[XP] administrator probleem

Pagina: 1
Acties:

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-03 11:03
Hoi,

Ik heb me gisteren bezig gehouden met de functie van Ctrl+Alt+Del. Ik had dus ingesteld via 'control userpasswords2' in te geven via uitvoeren. En via gebruikersaccounts 2 dingen uit te vinken (weet niet meer wat, kan er niet meer in). Ik moest de pc afmelden en opnieuw opstarten en nu wil ik dat opnieuw doen en hij vraagt het wachtwoord van de administrator. Systeem herstel kan ik ook niet meer doen. Volgens mij zijn mijn rechten nu totaal anders en ik zou die graag terug hebben. Hoe kan ik dat ?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
F8, na bios herkenning, en dan kiezen voor veilige modus, administrator, of andere account en die opties weer uitzetten volgens mij.

Verwijderd

Zoveel kun je daar niet in verknoeien. Misschien gewoon je wachtwoord aangepast ?

• blubbers
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:09:
Zoveel kun je daar niet in verknoeien. Misschien gewoon je wachtwoord aangepast ?
Ik meld me altijd in men gewoon account aan, ik zie nooit ergens iets van admin staan ofzo. Nu ineens krijg ik overal meldingen dat ik geen administrator rechten heb, na ik dat heb gedaan.

• blubbers
Gem1e schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:05:
F8, na bios herkenning, en dan kiezen voor veilige modus, administrator, of andere account en die opties weer uitzetten volgens mij.
Ik kan niets veranderen, ookal niet in veilige modus. Vroeger kon ik nog een account kiezen om te wijzigen, dat gaat nu ookal niet meer.

Verwijderd

blubbers schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:11:
[...]

Ik meld me altijd in men gewoon account aan, ik zie nooit ergens iets van admin staan ofzo. Nu ineens krijg ik overal meldingen dat ik geen administrator rechten heb, na ik dat heb gedaan.
Als het goed is, kun je nog inloggen als administrator, ik denk dat je voor je gewone account per ongeluk restricted user hebt ingesteld. Met een beetje geluk kun je wel in de administrator account komen.

En heeft je administrator account een wachtwoord ? Zo nee, log dan in als administrator, en voer nogmaals control userpasswords2 uit, je kunt dan gewoon de instelling terug wijzigen.

PS: volgende keer heel graag iets meer info, zoals OS en versie, service packs etc.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lol, je bent waarschijnlijk geen lid meer vand e groep administrators... Niet slim. Als dat de enige was, dan heb je een probleem.

• blubbers
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:22:
[...]

Als het goed is, kun je nog inloggen als administrator, ik denk dat je voor je gewone account per ongeluk restricted user hebt ingesteld. Met een beetje geluk kun je wel in de administrator account komen.

En heeft je administrator account een wachtwoord ? Zo nee, log dan in als administrator, en voer nogmaals control userpasswords2 uit, je kunt dan gewoon de instelling terug wijzigen.

PS: volgende keer heel graag iets meer info, zoals OS en versie, service packs etc.
Als ik probeer via admistrator in te loggen dan geeft hij een foutmelding, iets met account te kort ofzo.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025

Verwijderd

blubbers schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:31:
[...]

Als ik probeer via admistrator in te loggen dan geeft hij een foutmelding, iets met account te kort ofzo.
Zou handig zijn, als je die foutmelding even overneemt.
Pagina: 1