Ik wil mijn hele systeem zo zuinig mogelijk maken dmv onderclocken en toch maximale prestaties proberen te behouden. De CPU AMD XP-M eet nog maar 13W dmv Bios voltages en lage clocks. Nu wil ik ook mijn 7600GS wat lager zetten alleen heb niet veel keuze in Bios voltages. Helpt het als ik van AGPx8 naar x4 ga? Of is het genoeg door de clocksnelheid met Powerstrip laag te zetten. Bij mijn CPU maakt het niet uit of ik lagere clocks heb met zelfde voltage in Bios, Wattage blijft zefde, dit gaat alleen omlaag bij voltage omlaag brengen. Hoe kan ik trouwens weten wat mijn videokaart aan stroom eet bij verschillende settings, SiSoft Sandra kan dit niet geloof ik.
Zijn er ook nog truuks om de hdd etc minder stroom te laten eten? zoals drivespeed ofzo? Heb al in de bios de standby aangepast in S3 State of S4 State weet ff niet meer, dan eet je pc alleen maar stroom voor je mem dat als enige aan blijft, handig als je de plee moet bezoeken...
Thanx voor reacties alvast, ben benieuwd
Zijn er ook nog truuks om de hdd etc minder stroom te laten eten? zoals drivespeed ofzo? Heb al in de bios de standby aangepast in S3 State of S4 State weet ff niet meer, dan eet je pc alleen maar stroom voor je mem dat als enige aan blijft, handig als je de plee moet bezoeken...
Thanx voor reacties alvast, ben benieuwd