Wie kan me helpen met een goede/kope PCI 3D Kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:32

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een oude PC, een SIS530 Chipset met maar 8 MB SIS 3d gedeeld geheugen. Ik wil wachten totdat ik een nieuwe goede PC koop, pas over 1 jaar.

Mijn PC-Specs:

AMD K6-II 450 Mhz '""3D Now"""
128+64 MB Ram -8
40GB Maxtor HDD

nog 1 PCI gleuf vrij. >:)

Die wil ik dus gaan vullen met een 3D kaart. Ik heb al rondgekeken op internet, daar komt vooral de Club3D Ati 9250 uit, voor zo'n 45 Euro.

Dat vind ik te duur en het niet waard.

Ik wil alleen en 3d kaart om GTA2 te kunnen spelen, en Youtbe filmpjes te bekijken. Mijn huidige 3d kaart bekijkt Youtube met 1 FPS :? .

De 3D kaart die ik wil hebben moet minstens 32 MB zijn.

Wie kent er een goede PCI kaartje, of heeft er 1 thuis liggen?

Alvast bedankt.

Gulfstream G650

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Voor GTA2 heb je geen 3d kaart nodig, het is immers 2d. ;) GTA2 zou gewoon moeten lopen op jou systeem.

Er is ook een X1300 pci kaart in omloop.

http://www.techspot.com/r...siontek-radeon-x1300-pci/

[ Voor 35% gewijzigd door mad_max234 op 23-02-2007 23:37 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Kijk even bij de vraag en aanbod op http://tweakers.net/aanbod :)
Of op marktplaats ofzo. Een TNT2 is wel iets voor jou, die hebben 32 of 64MB, voorloper van de GeForce en genoeg voor GTA2 en alle 2D toepassingen die je noemt.
mad_max234 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 23:36:
Voor GTA2 heb je geen 3d kaart nodig, het is immers 2d. ;) GTA2 zou gewoon moeten lopen op jou systeem.

Er is ook een X1300 pci kaart in omloop.

http://www.techspot.com/r...siontek-radeon-x1300-pci/
Ik geloof dat GTA2 wel gebruik kan maken van hardware-accelleratie tot op bepaalde hoogte, ik weet alleen niet helemaal zeker of dat nu D3D was, maar ik dacht het wel.

[ Voor 52% gewijzigd door Cyphax op 23-02-2007 23:39 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:28
GTA2 kan ik op m'n laptop met ATi Rage Mobility LT (8MB) nog goed spelen. En wat voor OS heb je op die PC staan, want met XP wil dat alles natuurlijk niet zo vlotten. Dat met Youtube heb ik ook gemerkt op oudere PC's, je kan door met rechts te klikken op een video de "Quality" omlaag kunnen zetten, dat helpt in iedergeval al wat :)

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Cyphax schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 23:37:
Kijk even bij de vraag en aanbod op http://tweakers.net/aanbod :)
Of op marktplaats ofzo. Een TNT2 is wel iets voor jou, die hebben 32 of 64MB, voorloper van de GeForce en genoeg voor GTA2 en alle 2D toepassingen die je noemt.

[...]

Ik geloof dat GTA2 wel gebruik kan maken van hardware-accelleratie tot op bepaalde hoogte, ik weet alleen niet helemaal zeker of dat nu D3D was, maar ik dacht het wel.
Klopt wat je zegt dit zijn de eisen.

Pentium 200 MHz

Windows 95/98

32 Mb RAM

70 Mb vrij ruimte op de harde schijf

4 speed CD-Rom speler

SVGA kleurenmonitor

DirectX 6.1 of hoger

3D beeldaccelerator met 8 Mb RAM

SoundBlaster compatibele geluidskaar

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:32

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ik heb 3 partities: C:\ met Windows XP Pro SP2, D:\ met Windows 98 SE (maa rdie is kapot, en ik kan m nu niet herinstalleren totdat ik alles formatteer) en E:\ Met Windows Media Center (maar die is slomer dan sloom. Waarom? ik weet t ook niet).

Normaal zou ik alles doen op Windows98, dat is natuurlijk veeel sneller dan windows XP, en de meeste spelletjes lukken daarop. In windows 98 start mijn pc op in precies 1 Minuut! DUs van knopje indrukken tot MSN-en duurt 1,5 minuut.

Bij Widnows XP, ook al heb ik veel ge reg-edit , services en opstartprogramma's afgesloten, duurt het 3 minuten voordat hij is opgestart. Na 4,5 minuten kan ik MSN-en. :9

GTA2 is wel een 2D spel, maar hij gebruikt toch wel 3D. Het is een oud spel, okay dat weet ik maar het is echt een van de beste multiplayer spellen ooit!

Ik speel alleen vaker Battlefield2 Online, daar ben k een beetje verslaafd aan. :X

Maar zou de Ati Club3D Radeon 9250 PCI lukken op mijn PC? of moet ik RAM/ Processor upgraden?

Ik had 2 jaar geleden die 3D kaart gehaald voor 50 Euro, maar toen ik m wouw installeren was ik nog een noob, en wist ik niet dat ik een switchje moest verplaatsen op het moederbord zodat de onboard 3d-kaart werd uitgeschakeld.

Ik wil het een beetje rustig aandoen voordat ik mezelf kan uitleven op wat ik al die jaren heb gemist:

Flight Simulator 2004,
Flight Simulator X, Need For Speed Carbon etc. :9 Ik kan er nu alleem maar over fantaseren.

Maar niet voor lang..

Ik ben een lijstje aan het maken van hoe mijn volgende pc eruit zal zien...

Asus P5B Deluxe,
Nvidia GF8800 GTS/X DX10
2X1GB Kingston RAM
HDD: Seagate 320GB Raid0, (Raptor WD?)
Kast: Antec 900?

En de Xbox360 controller voor Windows, die ik al een jaartje heb liggen te verstoffen, wachtent op het moment dat ik Flight simulator speel met die controller. Helaas is er al een draadloze versie van uit.

Gulfstream G650

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb laatst gezien een Geforce 6200 256 MB PCI. Als je interesse hebt ik kan nieuw leveren als deze leverbaar is voor je.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mijn advies zou zijn om een ander moederbord te nemen, de meest beperkende factor in dat systeem is dat je geheugenbandbreedte van 800MB/s gedeeld moet worden tussen de CPU en die integrated VGA kern. Dat blijft ook als je een PCI kaart neemt zo. Trek een So7 bord met 100MHz support zonder integrated VGA uit een bak ergens (Via MVP3 of ALi Aladdin V chipset) en prik daar dan een AGP 1.0 kaart op. Of zelfs een simpele PCI kaart.

Maareh...

GoT Huisregels
- als je spullen zoekt, is www.tweakers.net/aanbod de aangewezen plek
- als je advies zoekt over je Complete Systeem zit je hier verkeerd, daar hebben we een apart subforum voor.
- waar dan ook op GoT geldt dat we verwachten dat je eigen inzet toont je probleem op te lossen. Ik kan me niet voorstellen dat je op heel www.marktplaats.nl en www.tweakers.net/aanbod geen enkele PCI kaart kon vinden voor een schappelijke prijs. En dan nog, met even minimale inzet zou je achterhaald hebben dat noch Youtube noch GTA2 ook maar iets met de 3D functionaliteit van een videokaart doet...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.