Toon posts:

uTorrent connect naar mailserver?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu was ik laatst gewoon met vanalles bezig als ik opeens een popup van AVG e-mailscanner zie, met een verbinding naar "development.uzem.itu.edu.tr", dus ik denk wtf...

Ik ga in het log van AVG kijken, en hij stond er vaker op, connect naar poort 110 (SMTP toch?), met het process ID dat overeenkomt met de process ID van uTorrent in task manager...

En dat itu.edu.tr is een turkse technische uni, en googles naar "development.uzem.itu.edu.tr" of utorrent en itu.edu.tr leverden niks nuttigs op.

Weet iemand wat hier aan de hand is of heeft iemand anders dit ook ontdekt?

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-07 21:06
Ja

Rare melding van AVG? een virus?

Ik zie het hier nu niet meer, maar ook een tijdje gehad.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-07 09:31

DizzyWeb

Ondertiteld

Misschien dat iemand een torrent client op die bak draait op poort 110, omdat die poort als enige open staat daar?

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-06 14:58

Spockz

Live and Let Live

Misschien kan je met ethereal bekijken wat er daadwerkelijk heengestuurd wordt?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

110 is POP3. SMTP is poort 25. Via 110 kan je dus alleen mail lezen, lijkt me dat DizzyWeb in de goede richting zit.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-06 14:58

Spockz

Live and Let Live

Je kunt zelf bepalen welke service je achter die poort hangt. Zolang je niet hebt bekeken wat er naartoe gestuurd wordt ben je niet zeker van wat het is.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Topicstarter
hmm... ik zal zodra ik hem weer zie ethereal ff aanzetten, maar, avg reageert gewoon op elk verkeer op die poort dus?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Spockz in "uTorrent connect naar mailserver?" gaat door voor de hoofdprijs.

Ik ken avg niet echt, maar kan me heel goed voorstellen dat die domweg naar de poorten kijkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1