Exchange ontvangt geen mail

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rotij
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2025
Goedemiddag,

Ik heb mijn domein doormiddel van een mx record door laten sturen naar mijn exchange server thuis. In de modem heb ik de volgende poorten opgezet naar het lokale ip adres van de server:

80
443
110
25
3389

Windows 2003 Standard
Exchange 2003

Ik kan nu wel mail versturen maar helaas wil ontvangen nog niet, als ik een mailtje stuur naar mijn mail adres krijg ik dit onderstaande bericht terug:

This is an automatically generated Delivery Status Notification

Delivery to the following recipient failed permanently:

administrator@heldern.eu

Technical details of permanent failure:
PERM_FAILURE: SMTP Error (state 9): 550 sorry, no mailbox here by that name. (#5.7.17)

----- Original message -----

Received: by 10.114.108.15 with SMTP id g15mr1472243wac.1172315378730;
Sat, 24 Feb 2007 03:09:38 -0800 (PST)
Received: by 10.114.24.6 with HTTP; Sat, 24 Feb 2007 03:09:38 -0800 (PST)
Message-ID: <eac6f56d0702240309v164c09bfy7ad1734342ba35b2@mail.gmail.com>
Date: Sat, 24 Feb 2007 12:09:38 +0100
From: "Martijn Jansen" <martijnjansen@gmail.com>
To: administrator@heldern.eu
Subject: test
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="----=_Part_50123_8428140.1172315378701"

------=_Part_50123_8428140.1172315378701
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 7bit
Content-Disposition: inline

Ik heb er niet zo veel verstand van dus iemand een idee?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-03 22:54

silverstorm

tearing me apart

rotij schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:16:
PERM_FAILURE: SMTP Error (state 9): 550 sorry, no mailbox here by that name. (#5.7.17)
Je mailbox bestaat niet. Hoe heb je de mailboxen in gesteld? En wat heb je verder voor instellingen gedaan in exchange?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Heb je @heldern.eu wel ingesteld bij Recipients Policy? En het vinkje "this server is responsible for all mail delivery to this domain"?
Heb je daarnaast wel het goede e-mail adres bij de gebruiker ingesteld in de AD? Is dat e-mail adres ook al geupdate bij de gebruiker? Herstart je server even.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 12:26 ]

• rotij
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:25:
Heb je @heldern.eu wel ingesteld bij Recipients Policy? En het vinkje "this server is responsible for all mail delivery to this domain"?
Heb je daarnaast wel het goede e-mail adres bij de gebruiker ingesteld in de AD? Is dat e-mail adres ook al geupdate bij de gebruiker? Herstart je server even.
Heb ik inderdaad gedaan allemaal, maar helaas werkt het niet.

Voor de rest heb ik niet zo gek veel ingesteld hoor bij Exchange.

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:11
Tegenwoordig hebben veel providers de inkomende smtp poort geblokkeerd. Ik weet dat ik met @home bijvoorbeeld niks kan uithalen met een mailserver thuis... Misschien dat dat een probleem kan zijn?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, we kunnen zo natuurlijk niet zien wat je allemaal wel en niet hebt ingesteld, en dat is wel nodig om te zien of je wat vergeten bent. Dus probeer wat meer informatie te geven?

Exchange is geen speeltje, maar een erg ingewikkeld programma. Heeft mij ook een tijd gekost om het goed werkend te krijgen, met veel hulp van anderen en veel uitproberen. Zeggen dat je er niet zoveel verstand van hebt is eigenlijk zeggen dat je maar beter hard kunt gaan studeren of beter een andere, simpelere mailserver moet pakken als 602LAN Suite of Kerio mailserver :)

Een goede site om te gaan zoeken voor tips en trucs over Exchange en Windows Servers is de Windows Servers en Serversoftware FAQ hier, en petri's site.

[ Voor 68% gewijzigd door gambieter op 24-02-2007 12:42 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Scary Gil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-03 13:52
Wat je zelf kan controleren:

als je een telnet doet naar poort 25 op het interne en externe adres: "telnet ipadres 25" (geen " typen) krijg je dan hetzelfde tezien? Externe adres niet van binnen uit testen maar van andere internet verbinding. ziet hij hetzelfde eruit dan is je firewall geen probleem.
zie je in active directory users and computers bij de eigenschappen van de administrator op het tabblad email addresses het email adres staan? anders toevoegen. en kun je intern wel gewoon mail naar en van de administrator account?

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik heb even voor je getest, maar je mailserver is extern niet te bereiken via een telnet sessie. Of je poort staat niet goed open, of een firewall blokkeert verkeer, of je provider heeft poort 25 gesloten.

Ik zie nu net dat je via planet op het internet zit, je kan dan niet direct een mailserver draaien omdat poort 25 is geblokkeerd, maar je moet gebruik maken van een mailrelay. Hier kan je informatie vinden over hoe je dat moet instellen. Succes! 8)

Mocht je er niet uitkomen, laat dan maar horen ;)

Zorg dus dat je in de dns instellingen bij je hostingbedrijf het volgende ingeeft:
heldern.eu MX-10 mail.heldern.eu
heldern.eu MX-20 mailrelay.planet.nl
heldern.eu MX-30 backupserver.provider.nl
mail.heldern.eu A jouw.ip.adres

Die MX-30 is dus in principe niet nodig, zolang je maar niet besluit om af en toe je server uit te schakelen. Hij zal dus in de eerste instantie proberen te verbinden met MX-10, maar die is niet bereikbaar omdat poort 25 is geblokkeerd. Vervolgens gaat ie het proberen op MX-20, die accepteert de mail en gaat het zelfde proberen. Echter, die kan hem wel doorsturen naar jouw domein, dus komt de mail aan. 8)

Hier is nog een korte uitleg van kpnplanet, die dnsgegevens dus niet gebruiken!

[ Voor 48% gewijzigd door SierdW op 24-02-2007 15:12 ]

• rotij
Ik kan maar 1 mx record aanmaken bij mijn domein, kan dat kloppen?

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:03
rotij schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:24:
Ik kan maar 1 mx record aanmaken bij mijn domein, kan dat kloppen?
Dat ligt aan je provider, technisch gezien kun je meerdere mx records aanmaken.
Dit staat er nu in het mx record:

Destination: mail.heldern.eu.
Time To Live: 900 seconds
Priority: 5
-------
Destination: heldern.eu.
Time To Live: 900 seconds
Priority: 10

Prio 5 wijst naar mail.heldern.eu en prio 10 naar heldern.eu. Heldern.eu kan ik telnetten en dan kom ik uit bij de server van je provider en deze geeft (terecht) aan dat de mailbox niet bestaat:

220 server7.hosting2go.nl ESMTP
250 server7.hosting2go.nl
mail from: test@test.nl
250 ok
rcpt to: administrator@heldern.eu
550 sorry, no mailbox here by that name. (#5.7.17)

mail.heldern.eu kan ik niet telnetten. Ik neem aan dat deze naar je eigen ip adres wijst en zoals eerder aangegeven mag er niet rechtstreeks worden verbonden naar een mailserver als je een verbinding hebt van planet.
Gewoon de mx instellen zoals SierdW aangeeft alleen de MX-30 die hij er bij heeft staan kun je skippen want je hostingprovider geeft aan dat de mailbox niet bestaat, waarschijnlijk ondersteunen zij geen backup mail server functionaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door Caeruleus op 26-02-2007 09:57 ]

no animals were harmed during the production of this message

• rotij
Caeruleus en SierdW, heel erg bedankt voor jullie uitgebreide uitleg en informatie.

Ik snap het allemaal wel maar kan nog niet wat veranderen, in mijn Dns scherm van het domein kan ik alleen eerst een A-Record aanmaken, en dan 1 MX-Record. Als ik dan nog 1 wil aanmaken staat er alleen de optie om weer een A-record aan te maken. Ik heb hun al wel een mail gestuurd hierover.

• rotij
Nou de reactie hier van Hosting2Go, daar kun je nog eens blij mee zijn.... sjonge jonge

2007-02-26 10:42:57
Geplaatst Door: Support

Dat is juist. U kunt bij ons slechts één MX record aanmaken. Hier is helaas niets aan in te stellen. Ik zie verder dat u twee keer bent ingelogd in dit supportsysteem. Dit is niet toegestaan. Ik wil u verzoeken om dit niet meer te doen.

Iemand nog een idee?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Dan kan Hosting2Go het handmatig voor je aanpassen.

Anders weet je dat je daar beter kunt gaan ;)

En als ze niet willen dat je twee keer ingelogd bent, moeten ze dat tijdens het inloggen checken en tegenhouden. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door aZuL2001 op 26-02-2007 12:19 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• rotij
aZuL2001 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:18:
Dan kan Hosting2Go het handmatig voor je aanpassen.

Anders weet je dat je daar beter kunt gaan ;)

En als ze niet willen dat je twee keer ingelogd bent, moeten ze dat tijdens het inloggen checken en tegenhouden. |:(
Gaan doe ik nu sowieso ja, en inderdaad die belachelijke opmerking van het 2 keer ingelogd zijn. Nou ja... wat ik nu ga doen is denk ik maar een Kerio mailserver klaarmaken met pop3 connector...niet mijn voorkeur maar de enige mogelijkheid ben ik bang.

Jongens ontzettend bedankt voor de hulp!!!!!!!!!! Super!!!!

Wat mij betreft mag de topic worden gesloten.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Als je niet met een andere mailserver dan Exchange wil werken, kan je natuurlijk ook je mail ophalen met een popconnector, in plaats van luisteren naar de SMTP poort. Ander principe, maar hetzelfde resultaat.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-03 21:27

McMiGHtY

- burp -

Even gekeken voor je. Op poort 25 is geen verbinding te maken met beide mx records. Oftewel, je hebt je poorten ook niet door gemapped of worden dichtgezet door je provider (neem aan dat je achter een consumenten adsl lijn hangt).

Relay gebruiken van je provider is een oplossing die al meerdere mailen beschreven word in andere topics.

Andere optie die je zelf al meld is gebruik maken van een Pop3 connector, deze zit bijv. al standaard in de Small Bussines Server en anderes zijn er diverse alternatieven te vinden op het Internet.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

Pagina: 1