Windows Vista: "Live TV" via Xbox 360 Media Center Extender

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dbreuning
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04-2024
Gisteren heb ik de Hauppauge WinTV-PVR-150MCE tuner kaart gekocht. Deze geinstalleerd en werkt in principe prima.

Ik gebruik mijn Xbox 360 om video, etc. af te spelen op mijn LCD TV. Ik heb een Philips LCD TV type 32PF9966/10 met de Xbox 360 via VGA -> DVI op de DVI port aangesloten. Alles in Media Center en Xbox is gewoon volledig scherm (breedbeeld). Alleen als ik dus de Live TV via de Xbox 360 opstart zijn de TV uitzendingen gewoon in normaal, 4:3, TV formaat. Ik kan geen opties vinden om dit te veranderen naar 16:9 of om het te stretchen/scalen o.i.d. Aan mijn PC is een 17" TFT scherm aangesloten. Hier is de Live TV dus gewoon wel vol in beeld omdat het geen breedbeeld is.

Na wat zoeken op Google en hier op het GoT forum ben ik er niet achter gekomen wat ik kan/moet veranderen om de Live TV uitzendingen volledig scherm te bekijken. Als ik mijn TV kabel direct in mijn TV steek wordt 'ie wel standaard volledig scherm getoond.

Graag hulp/ervaringen in deze kwestie. Alvast bedankt.

www.easysoftwaredeployment.nl | www.provolve.nl

• dbreuning
Iemand ervaring hiermee?

• airell
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-01 20:13
Ik heb hetzelfde, ook met een Philips TV, Xbox360, PVR150 en Vista, maar dan met een beeldbuis. De 16:9 uitzendingen staan midden in beeld, met een donkere 'lijst' zeg maar. Het lijkt erop dat er van 16:9 uitzendingen, 4:3 uitzendingen worden gemaakt door er een zwarte balk boven en onder te plakken. De TV is niet in staat om dit te snappen als letterboxing (ik dacht dat dat zo heette) en dit vol scherm weer te geven...

Ik heb helaas ook nog geen oplossing gevonden, de 'Configure your TV or Monitor' optie is niet via de Xbox360 te benaderen. Wachten op updates?

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:05
Het was mij inderdaad ook al opgevallen, maar aan de andere kant: wat is het nut van TV kijken via je Xbox als je ook gewoon TV via je TV kan kijken? ;)

• dbreuning
Marco schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:10:
Het was mij inderdaad ook al opgevallen, maar aan de andere kant: wat is het nut van TV kijken via je Xbox als je ook gewoon TV via je TV kan kijken? ;)
Nou, dat je kan opnemen, TV op pauze kan zetten, een online TV-gids hebt, je opnames kan in programmeren etc.

Configure your Monitor is beschikbaar op de PC en als ik dat op widescreen zet reflecteert dat zich niet op de Xbox jammer genoeg.

• robw
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07-2025
je kan met mediacenter op je xbox als je in het live tv scherm bent in en uitzoomen,

deze stand onthoud hij dan ook ,ik had precies hetzelfde

je krijgt dan een balkje aan de rechterkant van de tv en daar staat in info ,instellingen en nog 2 dingen.

bij instellingen kan je geloof ik in en uitzoomen.

met welke knop op je xbox360 afstandsbediening je dat schermpje tevoorschijn haalt ben ik even kwijt ,maar probeer gewoon een paar logische knoppen

[ Voor 52% gewijzigd door robw op 25-02-2007 08:06 ]

• dbreuning
robw schreef op zondag 25 februari 2007 @ 08:01:
je kan met mediacenter op je xbox als je in het live tv scherm bent in en uitzoomen,

je krijgt dan een balkje aan de rechterkant van de tv en daar staat in info ,instellingen en nog 2 dingen.

met welke knop op je xbox360 afstandsbediening je dat schermpje tevoorschijn haalt ben ik even kwijt ,maar probeer gewoon een paar logische knoppen

• dbreuning

Thanks, dat is het! _/-\o_ Druk op Info, dan zoom en nog paar keer op zoom voor verschillende zoom opties! THANKS!

• robw
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07-2025
graag gedaan!!

• airell
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-01 20:13

Perfect! Bedankt! Het is trouwens (bij mij) de 'info' knop!
Pagina: 1