Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
Gebruik liever TCP/IP (met of zonder Netbeui)
bovendien zou het toch gewoon moeten werken ook met IPX ?
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
Ik heb laplink geinstalleerd, dat is een programma voor verbindingen tussen computers. En die ziet wel vanaf beide computers de ander ??????????
en in network neighbourhood niet ?????
sorry hoor maar kan iemand uitleggen hoe, k begin er helemaal niks noppes van te snappen zo..
Verwijderd
rechtermuisknop > delen (op de HD)
maarru is hetzo dat 1 computer niet goed geconfigureerd is ofzo ? want als ik dat spelletje hearts ga spelen kan je op de pc die wel de ander ziet (pc1 dus) kiezen "I want to connect to another game" of " I want to be dealer". Dat kan bij die ander niet..ik neem aan dat hearts dus detect of je netwerk aan is ofzo voordat ie die opties geeft en dat zou betekenen dat er iets op pc2 niet goed is ?
Verwijderd
Dan moet het toch gaan lukken zou ik zeggen, als dat niet lukt dan zou ik eens gewoon een i'net sharing client installeren die nogal zelf veel doet zoals SyGate of All Aboard, dan stelt hij ook protocollen in en daarna deinstalleer je de progs weer, hopen dat hij de protocollen op dezelfde instellingen laat dan (of je shared internet meteen maar!)
Verwijderd
Zorg eerst eens dat je tcp/ip aan de draai krijgt, ipx kan altijd later nog
met tcp/ip kun je nl internet delen via je netwerk
/edit : Titan4Holland & Dredge 2 zielen één gedachte
hij was me dus voor
ik heb TCP/IP IPX en Netbeui geinstalled want ik wil bv ook Quake2 kunnen spelen en whatsoever..
Ik kan nu hearts spelen ! joepie ?
probleem is dat alles alleen lukt als ik mijn crossover kabel gebruik
en ik wil natuurlijk mijn hub gebruiken..maar ik zal die kabels ffe na laten kijken in een winkel.
K ga nu ffe Quake2 proberen
Verwijderd
op je hub zit trouwens vaak een schakelaar of je em geschakeld hebt met een andere hub of niet als je maar een hub gebruikt moet die uit staan anders werkt ie niet kijk daar nog es naar
het is niet gelukt met Quake maar ook niet verwacht...snif
K ga maar slapen want ik word een beetje gek en ik denk dat ik morgen 2 formats in de strijd ga gooien als het zo doorgaat RHAAA ik word gek van al dat gedoe rondom 1 stom netwerkje van 2 pc's.
= is draad
x is cross (omwisselen van 2 draadjes)
| is kabel naar anderpc (zit bij hub)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Normaal .............Hub of crosskabel........ Comp. ==========x=============== Comp. ................|..................... Extra PC in uplink ........hub(uplink)..crosskabel....... Comp. ====x===x=======x========= Comp. ..........|........................... Extra HUB ........hub(uplink)..hub.............. Com. =====x===x=======x========= Comp. ..........|...........|............... Bij deze gebruik je GEEN crosskabel |
Verwijderd
Als het goed is krijg je nu een ping reply. En bij computer 2 : ping 10.0.0.1 wederom een ping reply.
Als je in de setup hebt aangeven : file sharing (bestands delen) Dan moet je ook in bijv in explorer aangeven dat je een harde schijf deelt(shared), dan komt er als te ware een handje op je harde schijf te staan.
ipx/spx heb je niet nodig voor bestands sharing, dat wordt alleen bij spelletjes gebruikt, maar bijvoorbeeld laplink (of andere programma's kunnen wel van dat protocool gebruik maken.
Trouwens, als je een hub wil gaan gebruiken kan je die crossover kabel wel aan de kant leggen, de meeste hubs werken daar niet mee. De crossover kabel is alleen voor communicatie tussen 2 computers. Als je dus met die heb gaat werken heb je dus "normale" UTP kabels nodig. Ikzelf gebruik een 100mbit heb met 4 computers met normale kabels, de crossover gebruik ik alleen als ik snel een andere computer die iemand komt brengen kan fixen. Wel zo makkelijk.
Enfin, ik wens je verders veel suc6.
m.vr.gr. Loeki