Corruptie .exe bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 14:12
Ik zit met een probleem en ik kom er niet meer uit. Sinds enige tijd heb ik het gevoel dat er zo nu en dan random .exe bestanden corrupt raken. Ik ben toen begonnen met MD5 hashes genereren van alle bestanden op de schijf, en het blijkt dat er idd zo af en toe een bestand van grootte wijzigt, en daarmee dus corrupt gaat. Tot nu toe zijn het steeds .exe bestanden, en 1 maal was het een map met 21 MP3 files.

Mijn config:
Het betreft een windows 2003 server met dual XP-M 2600+, 2gb ECC Reg geheugen. Verder gaat het om een RAID5 array van 7x250gb (Highpoint RocketRaid 1820a), die gewoon als 1 grote NTFS schijf in windows te zien is. Mijn raidkaart geeft verder aan dat de array perfect is. Daarnaast heb ik nog een 40gb bootschijfje erin zitten.

Ik had altijd Symantec 9.0 draaien, en ben sinds de problemen overgestapt op symantec 10. Deze scant het hele systeem (boot + data) 1x per week volledig op virussen, maar er wordt niks gevonden. Memtest geeft ook totaal geen problemen. Ik draai de virusscanner als server, en de rest van de PCs hierthuis zijn dan ook managed clients die ik ook 1x per week alles laat nakijken, ook daar wordt niks gevonden.

Mijn vraag is nu, wat o wat kan dit zijn? Ik kan eventueel 1 of meerdere van de corrupte bestanden op een FTP server gooien zodat ze na te kijken zijn door jullie. Wie helpt mij dataverlies tegen te gaan...

Verwijderd

Je RAID5 array, of iets als een virus. Ik zou eerst een paar virusscanners eens langsgooien. Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat je RAID-kaart een buffer heeft en dirty buffers niet op tijd kan wegschrijven voordat de computer uitgeschakeld / gereset wordt.

Ik zou zeggen probeer eens op een andere schijf te werken om het probleem te isoleren: als het alleen op je RAID-array voorkomt weet je waar je moet zoeken. Mailtje naar Highpoint en updaten van drivers zou ook niet onverstandig zijn.