KabelNetwerk met WiFi

Pagina: 1
Acties:

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-03 16:46
Hi,
ik heb nu een netwerk thuis via kabels en een router waar een paar pc's op verbonden zijn. Nu wil ik een Nokia N80 kopen, en daar zou ik dan mee willen WiFi-en. Nu wil ik niet alles gaan vervangen voor een WiFi netwerk thuis, dus alle kabels behouden, maar toch WiFi hebben voor de nieuwe mobiel.
Nu zat ik zo rond te kijken en kwam ik een paar WiFi Usb Controllers tegen. Kan ik deze gewoon in de usb-poort van de computer stoppen, en heb ik dan gewoon WiFi?

x

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-03 13:22

mace

Sapere Aude

Je moet gewoon een wireless router kopen, en die sluit je dan aan op de router die je al hebt.
Zo draai ik het hier ook (ik heb nu FON)

Kost iets van 40 euro.

Als je een USB stick koopt is dat best rottig want dan moet je PC de hele tijd aanstaan en het is lastig te configureren...

[ Voor 35% gewijzigd door mace op 24-02-2007 00:23 ]

• repsaj
MaCe1337 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 00:23:
Je moet gewoon een wireless router kopen, en die sluit je dan aan op de router die je al hebt.
Zo draai ik het hier ook (ik heb nu FON)
Huh, nieuwe router er bij? Dure grap zeker? Heb je linkje?
MaCe1337 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 00:23:
Kost iets van 40 euro.
Als je een USB stick koopt is dat best rottig want dan moet je PC de hele tijd aanstaan en het is lastig te configureren...
En als ik dan zo'n wireless router koop, kan ik die aansluiten op mijn router die ik nu heb met kabels? En moet er dan ook een PCI-card in mn pc d'r bij voor het WiFi signaal?

[ Voor 49% gewijzigd door repsaj op 24-02-2007 00:27 . Reden: Post erbij ]

x

• mace

mace

Sapere Aude

linkje? hierzo!

Een linksys WRT is een goede router, zorg wel dat je de GL koopt, en niet de G.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Je hebt geen router nodig, maar een wireless access point. Wel is het zo dat veel routers ook als wireless access point kunnen worden geconfigureerd.
Zelf gebruik (misbruik) ik een tweedehands adsl modem/wireless router (€ 15) als access point. Gewoon alle ADSL/routing/NAT/DHCP enz meuk uitgezet, fixed IP in mijn subnet gegeven, kabeltje vanuit mijn switch naar een LAN poort van het ding, wireless zooi ingesteld (WPA) en gaan met die banaan. Draadloze clients krijgen dus gewoon een IP adres van mijn bestaande bekabelde router.

[ Voor 57% gewijzigd door Henk007 op 24-02-2007 00:46 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Helemaal gelijk, ik had me vergist.

kijk hier eens: http://tweakers.net/pricewatch/cat/314

• repsaj
Henk007 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 00:26:
Je hebt geen router nodig, maar een wireless access point. Wel is het zo dat veel routers ook als wireless access point kunnen worden geconfigureerd.
En wat is dat?.. Ben een leek op dit gebied.

x

• mace

mace

Sapere Aude

Jaspur schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 00:27:
[...]

En wat is dat?.. Ben een leek op dit gebied.
Een wireless accespoint zet een kabelverbinding om in een draadloze verbinding (in lekentermen)

Ik adviseer je om de FAQ even door te lezen en dan vooral het stukje over draadloze netwerken

• repsaj
MaCe1337 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 00:30:
[...]

Een wireless accespoint zet een kabelverbinding om in een draadloze verbinding (in lekentermen)

Ik adviseer je om de FAQ even door te lezen en dan vooral het stukje over draadloze netwerken
En zo'n wireless accespoint is gewoon een apparaat dat ik moet kopen? Hoe ziet zoiets er uit dan?
Wat er in de Faq staat begrijp ik nu.

Edit: als ik het nu goed begrijp is het het volgende: Waar nu een kabel in zit in mijn router kan ik nu een wireless access point stoppen, en die zorgt voor een draadloos signaal wat ik kan gebruiken voor mijn mobiel, en wat is dan het bereik (hoeveel meter ong)?

[ Voor 19% gewijzigd door repsaj op 24-02-2007 00:37 ]

x

• mace

mace

Sapere Aude

Jaspur schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 00:33:
[...]

En zo'n wireless accespoint is gewoon een apparaat dat ik moet kopen? Hoe ziet zoiets er uit dan?
Wat er in de Faq staat begrijp ik nu.
Het is gewoon een kastje met een of meer netwerkaansluitingen en een antenne. dat is alles.
Ik zou zeggen: ga naar een computerwinkel en koop er een, laat je voorleggen hoe het te installeren is.

Accespoints zijn vaak duurder dan routers, dus kan je beter een router kopen.

[ Voor 20% gewijzigd door mace op 24-02-2007 00:38 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je even googled weet ej hoe ze er uit zien

ap is waarchijnlijk net zo duur als in wireless kaarts en werkt beter met minder geknoei
ap is verkrijgbaar vanaf ongeveer 20 eurotjes, kwestie van zoeken

idd router is vaak zelfd goedkoper .. maar dat bedoelde ik eigelijk ook

[ Voor 47% gewijzigd door Fish op 24-02-2007 00:40 ]

Iperf

• repsaj
Ik weet dat de buren een wireless verbinding hebben die niet beveiligd is. Zou ik daar eventueel op kunnen WiFi-en, want wat is het bereik?

En zo'n access point lijkt me wel wat. Dan kan ik gewoon de router van nu behouden en gewoon dat AP in de router douwen en ik heb WiFi?

x

• Henk007
Jaspur schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 00:50:
Ik weet dat de buren een wireless verbinding hebben die niet beveiligd is. Zou ik daar eventueel op kunnen WiFi-en, want wat is het bereik?

En zo'n access point lijkt me wel wat. Dan kan ik gewoon de router van nu behouden en gewoon dat AP in de router douwen en ik heb WiFi?
Vraag 1:
Ja, als de buren daar geen bezwaar tegen hebben. Bedenk wel dat je zelf dan ook onbeveiligd bent. Als de buren akkoord gaan is het misschien beter de verbinding door hun laten beveiligen en hun WEP/WPA-key gebruiken.

Vraag2:
Ja, alleen een paar dingen instellen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jaspur schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 00:50:
ja .. maar niet netjes
ja ..... bijna

(handleiding)

Zorg dat je wireless router kan komen

Lukt dat niet
Stop stel je computer in op dhcp en verbind hem met je wireles router. (een draadje werkt in praktijk het beste).
ga naar je dos prompt (start -> run -> "CMD")
tik in ipconfig
het adres wat je als gateway krijgt je je router. tik dit adres in bij je browser

krijg je geen ip adres? reset dan je router. (meestal je reset 10 sec indrukken, soms terwijl je hem aanzet, check voor de zekerheid je manual)
1) zet dhcp uit op je wireless router

2) geef lan kant op je wireless router een ip adres dat past in je subnet. e.g. 192.168.1.99

3) stop de stekker van je modem/router niet in de wan poort van je wireless router maar stop deze in de lan poort van je wireless router

4) als je laptop een vast ip adres heeft, of als je modemrouter geen dhcp aan heeft staan
geef je je laptop een ander ip adres e.g. 192.168.1.123

------------------ op dit moment moet alles goed werken ----------------

5) nu mag je denken aan beveiligingen

bij voorkeur wpa(2) wanner niet aanwezig zul je wep moeten gebruiken
let op dat je voor wpa nog wel eens je drivers van de netwerkkaart moet upgraden
en soms ook je windows moet patchen

Iperf

• repsaj
Oeff, wat een werk allemaal voor WiFi op de telefoon.. :+
En wat is zoiets dan? Das gewoon in de USB stoppen en hoppa?

x

• Henk007
Jaspur schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 00:55:
Zou ik echt niet doen, dan moet de PC waar dat ding aanhangt in ieder geval altijd aanstaan en als je via die PC op internet wil, zul je ook van alles moeten instellen (Internet Connection Sharing) , om die PC als router te laten werken, zoals MaCe1337 inderdaad al eerder duidelijk heeft gezegd ;)

• mace

mace

Sapere Aude

Jaspur schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 00:55:
Ik had volgens mij al gezegd dat dat niet gaat werken }:|

:P
Pagina: 1