Ik hoop dat ik de topic zo goed mogelijk beschreven heb
Hier is het probleem, ik heb een database als volgt:

Nu is het zo dat wanneer ik een block uitschakel, wordt de position "0".
Vervolgens als ik het block naar links wil (inschakel) wordt position "l" (L)
Nu wil ik graag het volgende, wanneer ik een block terug zet op position L dat ook van ALLE blocks van position L de weight herstelt wordt naar een fatsoenlijke nummering van 1 tot eind. Nu staat er weight: 4, 6, 7. Als ik block 1 er bij in plaats moet de output dan zijn: weight 1, 2, 3, 4.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik gebruik dus een select query om de blocken op weight te sorteren. Het gaat er dus puur om dat de nummering in de database netjes en binnen proporties blijft en dus de volgorde niet aangetast wordt maar wel de nummering erachter gereset.
Gaarne hulp hierbij
b03tz
Hier is het probleem, ik heb een database als volgt:

Nu is het zo dat wanneer ik een block uitschakel, wordt de position "0".
Vervolgens als ik het block naar links wil (inschakel) wordt position "l" (L)
Nu wil ik graag het volgende, wanneer ik een block terug zet op position L dat ook van ALLE blocks van position L de weight herstelt wordt naar een fatsoenlijke nummering van 1 tot eind. Nu staat er weight: 4, 6, 7. Als ik block 1 er bij in plaats moet de output dan zijn: weight 1, 2, 3, 4.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik gebruik dus een select query om de blocken op weight te sorteren. Het gaat er dus puur om dat de nummering in de database netjes en binnen proporties blijft en dus de volgorde niet aangetast wordt maar wel de nummering erachter gereset.
Gaarne hulp hierbij
b03tz
BYD Tang Final Edition | 2x Marstek Venus 5.12KW | HW P1 | Homey Pro 2023