Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nakamichi LX-3 probleempje ....

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het klaarblijkelijk een electronisch probleem is wat ik met mijn Nakamichi LX-3 cass. deck heb wil ik het hier voorleggen om te zien of er mensen zijn die dezelfde ervaringen hebben en of men mij ook kan vertellen wat er precies stuk is.

De LX-3 is een wat ouder cass. deck en wil bij aanzetten geen opnamen meer maken .... althans niet direct als ik het deck aanzet ..... na een periode van plm. 10 a 15 minuten is op de dB schaal een uitslag zichtbaar en neemt het deck wel op.

Verder werken alle functies op het deck helemaal naar behoren ..... dus afspelen en alle loopwerk functies doen het prima.

Ik heb al geinformeerd bij Transtec - de voormalige importeur - maar die heeft alle onderhoud overgedaan naar een Engelse firma .... dus het is niet lonend meer om het deck voor deze reparatie heen en weer te sturen.

-

Als iemand mij kan vertellen waar dit probleem door komt en wat ik er evt. aan kan doen dan zou ik al heel erg zijn geholpen ..... dan kan ik evt. zelf aan de slag om het een en ander te vervangen.

Alvast bedankt voor het meedenken ..... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 22:04 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Uitgedroogde condensatoren. Even het hele setje vervangen en je bent weer het ventje denk ik. Als dat niet helpt dan zijn de transistoren aan de beurt, maar ik denk dat je met een nieuwe set condensatortjes er bent.

Verwijderd

uitgedroogde condensatoren zijn het alleen als ie lang stil heeft gestaan.
anders transistoren

• guus.assmann
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2021
Slechte soldeerverbindingen is ook een mogelijkheid.
Dan gedachten op nul, blik op de printplaat en alle verbindingen opnieuw solderen.
Dit kost alleen wat tijd en kan onder het motto: baat het niet dan schaad het niet.
Let natuurlijk wel op dat je de boel niet te heet maakt....

Guus Assmann

Verwijderd

Gezien de symptomen zou ik ook de condensatoren verwachten. Suc6 in ieder geval, het is een erg fijn deck en de moeite van het repareren zeker wel waard.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de reacties ..... maar T bleek allemaal toch simpeler te zijn dan ik gedacht had.

De REC mode schakelaar op een van de printplaten in de LX-3 wordt dmv een klein kabeltje aangestuurd. Dat mechaniekje was dan wel niet de oorzaak, maar wel de REC schakelaar zelf.

Ik heb deze inwendig schoongemaakt en de LX-3 doet het weer als vanouds ..... ;o)

-

Bij de inspectie van het inwendige van de LX-3 kwam ik verder geen "nasty" zaken tegen .... dus ik denk dat het deck voorlopig weer dienst kan doen.

Bedankt allemaal ..... ;o))

Verwijderd

You're welcome and enjoy * Tasslehoff signing off *
Pagina: 1