voeding ligt. Net alsof hij de geluidskaarft (of in ieder geval de interface) samen met andere apparaten niet lekker kan 'voeden' met stroom. Ik zou zeggen, kijk even wat je voltages zijn en kijk even wat voor merk voeding je hebt. Meld dat dan even hier.

Aangezien je trouwens zegt dat je zelf een nieuwe 'hub' erin hebt gehangen en dat hij daarna vaker hangt denk ik zeker aan een spannings probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Alex3305 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:51:
Ik heb zo'n gevoel dat het aan de voeding ligt. Net alsof hij de geluidskaarft (of in ieder geval de interface) samen met andere apparaten niet lekker kan 'voeden' met stroom. Ik zou zeggen, kijk even wat je voltages zijn en kijk even wat voor merk voeding je hebt. Meld dat dan even hier.

Aangezien je trouwens zegt dat je zelf een nieuwe 'hub' erin hebt gehangen en dat hij daarna vaker hangt denk ik zeker aan een spannings probleem.
Ik denk dat het dit ook is. Ik heb de usb/firewire kaart eruit gehaald en hij doet het gewoon perfect op 80-100% cpu verbruik. Met de kaart erin hangt ie als het verbruik boven de 80% komt.

Voeding is 300 Watt en merk is denk ik Power Man maar dat weet ik niet zeker.

Ik weet niet wat de voeding allemaal moet voeden maar in ieder geval de:
- 4x hd
- Geluidskaart
- Videokaart
- 2x cd/dvdwriter
- controller kaartje dan
- wat kleine dingen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 15:09 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
je kan ook 2 harde schijven uitgooien en kijken of je dan nog een probleem hebt... In dat geval is de kans groot dat het de voeding is.

300W moet op zich wel kunnen, maar het merk is volgens mij niet een A-merk. (ik heb er althans nog nooit van gehoord).

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
Ok even een update:

Ik heb even getest met de oude voeding (300 Watt) zonder de usb/firewire kaart en het systeem werkte perfect boven de 80% cpu.

Ik heb dus even een andere voeding erin gegooid (Chieftec 360 Watt) en het usb/firewire kaartje er weer ingegooid. Pc aan en wat website's aangezet met online media en ik had weer een hanger.

Ik heb even op een website berekend wat ik aan voeding nodig heb en dat was ongeveer 345 Watt.

Iemand een oplossing, ik snap nu even niet meer wat het probleem is waardoor hij blijft hangen? Een simpel usb/firewire kaartje zou hij toch gewoon moeten pikken? Is een 360 Watt voeding dan te weinig?

Update 2:

Ik heb zoals hierboven staat twee hd's afgekoppeld maar hij blijft hangen. Ik wordt er een beetje radeloos van maargoed.

Iemand een oplossing?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Schop; nog steeds niet opgelost.

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
345 watt constant, oke. maar die 360 watt is piekvermogen. maw: dat kunnen veel voedingen maar heel kort leveren.

verder lijkt het me sterk dat dat kaartje een conflict oid veroorzaakt, maar sluit het nog niet uit.

volg ook even de tutorial (kan m ff niet vinden; iemand? :P ) voor vastlopende systemen, kort samengevat: begin met voeding (joh) mobo, cpu (en koeler ja :P ) één reepje ram je videokaart, een hdd en niet meer. dan draaien en kijken of het gebeurt, en steeds een onderdeel toevoegen en weer testen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

probleemtopics horen niet in CSL, maar meer in PMG

Lees de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor tips en trucs. Kijk eventueel eens naar de elco's op je moederbord of die nog allemaal goed zijn, niet bol of gescheurd ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Vanmorgen uitgebreid deze troubleshooter doorgelezen over vastlopers e.d. omdat mijn pc op de meest gekke momenten compleet vastloopt. Ben alleen niet de oorzaak van het probleem gekomen.

In het kort: vorige week mijn processor, voeding en VGAkaart vervangen. Nu loopt de hele zaak geregeld helemaal vast.
De rest van alle onderdelen is gelijk gebleven en op zelfde manier aangesloten als voor de veranderingen.
Zoals beschreven in de TS heb ik PCmark geinstalleerd en laten lopen, programma heeft een aantal test door fouten niet kunnen uitvoeren. (pc niet vastgelopen)
Bij 3Dmark06 loop hij de ene keer wel vast en de andere keer niet. Ook Prime95 gedraaid, geen problemen gevonden.
Ik ben toen verder gaan lezen en kwam op de IRQ indeling uit. Even snel de handleiding erbij gepakt en de IRQ indeling doorgespit.
Snap alleen niet welk kanaal nu voor welke adapter is. (MoBo: Asus A8R32-MVP) PSU calc uitgevoerd, ook geen probleem gevonden. (PSU was ruim voldoende heb 550wat Asus en zou minimaal 439watt nodig hebben)

Toch even de PCIkaart (heb er maar 1, XFI op PCI3) omgeprikt en nog steeds een vastloper. VGA zit in PCIX 1. Als ik aan het internetten, mailen e.d. bezig ben draait het systeem uren. Zodra ik ga gamen of 3Dmark aan zet dan gaat het mis.
De ene keer na 3u en de andere keer na 3minuten. Pc zit helemaal vast, resetten en dan (her)start windows 3 tot 9x achter elkaar.
Ultimate bootcd gedownload en vanalles laten testen, HDD's zijn ok, DDR is ok, IDE kanalen werken zoals het moet.

Samen met mijn bovenbuurman gekeken (MTS'er ICT) zijn we er nog steeds niet uitgekomen.
Vandaar dus deze post.

UPDATE: Na meerdere malen draaien van 3Dmark03 merk ik een 'partroon'.
Elke keer hangt de pc op de 2e soundtest. Ook als ik het programma verwijder en opnieuw installeer hangt hij bij deze test. Ik vermoed dat het met de aansturing van de SB X-FI te maken heeft. Nu de vraag; 'Hoe los ik dit op?' (IRQ adres wijzigen ofzo??)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 15:58 ]

Pagina: 1