Nieuw geheugen in Compaq Evo N1050v

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
Dag,

Mijn moeder blijft maar klagen over het feit dat het zo lang duurt om Outlook Express XP er een keer voor te hebben. Ik heb haar gezegd dat dit aan het werkgeheugen ligt, en ik heb haar dan ook aangeraden er nieuw werkgeheugen bij te kopen, na veel twijfelen lijkt ze akkoord te gaan, als ik het erin zet :P

Huidige aantal ram: 256

Mijn vraag is, heeft deze laptop een specifiek soort ram nodig? En het er inzetten, hoe moet dat ongeveer, ik heb wel een klepje onderop gevonden met ''RAM'' ernaast, dus ik verwacht dat het daar zit
:P

Mvg,

Stan

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

XP? SP2? Welke virusscanner? Veel of weinig emails?

Zoals je ziet nogal veel informatie die nodig is. Of wil je alleen maar je moeder misschien vals voorlichten dat het met meer geheugen opgelost is? ;)

[ Voor 183% gewijzigd door gambieter op 24-02-2007 01:46 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• StanPC
Nee hoor :P
Mijn moeder heeft windows XP Professional SP2
En een simpele: Only Virusscanner MCafee, die vaak op inactieve stand staat,
maar dan nog is hij zo ontiegelijk traag :P

EDIT: Emailen doet ze wel, maar verwijdert ze ook regelmatig

[ Voor 15% gewijzigd door StanPC op 24-02-2007 01:48 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Compaq heeft op zijn site en in de manual toch informatie staan over welk geheugen aangeraden wordt? Daar staat ook meestal een verwijzing naar een upgrade handleiding, en welk geheugen nodig is. Heb je zelf al gezocht? Al met CpuZ of Everest gekeken wat voor geheugen erin zit?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• StanPC
Nee, zal ik morgen gelijk even doen.
Maar verwacht je wel dat het probleem opgelost, of groot en deels opgelost zou zijn als er geheugen bij geprikt zou worden?

EDIT: Ik heb op de site van Compaq/HP gevonden dat: Blalbalbla and the Evo 1050v only uses DDR266 SDRAM modules.

Dus elke soort DDR266, indien het SDRAM is?

[ Voor 33% gewijzigd door StanPC op 24-02-2007 01:57 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is niet te zeggen met de gebrekkige informatie die je geeft. Wat voor processor, hoe lang duurt het (definieer traag), wat voor harde schijf? Spywarescans gedaan? "Een virusscanner die vaak inactief is" klinkt als een recept voor infecties?

probeer dus wat meer exacte informatie te geven, niet alleen vage beschrijvingen. Ik kan wel opzoeken wat voor hardware er in die Compaq zit, maar die informatie had je eigenlijk al in je startpost moeten geven.

• StanPC
Oh sorry, nou hier komt het.

Mijn moeder doet er dus 2 minuten over om van het Welkoms scherm, op het bureaublad te zijn.Als ze dan een tijdje later de email wil ophalen duurt het werkelijk 5 minuten voordat ze een keer in Outlook express zit. Het afsluiten duurt ook tergend langzaam.

Mijn moeder kijkt voornamelijk op Marktplaats.nl maar op andere sites zit ze eigenlijk niet. Adaware gaat er elke week 1 keer door heen. En Mcafee staat meestal op inactief zodra ze de email ophaalt omdat mcafee die anders ook nog weer eens gaat controleren.

Ze heeft een 1,8 GHZ Pentium 4 mobile met 512 L2 cache

[ Voor 5% gewijzigd door StanPC op 24-02-2007 02:03 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

StanPC schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 02:00:
Oh sorry, nou hier komt het.

Mijn moeder doet er dus 2 minuten over om van het Welkoms scherm, op het bureaublad te zijn.Als ze dan een tijdje later de email wil ophalen duurt het werkelijk 5 minuten voordat ze een keer in Outlook express zit. Het afsluiten duurt ook tergend langzaam.

Mijn moeder kijkt voornamelijk op Marktplaats.nl maar op andere sites zit ze eigenlijk niet. Adaware gaat er elke week 1 keer door heen. En Mcafee staat meestal op inactief zodra ze de email ophaalt omdat mcafee die anders ook nog weer eens gaat controleren.
Nu geef je nog steeds de specificaties van de Compaq niet!

Dit klinkt trouwens gewoon als een geinfecteerde PC, spyware of virus. Een virusscanner die je uitzet bij de mail ophalen, dat is als het lekprikken van de airbag, of het doorknippen van de veiligheidsriem omdat deze knelt.... :?

heb je een firewall? Voordat je geld uitgeeft aan geheugen moet je misschien eerst maar eens de PC schoon installeren of herstellen naar de originele Windows, en hem dan goed beveiligen. 5 minuten opstarten van Outlook Express, en lang wachten met opstarten betekent eerder dat er problemen zijn met Windows of hardware, maar dat zal niet worden opgelost met wat extra geheugen.

• StanPC
Tjah het rare is:
Op het moment dat Mcafee er op kwam werkte het niet goed meer.
Eerst liep de laptop, behoorlijk goed. Maar sinds, die toch wel redelijke zware virus scanner, er op kwam loopt het echt bagger.

Sorry is al laat aan het worden he :P

1,8 GHZ Pentium 4 L2 512 KB cache
256 MB DDR266 RAM
40 GB 4200 RPM HDD

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alle DDR, of het nu DDR266 is of iets anders, is een vorm van SDRAM...

Los daarvan:
GoT Huisregels

We verwachten een zeker niveau minimale inzet voordat je een topic opent. Daar hoort onder meer bij het *zelf* opzoeken van je volledige specs en vervolgens (mbv de info die in de PMG FAQ staat) zelf op zoek gaan naar mogelijke oplossingen. Dat eerste heb je pas na herhaaldelijk aandringen van anderen gedaan, dat laatste laat je nog steeds na.

GoT helpt mensen die zichzelf helpen. Wil je jezelf niet helpen? Dan kan GoT ook weinig voor je betekenen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.