2 ati radeon x1950xtx in crossfire mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Pontiax
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-12-2007
Dit is mijn eerste post dus brand me niet meteen af.

Ik heb in de states naar aanleiding van een artikel over een ultieme game pc het volgende aangeschaft:

Intel D975xbx2 moederbord
Intel duo core 6800 extreme cpu
BFG ageia physix controller
ATI ocz 1024 crossfire certified 1024x2 geheugen

En twee ati radeon x1950xtx videokaarten.
Nu zag ik dat er met een gemodde 6.11 driver je kaarten in crossfire kan dwingen.
Maar is dat mogelijk met deze kaarten, of moet er alsnog een x1950xtx crossfire kaart in?.

Alvast dank.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-07 21:52
Ondersteund dat moederbord Crossfire? Volgens mij namelijk niet...

[ Voor 30% gewijzigd door hello_moto op 23-02-2007 22:21 ]

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Als je hier klikt zie je dat Crossfire wel degelijk ondersteund wordt. Dus het zou moeten kunnen.

Is het niet zo dat je met de x1950 nog steeds een mastercard en een gewone kaart nodig hebt?
Misschien zit ik er naast, want ik ben niet zo'n gamer. En, persoonlijk, zou ik al helemaal niet weten waarom je 2 high-end kaarten tegelijk wil gebruiken. Zeker niet met een aparte PhysX.

Los van dat zou het moeten kunnen werken. Je hebt er het moederbord voor (mooi moederbord, trouwens - had er nog nooit van gehoord)
Het zal wel wat klooien worden met instellen, dunkt me.

Edit:
Kunnen we dat artikel ook ergens zien? Je openingspost is wat schaars qua info. Misschien staat er wel wat zinnigs in?

[ Voor 9% gewijzigd door JvW op 23-02-2007 22:30 . Reden: Toevoeging ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Vraag: Ondersteunen alle kaarten CrossFire zonder Mastercard of Dongle?

Antwoord: Trick question... lees het volgende maar...

AMD ondersteunt nu 3 soorten CrossFire:
Software CrossFire
Hardware CrossFire dmv een Mastercard + normale kaart
Hardware CrossFire dmv een dubbele bridgechip zgn Enhanced CrossFire
1) Over Software CrossFire
Vanaf Catalyst 6.11 ondersteunt AMD Software CrossFire voor de volgende kaarten:
X1300
X1300Pro
X1300XT
X1600Pro
X1600XT
X1650Pro
X1800GTO
X1900GT
X1900XT256/512
X1900XTX
X1950XT256
X1950XTX
Het enige dat je nodig hebt is een moederbord met twee fysieke PCIe 16x sloten dat multi-GPU configuraties ondersteunt. Check de website van je moederbord fabrikant om te zien of het ondersteunt wordt als je het niet zeker bent.
Uit het Ati Radeon discussie topic..

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Ik wil niet lullig overkomen maar je artikel was waarschijnlijk al iets verouderd. De gekozen onderdelen zijn vrij pijnlijk qua prijs/performance.. De X6800 is gemiddeld genomen een minder goede keus dan een Q6600 of QX6700. Het moederbord is een van de eerste met een 975X chipset, en is vergeleken met andere 975X bordjes amper gedaald vanaf de introductieprijs. En die Ageia physics unit daar is me het nut nooit helemaal duidelijk van geworden.. Stond deze config niet in de PCM laatst?

De X1950XTX is een mooie videokaart en deze kun je zeker in Crossfire draaien. Je chipset ondersteunt het gewoon (2x 8 lanes).

Voor crossfire heb je twee mogelijkheden: Hardware en software. Hardware crossfire vereist een Mastercard en wordt via een dongle aan de slave verbonden. Software crossfire gebruikt systeemresources en PCI-E bandbreedte voor het samenvoegen van de frames. Omdat er met high-end kaarten vrij veel data verwerkt moet worden door de CPU en de PCI-E lanes, is software Crossfire inferieur qua performance.

[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 24-02-2007 00:01 ]

Goud is geen geld

• psycix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
-Het staat trouwens ook meestal op de doos en bij de specs (zeer duidelijk want daar zijn ze kennelijk heel blij mee) dattie crossfire ondersteunt. En al die high end kaarten ondersteunen et allemaal.
-Verder moet er bij de specs van je mobo iets staan over crossfire.

Voldoen die 2 punten? Crossfiren maar!

• Pontiax
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-12-2007
In ieder geval dank voor de reacties het betrof inderdaad het nu al verouderde PCM artikel over de "ultieme" game pc.
Dat is dit duidelijk niet maar ik kan al de hardware voor weinig in de states kopen en wilde wel eens wat sleutelen.
En eens echt een game van de huidige en aankomende generatie kunnen spelen, vandaar ook de physix engine.
Over die opmerkingen aangaande mijn 6800 extreme die voldoet prima, quad cell klinkt heel leuk maar de ontwikkelaars hebben hier nog geen echte toepassingen voor.
Voorlopig moet ik de huidige setup eerst eens echt aan het werk aangezien ik nu alleen nog een run heb gedaan met 1 kaart aangezien de voeding nog niet binnen is en die echt nodig is met 2 kaarten

Dudes nogmaals hartelijk dank.

Verwijderd

echt een game van de huidige en aankomende generatie kunnen spelen, vandaar ook de physix engine.
die physx kaart kan ik begrijpen want ik heb hem zelf ook al gekocht voor de komende games
(zit echt te wachten op UT2k7)

MAAR... de keus voor 2x X950XTX in crossfire kan ik dan weer niet snappen... voor hetzelfde geld heb je een NVIDIA GeForce 8800 GTS/GTX dan heb je dus ook meteen DirectX10 wat vanaf de aankomende generatie wel gebruikt gaat worden...

ook snap ik niet dat je voor een (te dure) dualcore gaat omdat er NOG geen software voor is... ik kan je vertellen... de aankomende generatie zal steeds meer gebruik gaan maken van meerdere cores (ook de unreal 3 engine zal multicore geschreven zijn)... en ik heb zelfs begrepen dat het spel ALAN WAKE als aanbevolen systeemspecs een quadje nodig heeft... en er zijn al games die goed multithreading doen... als ik bijvoorbeeld kijk naar een Oblivion of een Rainbow 6: Vegas en uiteraard zijn er op dit moment nog meer...

al met al denk ik dat je teveel geld uitgeeft aan "verouderde" techniek, tenminste als je idd de aankomende generatie met alles vol open wilt kunnen spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 09:45 ]

Pagina: 1