[Zyxel 660 HW]

Pagina: 1
Acties:

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 11:08
Hallo,

Kan ik de zyxel 660HW gebruiken als een draadloze router icm @home.
Of werkt dit alleen met ADSL?

Dank u.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:30
Nope! Dit is een ADSL modem/router, niet geschikt voor kabelinternet. Wat je nodig hebt is een draadloze DSL/Kabel router, bijv. Linksys, Belkin, Sweex, E-tech etc. :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Een ADSL-modem/router is wel degelijk bruikbaar icm kabel, maar dan moet er wel een kabelmodem aanwezig zijn, maar die kun je vervolgens prima op de ADSL-modem/router aansluiten. En wie heeft er nu niet een kabelmodem liggen?

Maar of het ADSL-apparaat vervolgens over de benodigde configuratiemogelijkheden beschikt om een LAN-poort als WAN-poort te zien is de vraag, en aangezien ik geen ervaring heb met Zyxel-apparaten blijft dat voorlopig een vraag.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:56
Als router gaat het niet werken. De 660HW heeft een DSL ingang als WAN interface. Je kunt hem wel gebruiken als wireless accesspoint als je een normale router koopt en deze met elkaar verbindt (LAN-LAN) en de DSL ingang gewoon niet aansluit.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• CypherMK
gertvdijk schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 08:14:
Als router gaat het niet werken. De 660HW heeft een DSL ingang als WAN interface. Je kunt hem wel gebruiken als wireless accesspoint als je een normale router koopt en deze met elkaar verbindt (LAN-LAN) en de DSL ingang gewoon niet aansluit.
Ik heb natuurlijk van @home een modem. Via dit modem wilde ik die Zyxel aansluiten. Gaat dus niet volgens jou. Maar wel: modem-----)router-------)zyxel router.

Maar hoe maak je daar een wireless accesspoint van.

Want een losse router heb ik wel liggen.

Ik kan trouwens die zyxel router van een collega voor niets krijgen.

• gertvdijk
CypherMK schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:46:
[...]
Maar hoe maak je daar een wireless accesspoint van.

Want een losse router heb ik wel liggen.
Allereerst gewoon je oude router aansluiten op je modem van @home.
Vervolgens één van de LAN poorten van je router aansluiten op één van de LAN poorten van de ZyXel. De vier LAN poorten op de Zyxel gedragen zich gewoon als een switch en het wireless AP zit daar vereenvoudigd gezien ook op en dus functioneert hij als AP.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• CypherMK
gertvdijk schreef op zondag 25 februari 2007 @ 18:05:
[...]

Allereerst gewoon je oude router aansluiten op je modem van @home.
Vervolgens één van de LAN poorten van je router aansluiten op één van de LAN poorten van de ZyXel. De vier LAN poorten op de Zyxel gedragen zich gewoon als een switch en het wireless AP zit daar vereenvoudigd gezien ook op en dus functioneert hij als AP.
Dank u. Dan gaan we dat komende week even proberen. Dan zou ik hem moeten krijgen.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:37
CypherMK schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:01:
[...]

Dank u. Dan gaan we dat komende week even proberen. Dan zou ik hem moeten krijgen.
Moet je niet vergeten de DHCP server in je ZyXEL uit te zetten dan anders gaat het alsnog niet werken ;)

• gertvdijk
trolleystad schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:39:
[...]

Moet je niet vergeten de DHCP server in je ZyXEL uit te zetten dan anders gaat het alsnog niet werken ;)
Goed punt.
Door de DHCP server op de Zyxel uit te zetten krijg je geen conflicten met het automatisch verkrijgen van IP-adressen. Beide geven namelijk adressen uit en het is dan toeval welk apparaat eerst is, maar in jouw geval is het de bedoeling dat hij het krijgt van je router.

• CypherMK
trolleystad schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:39:
[...]

Yes, gaan we doen (als het lukt).
Pagina: 1