Toon posts:

[Internet] Is gruwelijk langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar weken terug heb ik een nieuw systeem aangeschaft. Nadat ik alles aangesloten heb, deed internet het meteen! geen gebruikersnaam of wachtwoord hoeven invoeren. Nu merk ik wel dat ik veel langzamer internet heb. Nu dacht ik, ik zal de ADSL-cd er even doorheen draaien, geinstalleerd, en op het einde mijn gebruikersnaam en wachtwoord in moeten vullen.Nu blijkt dat ik met die naam en ww niet kan inloggen. Ik heb al van alles op proberen te zoeken, maar ik krijg m'n internet maar niet sneller. Wel kan ik gewoon op de mail van planet kijken met m'n gebruikersnaam en ww en heb vorige week m'n abbo nog betaald
Specificaties:

Abbo van ADSL Comfort van Planet
Downstream 6 Mb/s
Upstream 768 Kb/s

Resultaten van Speedtest.nl
Download
97.1 KByte/sec (=777 kbps)
Upload
57.5 KByte/sec
(=460 kbps)

Connectie
953.0 Conn/min

Verder geen p2p programma of wat dan ook draaien wat mijn internetverbinding zou verlangzamen. Hoop dat ik hiermee genoeg info heb geleverd. Weet iemand wat ik nog kan doen?? Ben hier namelijk een leek in...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 20:53 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

wat is de snelheid in je modem?
ga naar http://10.0.0.138
kijk onder het tabblad service info wat er achter bandwidth up/down staat
daar zie je waar je modem op staat ingesteld.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
576 / 928

Even erbij vermelden dat ik bij mij vorige systeem dezelfde modem had, en daar downloaden hij bijvoorbeeld op de microsoft site een snelheid haalde van ruim 800 kb/sec. Nu slechts 130

• Microkid

Microkid

Smile

Klopt dus als een bus met je geteste snelheden. Kan het zijn dat je eerst je abbo moet activeren voordat je de volle snelheid krijgt? Is wel vaker zo.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Knippert je netwerkkaart wel continu, terwijl je niet op internet zit? (Zelf dan, browsen etc, internet wel 'aangesloten'.)

't Kan ook zijn dat Planet je half afgesloten hebt omdat je bijvoorbeeld een spam-bot of andere trojan op je PC hebt, die allemaal malafide praktijken aan het uithalen is. Al zou je daar dan ongetwijfeld ook een mailtje over moeten krijgen.

[ Voor 49% gewijzigd door Osiris op 23-02-2007 21:05 ]

• Microkid

Microkid

Smile

En natuurlijk de onvermijdelijke vraag: zitten al je kabels goed? Heb je het modem direct aan het ISRA punt aangesloten? Korte kabeltjes? enz enz.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, ik heb dit abbonement al een anderhalf jaar, dan hoef ik die bij een nieuw systeem toch niet opnieuw te activeren? En de netwerkkaart knippert continu...

Ook korte kabeltjes enz. Ik heb mijn vorige systeem hier weggehaalt, en mijn nieuwe systeem aangesloten, sindsdien is het niet goed, voorheen wel..

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 21:09 ]

• Microkid

Microkid

Smile

Hmm, toch de helpdesk maar eens bellen. Als je je pc vervangt zal je ADSL modem echt niet ineens langzamer gaan. Dan moet ie altijd al zo langzaam gestaan hebben. Tenzij je met de installatie CD de instellingen per ongeluk hebt gewijzigd. Maar daar kan de helpdesk je wel mee helpen denk ik zo.

Verwijderd

Topicstarter
ben ik nu ook mee bezig, dus even afwachten...

• Osiris
  • Niet online
Als je netwerkkaart echt continu knippert terwijl je alle internet-gebruikende applicaties af hebt gesloten, dan is de kans denk ik toch écht heel erg groot dat je computer besmet is met 't een en ander...

Heb je wel een virusscanner geïnstalleerd staan? Zo niet scan je PC anders eens online?

En spammende/DoS-sende malware op een PC is ook een goede reden voor ISP's om die aansluiting af te knijpen. Alleen zou je daar toch wel een berichtje over gehad moeten hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Osiris op 23-02-2007 21:26 ]

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb je ook je modem / router al een keer aan en uit gezet? Even domweg rebooten en opnieuw verbinding zoeken wil namelijk ook nog wel eens werken. Als het dan zo blijft, planet helpdesk bellen, zij kunnen je lijn doormeten en je vertellen of het nogmaal is dat je sinds een tijdje nog maar een downstream van 900kbps hebt.

• Microkid

Microkid

Smile

Osiris schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:25:
Als je netwerkkaart echt continu knippert terwijl je alle internet-gebruikende applicaties af hebt gesloten, dan is de kans denk ik toch écht heel erg groot dat je computer besmet is met 't een en ander...
Lijkt me niet, aangezien z'n modem gewoon een gruwelijk lage connectiesnelheid heeft. Dit heeft niets te maken met een eventueel besmette PC.

• Osiris
  • Niet online
Microkid schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:31:
[...]

Lijkt me niet, aangezien z'n modem gewoon een gruwelijk lage connectiesnelheid heeft. Dit heeft niets te maken met een eventueel besmette PC.
Modems trainen niet zonder reden zomaar een factortje 6 lager in? Brakke kabels, sure, daardoor kan je kwaliteit achteruit gaan, maar dat zou nog niet eens een halvering van de snelheid als resultaat hebben, vooral als je niet bewust iets met die kabels bent gaan doen, waardoor er een probleem op kan treden. (Tenzij 't doorgeknaagd is door ratten/muizen, maar dan zou je internet 't helemaal niet meer doen lijkt me.)

Als je OS "idle" is, hoort je netwerkkaart gewoon geen dataverkeer aan te geven. (Al kan het natuurlijk op de achtergrond updates downloaden ofzo, maar dat hoort op een gegeven moment ook over te zijn en meestal geeft Windows dat geloof ik in de taakbalk ergens aan.)

• Microkid

Microkid

Smile

Nogmaals, het modem bepaald zelf op welke snelheid hij traint. Een pc heeft daar niets mee te maken. Voor het modem is het totaal irrelevant wat er achter hangt. Of dit nu een router, switch of pc is. Op basis van de kwaliteit van de lijn en de instellingen wordt een bepaalde snelheid getraind.
Dat een besmette pc de download snelheid kan beinvloeden kan natuuurlijk kloppen. Er wordt dan immers data verstuurd waar je niets van weet. Maar dit heeft geen invloed op de snelheid waarop het modem traint.

• Osiris
  • Niet online
Dat snap ik, maar ik heb nog nooit gehoord van een modem wat opeens 6 (!!!) keer zo laag intraint. Lijkt me haast wel een configuratie-issue bij Planet.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Toevallig geen USB modempje he, dat nu op USB 1 snelheid loopt ipv USB 2. Ik roep maar wat.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:12

BHQ

Lijkt me niet, gezien ie 10.0.0.138 kan benaderen en z'n snelheid kan copy/pasten ;)

Kan je ook je noise margins posten? Dan is het vrij makkelijk te bekijken of het probleem bij je thuis zit of dat er iets anders aan het handje is..

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
Osiris schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 23:50:
Dat snap ik, maar ik heb nog nooit gehoord van een modem wat opeens 6 (!!!) keer zo laag intraint. Lijkt me haast wel een configuratie-issue bij Planet.
Of het is een 510 die er geen zin meer in heeft. Sluit dat nooit uit.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Nieuw systeem, nieuwe netwerkkaart ? Je nieuwe mac adress al aangemeld bij je provider ?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:42:
Nieuw systeem, nieuwe netwerkkaart ? Je nieuwe mac adress al aangemeld bij je provider ?
Dit is alleen relevant voor kabel modems. TS heeft een Speedtouch modem en dus ADSL
Pagina: 1