Toon posts:

Probleem "limited connectivity" VPN in Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allen,

Ik heb recentelijk een nieuwe laptop met Windows Vista. Ik heb thuis een Wireless ADSL router waarop ik met de laptop probleemloos kan connecteren en dus ook op internet kan.
Echter, wanneer ik via een gewone microsoft VPN connectie naar mijn werk tracht te connecteren lukt dit niet (dit ging voorheen met mijn XP pc trouwens wel).
De connectie zelf lijkt wel te lukken (verifying, registering, connected), maar na een paar seconden geeft de connectie 'limited connectivity' aan en is ook de connectie met internet weg. Na een minuutje ongeveer wordt de VPN connectie automatisch terug verbroken en is er ook onmiddellijk terug connectie met internet mogelijk.
Kunnen jullie me aub op het rechte pad zetten om een oplossing te vinden voor dit probleem?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten
Koen.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Waarschijnlijk staat er in de eigenschappen van de TCP/IP instellingen van de VPN iets als "use default gateway in external network" / "standaard gateway in het externe netwerk gebruiken" aangevinkt.

Dit betekent dat Vista probeert via die verbinding ook op internet te gaan. Dat zal niet mogelijk zijn in dat netwerk. Vista verbreekt de verbinding dan misschien omdat juist voor het maken van een VPN-verbinding toegang internettoegang nodig is.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
pinockio schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 07:57:
Waarschijnlijk staat er in de eigenschappen van de TCP/IP instellingen van de VPN iets als "use default gateway in external network" / "standaard gateway in het externe netwerk gebruiken" aangevinkt.

Dit betekent dat Vista probeert via die verbinding ook op internet te gaan. Dat zal niet mogelijk zijn in dat netwerk. Vista verbreekt de verbinding dan misschien omdat juist voor het maken van een VPN-verbinding toegang internettoegang nodig is.
Thanks, dat was inderdaad de oplossing. Ik zit nu ondertussen op het netwerk, maar heb nu het volgende probleem:
Ik kan de file server op het netwerk van het werk wel pingen, maar als ik deze wil benaderen vanuit explorer (\\server), dan lukt dit niet. Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Bedankt.

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-03 09:46
Probeer eens ipv de \\server eens \\ipadres in te vullen. En als je die niet weet, probeer dan eens \\server.internedomeinnaam.local (o.i.d.). XP was hier al gevoelig voor, Vista misschien nog meer.

Verwijderd

Topicstarter
Massiefje schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 08:45:
Probeer eens ipv de \\server eens \\ipadres in te vullen. En als je die niet weet, probeer dan eens \\server.internedomeinnaam.local (o.i.d.). XP was hier al gevoelig voor, Vista misschien nog meer.
Thanks. Dat had ik ondertussen reeds geprobeerd, maar geen succes. Het rare is dat dit wel lukt (op IP adres) op mijn home PC met Windows XP. Het moet dus toch ergens iets met de instellingen zijn.