Ik heb op een losse PATA schijf een fijne Ubuntu 6.10 edgy installatie, en probeer daarvandaan eigenlijk bij mijn databestanden te komen die op een partitie op een VIA-SATA-Raid0 configuratie staat. Hiervoor heb ik al DMRaid, DMSetup, LVM2 en MDADM geinstalleerd, maar op een of andere manier blijft de /dev/mapper/ leeg, en kan ik dus geen node vinden die ik kan mounten. Weet iemand hoe en waarom dat niet wil werken? Waarom wordt er ondanks alle geinstalleerde programmas geen Raid volumes gevonden?
Dit is vrij logisch aangezien de VIA chipset geen gebruik maakt van een echte RAID controller, ze gebruikte techniek noemt men ook wel fakeraid. Je zal dit toe kunnen passen onder Linux met een beetje googlen, of je je NTFS partities kan mounten durf ik niet te zeggen.
It takes one to know one...
Dat kan wel. Hou er wel rekening meer dat NTFS alleen read-only te mounten is. Voor de rest sluit ik me volledig bij je aan.Dubbeldrank schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:42:
... of je je NTFS partities kan mounten durf ik niet te zeggen.
offtopic:
Ja ik weet dat er ook experimentele meuk is waarmee je NTFS kan schrijven onder linux
Ja ik weet dat er ook experimentele meuk is waarmee je NTFS kan schrijven onder linux
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Ik ben er al achter... Met DMRaid ZOU het moeten werken, maar om een of andere reden is dat broken in Ubuntu 6.10... dus heb ik er nu Ubuntu 7 alpha 4 op staan. En daar werkt het dus gewoon wel! Hetzelfde bij Fedora Core 6, dus het ligt gewoon aan de meegeleverde DMRaid package
dat is helemaal niet offtopic, dus ga ik er gewoon op in: NTFS kun je met ntfs-3g 100% veilig read-write mounten, dat is het stadium experimenteel allang voorbij. Het ondersteunt geloof ik niet alle features, zoals compressie en encryptie, maar standaard NTFS werkt gewoon.IorGie schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:49:
[...]
Dat kan wel. Hou er wel rekening meer dat NTFS alleen read-only te mounten is. Voor de rest sluit ik me volledig bij je aan.
t is niet zo makkelijk te gebruiken zoals de in de kernel geintegreerde ntfs driver, maar polished genoeg om t in 5 minuten aan de praat te krijgen.quote: http://www.ntfs-3g.org/It provides safe and fast handling of the Windows XP, Windows Server 2003, Windows 2000 and Windows Vista file systems
[...]
The driver is in STABLE status
It sounds like it could be either bad hardware or software