Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tijdelijk, breedband verbinding nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 07:11
Bij wie kan ik terecht om een breedverbinding voor 1 of 2 dagen te huren. Er moet minimaal 0,5 Mbit upstream geleverd kunnen worden. We hebben gekeken naar satelliet uplink, maar als het met een tijdelijke bedrade oplossing goedkoper kan, dan wil ik dat graag weten. Met het zoeken naar huurlijnen kom ik op iets heel anders uit.

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 08:28
Direct rijzen de volgende vragen:
- waarvoor wordt het gebruikt. Zakelijk/prive. Legaal/schemergebied
- waar moet de breedband verbinding liggen? Colocation? Bij je thuis? Bij iemand thuis?
- wat voor systemen/gebruikers gaan gebruik maken van die lijn?

De informatie die je geeft is te summier.

Wil je tijdelijk een server bv bij iemand thuis neetzetten die een dikke ADSL lijn heeft? 12/1 MBit oid? Wat zoek je?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Wat ga je ermee doen dan? Dat is nogal van belang.
Voor een LAN-party zijn er wel mogelijkheden, maar dan moet je ff zoeken.

PSN: djmurcielago

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 20:31

slaay

Natuurbeleven.com

Er zijn ADSL providers en kabel providers waar je bijv. 1 of 2 maanden kunt proberen.

Maar het is natuurlijk de vraag als dat beschikbaar is op het adres.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Murcielago
slaay schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:39:
Er zijn ADSL providers en kabel providers waar je bijv. 1 of 2 maanden kunt proberen.

Maar het is natuurlijk de vraag als dat beschikbaar is op het adres.
@home is dat ja, maar dan betaal je wel de aansluitkosten

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:37
1 of 2 dagen? is wel ERG tijdelijk.

Handigste is iemand in straal van 100 meter vragen om mee te liften op zijn/haar verbinding.

• videodok
FF wat meer info; De verbinding is voor zakelijke doeleinden, voor het streamen van 1 videobron in een fabriekshal. Dus 1 streaming server en 1 client aan de andere kant. Op Locatie is mogelijk een ADSL verbinding, aangezien dit vaker zal gebeuren op andere locaties waar misschien geen of te weinig bandbreedte aanwezig is, ben ik aan het zoeken naar oplossingen. Satelliet uplink kan zo gehuurd worden, maar kan aardig prijzig worden.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-11 16:52
je kunt UMTS (HSDPA?) datakaarten (incl. abo) huren voor korte tijd (week of zelfs dag).

Alleen weet ik niet of de uplink dan groot genoeg is...

Sateliet werk trouwens vaak met upload via de telefoon, dan heb je dus sowieso te weinig uplink let dus goed op wat voor soort satelietlijn je huurt

edit> je ging al een sat. uplink huren lees ik

[ Voor 8% gewijzigd door Rrob op 26-02-2007 10:39 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
videodok schreef op maandag 26 februari 2007 @ 08:18:
FF wat meer info; De verbinding is voor zakelijke doeleinden, voor het streamen van 1 videobron in een fabriekshal. Dus 1 streaming server en 1 client aan de andere kant. Op Locatie is mogelijk een ADSL verbinding, aangezien dit vaker zal gebeuren op andere locaties waar misschien geen of te weinig bandbreedte aanwezig is, ben ik aan het zoeken naar oplossingen. Satelliet uplink kan zo gehuurd worden, maar kan aardig prijzig worden.
Waarom heb je die informatie niet gewoon direct in je startpost gezet?

Anyhow: http://www.xs4all.nl/allediensten/mobiel/umts/
(Het is zelfs 1,8MByte/s, dat is wel erg hard :X)

[ Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 26-02-2007 10:52 ]

🌞🍃

Verwijderd

Datafeest schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:51:
[...]

Waarom heb je die informatie niet gewoon direct in je startpost gezet?

Anyhow: http://www.xs4all.nl/allediensten/mobiel/umts/
(Het is zelfs 1,8MByte/s, dat is wel erg hard :X)
1.8 Mbps is 1.8 Mbit/s, kleine b. Ongeveer 230 KByte/s.

• videodok
via de link kom ik erachter dat UMTS helaas niet 1,8Mbit up, maar 384Kb/sec up dat is wat aan de lage kant, zeker omdat ik er vanuit ga dat we dit maximum niet zullen bereiken in de praktijk.

• Murcielago
Het is wel handig dat je erbij zet wat je precies wilt. Nu lees ik dat je wilt gaan streamen.
O.a. XS4all heeft daar een oplossing voro. Die is te vinden op http://www.xs4all.nl/alle...e/streamingmedia/live.php

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-11 16:52
Murcielago schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:14:
Het is wel handig dat je erbij zet wat je precies wilt. Nu lees ik dat je wilt gaan streamen.
O.a. XS4all heeft daar een oplossing voro. Die is te vinden op http://www.xs4all.nl/alle...e/streamingmedia/live.php
Hij schrijft ook dat hij naar 1 client wil 'streamen' ik denk dat hij een soort video-conferentie wil houden oid.
De link die je gaf gaat volgens mij meer over de server-kant dan over de uplink kant van het verhaal.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Misschien ben ik nu raar ofzo:
Waarom zet je dat ding/filmpje niet gewoon op een laptop en neem je hem mee.
Sluit je hem daar aan op de beamer en klaar...
zo doe ik het altijd :+
Makkelijker dan ergens in de middel of nowhere een internet verbinding te regelen.
(ik neem aan dat je klant je wel kan geloven als jij zegt dat het straks ook te streamen is vanaf inet)

mhh zie nu net dat het niet perse over een filmpje hoeft te gaan..
ben eens wat duidelijker... wat is die videobron dan?

[ Voor 16% gewijzigd door ixl85 op 27-02-2007 00:16 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:37
Lezen, hij wil juist VANAF die locatie streamen NAAR het internet. Heeft het niet zoveel zin om een filmpje op je laptop te zetten...

• Murcielago
Dus samengevat, TS wil vanaf meerdere locaties een soort van videoconferencing doen. Satelliet is te regelen, maar eigenlijk te duur.

• videodok
Idd, xs4all biedt meer producten aan voor de distributie. Ik heb ze wel om info gevraagd omdat er ook iets bij stond over aanleg van verbinding. Videoconferencing is een groot woord. Ik wil Live camera beelden van een fabriekshal naar een kantoor pand streamen. Het zal gaan om verschillende momenten en om verschillende fabriekshallen, maar wel maar 1 stream per keer. De cameraman krijgt instructies via een GSM om bepaalde processen te laten zien. En dit moet dus live getoond kunnen worden.
Nu is het op sommige locatie zo dat er wel een breedband verbinding is en op sommige niet. Soms is de bandbreedte ook niet voldoende. Ik was in de veronderstelling dat bedrijven wel vaker tijdelijke breedband verbindingen aanlegden, maar ik krijg steeds meer het idee dat dit helemaal niet zo vaak voorkomt en dat er toch snel naar satelliet uplink gekeken wordt. Dat satelliet uplink werkt, dat begrijp ik. Maar de kosten kunnen hoog oplopen en kan dus een probleem worden voor dit project.

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 04:08
Wat tzt een oplossing kan zijn is HSUPA. Maar wanneer dat beschikbaar komt is maar de vraag. En pas dan op voor Vodafone.
Pagina: 1