Uitbreiden, wat? tv/audio

Pagina: 1
Acties:

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 17:31
Ik heb op dit moment deze opstelling:

link met pics

Specs:
Pioneer VSX- C300
Kiss DP-558 80 GB
JBL surround 5.1 (kan type niet vinden) met LIFE front speakers.
Grundig TV
Nintendo nes

Nu heb ik eerdaags wat geld over, en wil ik wat leuk spul erbij gaan halen.
ik zit te twijfelen tussen Harman Kardon amp (tuner) + dvd speler, of een TV (plat)
De TV is best oud, maar doet het goed, de pioneer doet het prima maar heeft helaas een fan achterin die je hoort als je geluid zacht staat.

voorbeeld opties:

Harman Kardon set (maar dan zonder speakers)
Samsung LCD

Zoals je misschien al gezien hebt is het niet alleen de techniek, maar ook de looks die ik belangrijk vind. De Harman Kardon look staat goed bij mijn Kiss speler die ik wil bewaren voor netwerk verbinding.
De Samsung Tv heb ik voornamelijk op uiterlijk gekozen

Mijn budget ligt rond de 800 € max.

Mijn eigenlijke vraag: Wat zou ik het beste kunnen upgraden, wat is momenteel het slechtste aan mijn setup? En wat vinden jullie van de voorstellen die ik zelf gedaan heb?

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijns inziens is een LCD tv echt een HELE verbetering.

T staat niet alleen veel mooier, bronnen die je erop aansluit die er profijt van hebben zien er gewoon schitterend uit. Denk aan een PC via de VGA aansluiting, wellicht ooit een Xbox 360/PS3 aan de component of HDMI, enz.

Mijn keuze zou snel gemaakt zijn in ieder geval.

• iop
Ok, dacht ik zelf ook al een beetje, ik ben dus eens op zoek geweest naar TV's, hieronder de opties:

Qua kwaliteit en design is de philips de beste geloof ik, maar die is ook wel wat duurder, als die niet kan, dan gaat mijn voorkeur uit naar het design van de LG, maar de kwaliteit van de samsung is ook mooi. (lelijke plastic randen :()

Philips

http://www.koopinfo.nl/prodb_productpagina?productid=1677te koop bij:
www.batum.nl winkel in nijmegen 820 €
Of www.mediamarkt.nl showmodel voor 899 €

LG

http://www.koopinfo.nl/prodb_productpagina?productid=1393 799 € media markt

Samsung

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le32s71b.asp?page=Specifications
777 € mediamarkt

--------------------------------------
Hierbij koop ik zowiezo nog de: http://www.pioneer.nl/nl/products/42/84/222/DV-490V-S/index.html
Die weer goed samengaat met m’n: http://www.pioneer.nl/nl/products/archive/VSX-C300-S/index.html

------------------------------------
Mijn vraag is dus: welke TV te doen? Ik weet dat de philips de beste en mooiste is, maar ook een stuk duurder, wat zou jullie keuze zijn tussen de samsung en de LG?

[ Voor 18% gewijzigd door iop op 27-02-2007 21:47 ]

Verwijderd

verder kijken
al hier bij pricewatche gekeken?
staat erg mooie acer tussen wel 27"
zelf heb ik een 30" maar deze is al te groot omdat ik te dichtbij zit.

harman kardon is zeker een goeie versterker alleen die set is wel een set en kan je niet los kopen.
Bij otto en bcc en correct zijn ze goedkoper (wehkamp is wel traag zeg).
Harman kardon is avr132 of avr135serie leuk maar zal beter voor de avr235gaan iets duurder maar meer functies plus meerderen pre-oud zodat je altijd nog anderen eindtrappen kan aan hangen als je meer vermogen nodig heb.

Zelf heb ik de h\k 335 wegens multiroom optie.
Ps wat ga je met de ouwe pioneer versterker doen ?

Verwijderd

iop tha man schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:29:
Mijn eigenlijke vraag: Wat zou ik het beste kunnen upgraden, wat is momenteel het slechtste aan mijn setup? En wat vinden jullie van de voorstellen die ik zelf gedaan heb?
Alles kan wel een upgrade gebruiken (op je NES na ;)), maar waar stoor je je zelf 't meeste aan?
Als 't mijn set zou zijn zouden de speakers op 1 staan, vervolgens de versterker en daarna de TV.
Ga 's naar een goede hifi zaak om je te laten informeren. De Wehkamp is niet zo'n geweldige adviseur... ;)

• iop
jah ik heb die harman kardon al bekeken, kan hem zonder speakers krijgen de 130 versterker, maar ik betwijfel of het zoveel vooruitgang is op mijn huidige reciever.
ook heeft harman kardon geen hdmi speler erbij zitten dus heb ik besloten voor de tv te gaan zoal ik hierboven al zei.

ik weet dat die spullen er wel zijn, maar daar heb ik het budget niet voor. wat ik nu wil is een TV, de audio wordt langere termijn. iig bedankt voor reacties.

Ik hoop dat er nog mensen zijn met ervaringen met bovenstaande TV's of eventuele aanraders. (800 € max) 82 cm /32" vind ik groot zat btw.

Verwijderd

Het is jammer dat je 32 groot genoeg vind, anders kon je kiezen voor mijn toekomstige tv. >:)

De Panasonic TH-37PV45:
http://www.kieskeurig.nl/product/1E0D588C862EBC46C1257261005094E3.htm

Ik heb te veel tv's bezichtigt op zowel analoog als digitaal en sommige zelfs op hd bron(waaronder deze)
en dit is het mooiste wat je tegenkomt vooral onder de 900(!) euro. Veel beter dan wat lcd je in deze prijs klasse kan leveren, en als je opzoek bent naar een echte verbetering, zou ik je aanraden om toch eens naar deze tv te gaan kijken.

• iop
zeker iets om nog over na te denken, ik ga vanmiddag weer in twee zaken kijken en vergelijken, toch het beste, internet sites zeggen een boel maar zelf kijken is het beste imo.

• iop
bedankt voor de adviezen,

ik heb bezuinigd op de tv size en heb een LG 26" gekocht (zit vrij dicht op de tv momenteel dus maakte me niet zoveel uit), met het geld wat ik hierdoor ''overhad'' heb ik de volgende speeltjes meegenomen, voor een mooi prijsje:

HK AVR 132
HK DVD 47

heb ik toch nog (bijna) alles geupgrade, en een redelijke vooruitgang, me dunkt

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-01 11:51
Nu iop tha man (what´s in an name?) z´n draadje compleet heeft, wil ik mijn situatie ook even voorleggen; iedereen akkoord?

Ik heb een nieuwe Sharp 37" full HD en nu is de rest ook aan de beurt.

Vooralsnog heb ik het volgende in gedachten:

Receiver : Marantz SR 5001. Deze heeft in ieder geval 2 HDMI´s in en 1 uit. Dat is wel interessant als je receiver je middelpunt wordt...

Dvd : Marantz DV 6600 : Deze kan volgens mij wel goed upscalen en heeft dus ook HDMI. Zijn er ook spelers met de Faroudja(?) chip van Marantz?

Speakers : Ahem.... De surround set van Tannoy en wel de Arena.... Need I say more?

Nu is mijn vraag; ik ben redelijk Marantz georienteerd en ken eigenlijk niet veel anders... Wat zou een goed of zelfs beter alternatief zijn? Als je m´n keuzes ziet, ken je ongeveer m´n budget. Doe ik hier goed aan?
Alvast bedankt voor evt. reactie´s
Groet

• iop
klein schopje voor advies mijn huidige setup

Wat is nu mijn grootste stap voorwaarts qua upgrade? ik zit zelf aan fronts en mid te denken om te upgraden

• iop
subtiel advies schopje

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ziet er strak uit.

Ik haal het tv geluid uit een "tivoli model one" via de aux ingang.
Is een stuk beter dan de ingebouwde lg boxjes en niet zo overweldigend broekpijpflapperend als een harmon kardon setup.

• iop
ik zat meer te denken aan een audio upgrade waar mn geluid hard op vooruit gaat, ik hou nogal van broekspijpwappers.

• makreel
  • Niet online
Wat is het typenummer van de lg lcd die je uiteindelijk hebt aangeschaft? En waar gekocht?

• iop
LG26LC3R bij mediamarkt in combinatie met HK spullen een mooi prijsje van gemaakt ;)
(zou ook C2R kunnen zijn, ik kan het niet vinden, deze nummers komen van de cd)

/edit gevonden 2R dus, die andere vond ik niet mooi qua design.

[ Voor 29% gewijzigd door iop op 09-05-2007 21:13 ]

• makreel
  • Niet online
Wat heb je betaald?

Het voordeel van die tivoli (179 euri) is overigens dat het geluid zo kraakhelder is dat hij niet eens zo hard hoeft te staan.

• iop
weet ik niet meer, gezien ik alles samen gekocht heb.

• iop
het advies wat ik dus vroeg was met betrekking tot mijn audio setup, wat is hier volgens jullie het hardst aan vernieuwing toe?

Pagina: 1