Toon posts:

Nieuw High end gamesysteem.

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een high end gamesysteem te gaan bestellen. Met de volgende onderdelen. Het doel lijkt mij wel duidelijk.

Behuizing: Antec P180. De reden, dit is een erg mooie aluminium kast, en daarnaast niet te overdreven bling, bling gehalte. En genoeg ruimte om evt. nog toekomstige upgrades door te voeren.

Voeding: Antec Neo NE 550 watt. Hier valt eigenlijk weinig over te zeggen. Gewoon betrouwbare stabiele voeding die door de meeste hardware sites en computerbladen als winaar uit een massa test's is gekomen.

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2,4 ghz. Nog steeds de processor met de beste prijs/prestatie verhouding.

Moederbord: Asus P5B Deluxe, Asus Commando of MSI P6N Platinum. Tja hier ben ik nog niet helemaal uit :? Op papier zijn dit natuurlijk alle drie gewoon uitstekende moederborden met geweldige extra features. Alleen ik kan er natuurlijk maar een kiezen. Het enigste verschil tussen de borden van Asus en MSI zijn de Crossfire en SLI compabiliteit, plus dat het MSI bord 2 PATA aansluitingen heeft.

Geheugen: Corsair 2 x 1024MB CMX6400C4 Dual channel kit. Gewoon goed en betrouwbaar merk, plus ze zijn gegarandeerd compatible met de Asus borden.

HDD's: Seagate Barracuda 7200 TPM 320 GB 16MB, Western Digital Raptor 78 GB 10.000 TPM 16 MB. De eerste voor data enzo, de 2e voor OS en games.

DVD speler/Brander: Samsung SH-S183A, Serial ATA150, Samsung SH-D162C, ATAPI/E-IDE, Zwart, Lijken mij gewoon goede spelers, maar daar heb ik niet zo veel kaas van gegeten.

Geluidskaart: Creative F-X1 ExtremeMusic. Lijkt mij duidelijk, ik kies een losse geluidskaart i.p.v. onboard meuk wat toch vaak van mindere kwaliteit is.

Grafische kaart: Asus EN8800GTS, 320 MB, GDDR3, beste DX10 kaart voor een uitstekende prijs/prestatie.

Besturingssysteem: Windows XP Prof. voorlopig tot dat de fabrikanten met betere drivers komen voor Windows Vista.

Mijn budget is € 2000,- dit systeem is ongeveer voor rond de € 1800,- te bestellen bij de meeste webshops ben ik al achter gekomen. Misschien dat jullie nog wat kleine wijzigingen kunnen aanbrengen door middel van goede onderbouwing, waarom ik een bepaald onderdeel boven het hierboven genoemde zou moeten nemen. :)

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:16
miss nog een 2de raptor in raid 0 met de 1ste

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Verwijderd

Ga je overclocken? Zo nee, waarom zulk snel geheugen wat niet in sync loopt met je fsb. Verder nog een alternatief moederbord de gigabyte DQ6.
http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2295
Persoonlijk vraag ik me alleen af of je al die features wel gaat gebruiken. Wrom kijk je daarom niet naar een niets goedkoper bord. DS4 of DS3?

edit: als je wel gaat overclocken, misschien een high end aircooler er op?
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=389
goeie high end coolers zijn:
Scythe Ninja of Infinity
Thermaltake Big Typhoon.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 12:11 ]

Verwijderd

Misschien even wachten op de eerste benchmarks van de DX10 kaarten van ATi, staan op punt van uitkomen. Zelf zou ik de verige 200 euro spanderen aan een wat zwaardere videokaart, zoals in je voorbeeld de GTS 640MB, aangezien je textures dan volledig in de geheugen worden geladen, wat weer wat scheelt in performance en de hoogte van je resolutie's.

Ook zijn er prijsverlagingen aangekondigd van de CPU's, weet ff niet meer welke datum, misschien interessant om rekening mee te houden zodat je voor hetzelfde geld een wat zwaardere processor kan nemen. Niet dat de 6600 een slechte is maar als je voor hetzelfde geld een betere kan krijgen straks, waarom niet :)

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Een erg goed gekozen systeem, dit systeem gaat draaien als een trein. Een paar kleine opmerkingen:

1. Hierboven wordt door iemand aangeraden om een tweede Raptor erbij te zetten. Dit zou je kunnen overwegen, maar ik zou het niet zomaar doen. Dan betaal je in totaal een vermogen voor alleen je harde schijven, en een Raptor is sowieso al erg snel. Ook wordt de kans op dataverlies twee keer zo groot bij RAID0. Ik denk dat je systeem zo al vreselijk snel is, het geld kun je beter in je zak houden voor toekomstige upgrades.

2. Zoals al gezegd zou je iets goedkoper geheugen kunnen nemen. In principe loopt PC4200 geheugen (533mhz) synchroon met de FSB van de processor (1066mhz). Maar dit is gelijke duur als PC5300 geheugen meestal, dus zou je die ook kunnen kiezen. Dat geeft je alsnog wat ruimte voor eventueel overklokken, maar scheelt toch weer een paar tientjes met het wel erg snelle PC6400 geheugen. Die extra snelheid van PC6400 heeft pas zin als je de processor boven de 3Ghz klokt.

3. Besturingssyteem: Je zou ook kunnen overwegen om Windows XP te nemen met een upgrade coupon erbij voor Vista. Die zijn bij sommige winkels te halen en kosten niet meer dan de gewone XP-OEM licenties. Je hebt dan Vista er gratis bij en kunt upgraden door de coupon in te sturen vóór 27 maart. Je ontvangt dan de Vista versie die overeen komt met de versie van XP die je hebt gekocht. Dus XP Pro geeft je Vista Business, XP Home geeft Vista Home Basic en XP MCE geeft je Vista Home Premium. Je kunt dan upgraden wanneer je maar wilt, zonder veel kosten (alleen wat administratiekosten en verzendkosten). Lijkt me wel iets om even over na te denken.

4. Je zou kunnen overwegen om een andere koeling op de processor te plaatsen, er zijn zeker betere dan de stock-koeler. Als je niet gaat overklokken neem je bijvoorbeeld iets betaalbaars als de Arctic Freezer 7 Pro, als je wel gaat overklokken een iets duurdere zoals de Scythe Ninja. Ik heb zelf die Freezer Pro gekozen, omdat die ook vaak in de Best Buy Guide staat.

Verder een topsysteem, succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Nock372 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:05:
miss nog een 2de raptor in raid 0 met de 1ste
Nee, ik ga hem niet een raid array zetten. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:09:
Ga je overclocken? Zo nee, waarom zulk snel geheugen wat niet in sync loopt met je fsb. Verder nog een alternatief moederbord de gigabyte DQ6.
http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2295
Persoonlijk vraag ik me alleen af of je al die features wel gaat gebruiken. Wrom kijk je daarom niet naar een niets goedkoper bord. DS4 of DS3?
Volgens mij heeft een Asus P5B deluxe identieke features als die borden van Gigabyte en qua OC mogelijkheden is de P5B deluxe de betere.

Gewoon om met dat geheugen een zekere marge te houden en ja ik ga zeker de het zaakje OC-en.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:09:

edit: als je wel gaat overclocken, misschien een high end aircooler er op?
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=389
goeie high end coolers zijn:
Scythe Ninja of Infinity
Thermaltake Big Typhoon.
Tja de CPU cooler was ik vergeten te melden in de TS, dat word waarschijnlijk een Scythe Infinity of een Zalman CNPS-9500 LED vooral voor het bling, bling gehalte :P.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:12:
Misschien even wachten op de eerste benchmarks van de DX10 kaarten van ATi, staan op punt van uitkomen. Zelf zou ik de verige 200 euro spanderen aan een wat zwaardere videokaart, zoals in je voorbeeld de GTS 640MB, aangezien je textures dan volledig in de geheugen worden geladen, wat weer wat scheelt in performance en de hoogte van je resolutie's.

Ook zijn er prijsverlagingen aangekondigd van de CPU's, weet ff niet meer welke datum, misschien interessant om rekening mee te houden zodat je voor hetzelfde geld een wat zwaardere processor kan nemen. Niet dat de 6600 een slechte is maar als je voor hetzelfde geld een betere kan krijgen straks, waarom niet :)
Nou die videokaart in de TS is de 320 MB versie, de verschillen in de benchmarks t.o.v. 640 MB versie zijn te verwaarlozen en daarnaast zal de CPU ook in zekere mate de Bottleneck gaan worden bij de snellere versie of GTX uitvoering.

En wat ATI betreft, die kaarten zijn voorlopig uitgesteld naar ergens in het begin van de zomer en om nou spaarzegeltjes bij Essent te gaan nemen lijkt mij niet echt de bedoeling, volgens insiders gaat dat nieuwe topmodel alle records verbreken qua wattage, er word al door diverse sites gesproken om een voeding van 1000 watt te nemen. 8)7

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-01 20:31

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:12:
* Barca geeft het topic een klein schopje, vind het een beetje onnodig voor mijn vraag een compleet nieuw topique aan te maken.

Je bedoelt dit, 22 april dus. Heeft iemand enig idee wanneer de lagere prijzen daadwerkelijk gereflecteerd worden in de prijzen die webwinkels hanteren? Hoe lang duurt zoiets normaal gesproken? Het scheelt mij omgerekend naar schatting EUR 89 op de E6600 en daar koop ik graag wat anders voor! Maar als het tot eind mei duurt voordat de prijsverlagingen ook echt daadwerkelijk merkbaar zijn, kan ik daar niet meer op wachten. :+

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Geen echte vragen met betrekking tot de configuratie, in verband met strenger beleid dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.