Toon posts:

Inloggen router zonder IP op pc te veranderen.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb en vraagje, wanneer ik op mijn wireless router wil inloggen wil dit niet lukken, het wil alleen lukken wanneer ik het ip van de computer instel op een zelfde reeks als mijn wireless router, op mijn speedtouch kom ik el gewoon met 10.0.0.135 binnen, mijn wireless router is eindigend op 5 en moet ik de coputer op een andere waarde dan de 5 instellen, is hier en andere oplossing voor...
Ps, de pc stat op automatisch ip verkrijgen

Mvg Jochem

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat is normaal, extra beveiliging.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Ja het is normaal, Nee niet voor beveiliging...

Als je ook maar iets van ip nummers weet, zou je kunnen weten dat 10.* en 192.* elkaar niet kunnen zien. De reden dat je wel op de speedtouch komt, zal zijn omdat die standaard 2 ip addressen heeft, tenminste met een recente firmware..

edit:

Voor een oplossing van jouw "probleem" moet je iets meer informatie geven, en dan kunnen we je vast helpen. Begin eens met ip nummers van pc's routers en windows versie's etc.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 22:16 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als ik het goed begrijp heb je dus modem - router - computer en kan je direct naar je modem via de router, maar niet naar de router zelf. Ip adressen zouden dus als volgt moeten zijn zoals je zelf aangeeft:
Modem: 10.0.0.135
Router: 10.0.0.5
Computer: auto ip, reeks dus 10.0.0.x
Dit zou geen problemen moeten geven.
Wat nog leuker is, is dat als ik mijn laptop via een kabel aan mijn computer sluit, ik via de computer van mijn vader mijn laptop kan benaderen zonder dat de wireless aanstaat van mijn laptop (verbinding gaat dan via mijn computer). Het gaat dus op deze manier: Computer pa > mijn computer > Laptop (dit omdat er een directe kabel van zijn pc naar de mijne loopt). Andersom kan dan ook, via laptop naar mijn computer (computer wifi uit, directe kabel verbinding uit, laptop wifi aan). De computer van mijn vader wordt dan als volgt gerouteerd: Computer pa > Router > Laptop > mijn computer. De andere kant op kan uiteraard ook, dat ik naar de computer van mijn vader ga. Bij de eerste optie ga ik door 2 compleet verschillende adressen: 10.0.0.x/8 naar 192.168.0.x/24. Bij de tweede gaat het van 192.168.1.x/29 naar 192.168.0.x/24.
Ik kan het nog leuker maken. Ik zou zelfs van de computer van mijn vader (als ik even een switch aan mijn computer hang voor lan connectie) met zijn lan uitgeschakeld (alles gaan dan via wifi) naar de andere kant van de directe link kunnen komen via mijn laptop. Dus Computer pa > router > laptop > Mijn computer lan1 > Mijn computer lan2. IP routes: 192.168.1.x > 192.168.0.x > 10.0.0.x.

Dit is allemaal mogelijk omdat de Default gateway goed staat ingesteld. Als je dat niet hebt (dus je router staat als switch ingesteld, je modem verzorgt de adressen) dan gaat het fout. Zet in dit geval de DHCP van je modem uit, stel in je router een vast adres in de WAN en zet de DHCP van de router aan. Je kan ook met vaste ip adressen werken, maar DHCP kan wat makkelijker zijn.

Commandline FTW

Verwijderd

Hero Of Time schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 23:44:
Als ik het goed begrijp heb je dus modem - router - computer en kan je direct naar je modem via de router, maar niet naar de router zelf. Ip adressen zouden dus als volgt moeten zijn zoals je zelf aangeeft:
Modem: 10.0.0.135
Router: 10.0.0.5
Computer: auto ip, reeks dus 10.0.0.x
Dit zou geen problemen moeten geven.
Wat nog leuker is, is dat als ik mijn laptop via een kabel aan mijn computer sluit, ik via de computer van mijn vader mijn laptop kan benaderen zonder dat de wireless aanstaat van mijn laptop (verbinding gaat dan via mijn computer). Het gaat dus op deze manier: Computer pa > mijn computer > Laptop (dit omdat er een directe kabel van zijn pc naar de mijne loopt). Andersom kan dan ook, via laptop naar mijn computer (computer wifi uit, directe kabel verbinding uit, laptop wifi aan). De computer van mijn vader wordt dan als volgt gerouteerd: Computer pa > Router > Laptop > mijn computer. De andere kant op kan uiteraard ook, dat ik naar de computer van mijn vader ga. Bij de eerste optie ga ik door 2 compleet verschillende adressen: 10.0.0.x/8 naar 192.168.0.x/24. Bij de tweede gaat het van 192.168.1.x/29 naar 192.168.0.x/24.
Ik kan het nog leuker maken. Ik zou zelfs van de computer van mijn vader (als ik even een switch aan mijn computer hang voor lan connectie) met zijn lan uitgeschakeld (alles gaan dan via wifi) naar de andere kant van de directe link kunnen komen via mijn laptop. Dus Computer pa > router > laptop > Mijn computer lan1 > Mijn computer lan2. IP routes: 192.168.1.x > 192.168.0.x > 10.0.0.x.

Dit is allemaal mogelijk omdat de Default gateway goed staat ingesteld. Als je dat niet hebt (dus je router staat als switch ingesteld, je modem verzorgt de adressen) dan gaat het fout. Zet in dit geval de DHCP van je modem uit, stel in je router een vast adres in de WAN en zet de DHCP van de router aan. Je kan ook met vaste ip adressen werken, maar DHCP kan wat makkelijker zijn.
Ik denk da de TS inmiddels niet meer weet waar je t over hebt, ik volg je verhaal ook niet helemaal, maar dat ligt m niet zozeer aan mij, maar aan het gebrek aan alinea's. Waardoor t niet lekker leest(en ik eigenlijk niet eens de moeite wil doen)

Het is leuk dat je wat van routes weet, maar ik denk dat je de TS alleen maar verward. Wat de ts kan doen, is een route toevoegen aan z'n route tabel, en dan is ie klaar, hij hoeft daarvoor verder geen instellingen te wijzigen(zoals z'n gateway of dns of zelfs maar ip adres). Maar dan moet hij nog wel ff de ip adressen posten.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat het onoverzichtelijk werd, kwam ik iets later achter, daarom heb ik een aparte alinea gemaakt met een witregel ertussen wat hij moet doen. Hij moet dus zijn modem dhcp uitzetten, router vast ip geven (de wan poort) en de router dhcp aanzetten. Hij kan ook vaste adressen gebruiken met als gateway en dns de router.

Commandline FTW

• Scary Gil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-03 13:52
Ik dacht dat jochem een probleem had en dat Hero of time hier een boek schrijft en het toch net niet helemaal snapt aan zijn eerste regel te zien.
Als je een router configureerd dan heeft hij 2 zijden en Wan en een Lan zijde. Als de Wan en de Lan zijde in het zelfde ip segment zitten kan je niet het modem bereiken wat aan de WAN is aangesloten.
Modem --> 10.0.0138
|
Router Wan zijde --> 10.0.0.1
Router Lan zijde --> 192.168.0.1
|
PC --> 192.168.0.2

Als je dan op de pc de gateway intstelt op 192.168.0.1 dan komt het helemaal goed. (of dit in de router meegeeft als zijnde de gateway)
Als je router geen wan zijde heeft dan gebruik je geen router maar alleen een accespoint

@Ghost 21: waarom routes toevoegen? gateway maakt juist voor jou de juiste routes aan. alleen als je een ipadres via een andere router dan de standaar gateway wil bereiken ga je handmatig routes toevoegen.

Verwijderd

heren,

het probleem is als volgt, mijn comp staat ingesteld op automatisch ip verkijgen. en mijn systeem is als volgt:

speedtouch modem -> X-micro wireless router met 4 poorts hub -> Pc + 2 laptops.
10.0.0.135 192.168.62.1

als ik op de pc 10.0.0.135 intik kom ik in de config van de speedtouch.
nu wil il zonder al te veel instellingen ook 192.168.62.1 intoetsen en dan in de config van de x-miro komen, nu moet ik de computer eerst instellen op een 192.168.62.x 255.255.255.0 instelln voordat ik in de x-micro kan komen.

is hier een oplossing voor....

in iedergeval bedankt voor alle hulp tot zover..

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat zijn je ip instellingen van je computer? Welke gateway staat daar ingesteld. Het gaat juist om de gateway. Als je gateway de modem is (10.0.0.135) dan kent hij 192.168.62.1 niet. Zorg dus dat je gateway je router is, die routeerd dan alles naar de modem wat hij niet kent waarna de modem alles het internet weer opgooit. Zet de DHCP uit van de modem, of zorg ervoor dat de DHCP van je router die van je modem overruled.

Commandline FTW

Verwijderd

geef je netwerkkaart gewoon 2 ip adressen.

dan ben je d'r ook.. en is de meest simpele oplossing.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 14:51 . Reden: edit fout in denk wijze ]

Pagina: 1