Toon posts:

Hoe werkt Getdataback ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn HDD is gister gecrasht, waarschijnlijk door Partition Magic 8..
HDD wordt alleen nog herkend in bios, maar start niet meer op, krijg dan de melding dat er dus een O.S. op moet worden gezet..

Even met Windows PE opgestart en HDD is niet te zien in schijfoverzicht in ''deze computer''
Wordt wel gezien in Disk Management, maar moet dan nog wel geformarteerd worden...
Maar moet dus niet geformarteerd worden omdat ik eerst de data eraf wil hebben..

Nu heb ik een aantal topics gelezen waar een beetje in verteld werd hoe het werkt... over GetDataBack dus.
Ik heb een geregistreerde versie, maar ik zit nu in Stap 3, waarbij ik dus in die partitie kan kijken, en ik zie dus ook daadwerkelijk mijn mappen die er toen op stonden met inhoud.

Maar ik heb geen idee hoe ik dit kopieer naar me werkende HDD.. Er staat wel een knopje COPY bij..nou als ik daar op klik gebeurt er eigenlijk niets, ook geen melding (heb geregisteerde versie).. dus gewoon echt niets.

Hoe kan ik nou die mappen en bestanden kopieeren dan??

Alle nuttige info welkom !

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Oke de handleiding heb ik niet gelezen van te voren, maar maakt ook niet uit, want ik snapte het eigenlijk vrijwel meteen..

Het probeem is dus zoals ik zei dat er niets gebeurt als ik op het knopje COPY klik..
Ik zit dus in stap 3..
ik selecteer dus een map en klik op COPY, maar er gebeurt helemaal niets.

Ik lees in de help functie of handleiding dat ie dan zou moeten gaan kopieeren (wat vrij logisch is, anders heet het geen COPY) en dat er een soort van brwose vesnter moet komen waarheen je het wilt kopieeren, maar dit komt helemaal niet.

Wat doe ik verkeerd?

Ik heb trouwens me HDD op een andere computer aangesloten..
HDD heeft 3 partities, waarvan C: Windows D: Data E: backup

ik heb toen logical partition gekozen in GetDataBack, en daarin staan dus de 3 partities, ik had in dit geval voor partitie DATA gekozen, en ben toen naar de volgende stap gegaan
Nu in stap 3 zie ik dus alle mappen en bestanden van Partitie DATA die ook gewoon alleemaal kan openen, bv. een mp3tje of jpg, maar hoe kopieer ik dit naar me werkende HDD?

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025

Kogando

Humordenaar

Ik heb hetzelfde probleem. Gebruik jij het met vista? Ik wel, misschien is dat het probleem.

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

Verwijderd

Ik heb hetzelfde pobleem, vannacht crashte de pc en beide sata hd zijn allembeide unallocated space. Heb dit vaker meegemaakt maar in dit geval kan ik met getdataback wel de verloren partities zien staan met daarop de bastanden. Als ik echter op "Copy" klik krijg ik niet het gewenste venster waarmee ik het naar mijn externe hd kan schrijven. Sterker, hij doet helemaal niets. Als ik een bestand selecteer zoals een .txt bestand kan ik het wel inzien |:(

Zo dichtbij edoch zo ver weg. Ik gebruik versie 3.03 ntfs van getdataback. De het zijn sata schijven maar die lijken me zoals gezegd, het probleem niet te zijn. Ik kan dus gewoon niets verplaatsen/kopieeren. Iemand enig idee?!?

Verwijderd

Kogando schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:54:
Ik heb hetzelfde probleem. Gebruik jij het met vista? Ik wel, misschien is dat het probleem.
De oudere versie werkt wel goed onder vista (2.34 dacht ik)

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-07 06:16

Beugelfles

I love rusty spoons

Ik heb destijds met een niet geregistreerde versie van getdataback bijna alle vakantiefoto's van mijn ouders gered. Dat hield dus in dat ik elke foto's moest openen en daarna elders opslaan.

Ik was in de veronderstelling dat het met een geregistreerde versie een eitje was. Gewoon bestanden selecteren, copy, klaar.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Beugelfles schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:42:
Ik heb destijds met een niet geregistreerde versie van getdataback bijna alle vakantiefoto's van mijn ouders gered. Dat hield dus in dat ik elke foto's moest openen en daarna elders opslaan.

Ik was in de veronderstelling dat het met een geregistreerde versie een eitje was. Gewoon bestanden selecteren, copy, klaar.
Als ik onder "about" kijk staat er toch echt "licened to". Ik ben nu maar een image vanuit GDB aan het schrijven, kijken of ik daar iets mee kan bereiken. Ben al sinds vannacht bezig, was dan ook ernstig frustie dat na ruim vier uur scannen bleek dt ik opnieuw een scan kon uitvoeren van weer vier uur. Heb nu de file gesaved op de ex. hd.. Dan kan ik sneller terug naar die "stap1/stap2" etc. Het is in mijn geval, onbegonnen werk om alles stuk voor stuk op te slaan.
Pagina: 1