[CSS] Focus fieldset -> background veranderen

Pagina: 1
Acties:

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Hey,

Ik heb al een tijdje gezocht naar een oplossing voor m'n probleem. Ik wil namelijk wanneer men in een inputveld klikt, de achtergrond van de fieldset (om de betreffende inputveld) veranderen.

Voorbeeld:

Fieldset (met andere background):
+-------------------------------------+
| |
| <inputveld focus> |
| |
| |
Fieldset (met standaard background)
| |
| <inputveld> |
| |
| |

Weet iemand hoe ik dit kan maken?

Alvast bedankt.

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Je kunt hiervoor de :hover pseudo-class gebruiken. Met google ben je hier binnen 3 minuten uit :) .

Ik ontken het bestaan van IE.

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Maar dat is geen class voor een fieldset. Als ik op de fieldset een :focus zet dan werkt het niet. Wanneer ik op de fieldset een :hover zet werkt het wel (in moderne browsers).
Nu wil ik dat wanneer men in een inputveld klikt (dus een focus geeft op het inputveld) dat dan de achtergrond van de omliggende fieldset veranderd wordt.
Dit behaal ik volgens mij niet met de :hover pseudo-class, of wel? Want de achtergrond van de fieldset moet blijven staan ook al gaat de muis van de fieldset af, mits het inputveld gefocust is.

[ Voor 13% gewijzigd door radem205 op 23-02-2007 22:15 ]

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Tja, dan wordt het toch een javascript oplossing. Ik zou gewoon bij het laden van je document aan alle input-velden en aan de body een eventListener hangen die reageert op focus.

Vervolgens check je of het event van de body komt, dan zet je alle fieldsets terug naar hun originele class, komt het niet van de body (maar van een input dus) dan zet je de class van de parent van het object waarvandaan de event komt op iets als 'focussed'. In CSS kun je die class dan een andere achtergrondkleur geven.

Ik ontken het bestaan van IE.