Toon posts:

Ervaring Apple reseller en customer relations*

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede got-ers

Ik wou met jullie mijn ervaring delen met een apple store en met costumer relations.

Na lang twijfelen tussen een 17inch en 15 inch macbook pro heb ik 4 september heb ik een 15inch Macbook pro bij een apple store, er waren toen vooral nog problemen met het whine en de verkoper zei omdat ze een eigen technische dienst hadden dat ik mijn macbook nooit lang kwijt hoef te zijn.

thuis aangekomen met de macbook zat er een whine in maar het werd steeds storende dus ben op 5 oktober terug gegaan en melde de klacht en ook dat hij te warm werd.

Ik had ze een paar keer gebeld over de macbook maar hij bleef in reparatie. Op 11 november kreeg ik bericht (nadat ik zelf een email had gestuurd of het nog lang ging duren) dat de Macbook pro klaar is, maar dat hij was verstuurd naar het verkeerde finaal (Arnhem). Ik heb hem vervolgens daar opgehaald omdat het anders nog langer ging duren voor ik hem terug had. In Arnhem kon ik in eens 29 euro service kosten betalen. Na wat gebel met de apple store kreeg ik uiteindelijk mijn geld terug.

24 november heb ik de Macbook pro opnieuw aangeboden bij de apple store voor reparatie.
hij viel spontaan en werd ook erg warm en bleef dezelfde klachten houden. Ik had gevragen naar een leen laptop maar die kreeg ik niet. We hadden toen de apple store 1 week de tijd gegeven om hem te maken of anders wou ik een vervangende macbook. 1 december hadden we contact met de apple store en om 15 uur zou de mainlogicboard vervangen worden en kom hem om 16 uur ophalen. ik kreeg mijn macbook pro dus ongetest terug. Thuis aangekomen wordt werdt hij warm en heb gelijk gebeld naar de apple store dat dit zo niet goed is. de apple store zei dat ze daar niks aan doen. Er is toen ook contact geweest met costumer relations, die zei dat ik er met de apple store moest zien uit te komen. De volgende ochtend ben ik langsgeweest bij de apple store en ben ik geholpen door een verkoper. Na zijn onderzoek zei hij dat het normaal was en als deze mainlogicboard er uit klapt dat ik maar moest terug komen.

4 december is er opnieuw contact geweest met costumer relations dat de apple store niks aan mijn klachten deed maar de Macbook pro begon ondertussen ook krom te trekken.
het aluminium boven ejectknop van de scherm kwam naar buiten en hij stond niet meer recht op tafel.

In de periode van 1 december tot 22 december is er regelmatig contact geweest met costumer relations, en die hebben me opnieuw doorverwezen naar de apple store.

12 december is de macbook pro op opnieuw aangeboden ter reparatie en de verkoper zet de laptop aan en dat betekend dat de laptop werk, en toen ik door vroeg naar de behuizing ging hij naar achteren met de laptop en kwam terug en zei dat dit onder costumer abuse valt en daar moest ik het maar mee doen. Ik vroeg toen naar zijn baas en hij weigerde dit met een grootte grijns. Door de behandeling van de apple store en costumer relations pakte ik de verkoper vast en zei van ga nu baas en nu kon hij dat wel. Hij kwam terug met zijn baas en een collega verbaal wijzend dat de winkel verlaten moest worden. Dit deed ik niet voordat ze hadden getekend dat het costumer abuse was.

Toen is er regelmatig contact geweest met costumer relations en die hebben ons doorverwezen naar een gecertificeerd service-provider.

Op 22 december is de laptop aangeboden de service-provider. daar volgt er wel een onderzocht. Hun konden niet vaststellen dat de schade aan de behuizing wel door mij kwam. de service-provider adviseerde me contact op te nemen met costumer relations zodat er toestemming gegeven kon worden om hem te maken.

We hebben ondertussen iedereen gesproken bij costumer relations en volgen costumer relations is het echter zo als er geen duidelijk oorzaak is voor de schade dat de consument het zelf maar gedaan zou hebben. Ze hebben gezegd dat de case gesloten is maar weigeren ook om dit schriftelijk te bevestigen. Er is toen door costumer relations geadviseerd om dit op te geven aan de verzekering door er een derde bij te halen.

17 januari is er opnieuw contact met de apple omdat we dit toch opgelost willen hebben. We vertellen de gang van zaken met de service-provider en costumer relations en het advies om het op te geven aan de verzekering wordt ook door de verkoper aan de telefoon geattendeerd. (dit is aanzetten tot oplichting) Vervolgens kregen we de baas van de apple store aan de lijn en hij zei dat voor hun de zaak is afgedaan want er is fysiek geweld gebruikt, en hij beweerde dat hiervan video opnamen van zijn, en ze wensen geen zaken meer te doen, want de tweede logic board was al good will. op de video opnamen zou dus ook te zien zijn hoe de macbook pro onderzocht is.

we zijn nu een maand verder en er is nogsteeds niks gebeurd. ik heb van de week maar mijn macbookpro opgehaald bij de service-provider en de bijbehoren onderzoekkosten betaald.

Het is toch raar als je een laptop koop van bijna 3000 euro dat je zo behandeld wordt?

ik was benieuwd of iemand ook negatieve ervaringen heb met een apple store of costumer relations en wat jullie van mijn ervaring vinden

Verwijderd

Misschien moet je de "apple store" bij shop-survey invoeren. Dan kan iedereen daar zijn ervaringen met elkaar delen en krijgen zij vanzelf een goede of een slechte beoordeling. Daar is shop-survey tenslotte voor.

edit: http://tweakers.net/shopsurvey/2063. Staat er al in.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 17:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem niet online gekocht maar bij een echte apple store en ik vond deze ervaring te belangrijk dus wou hem delen met jullie

Verwijderd

Ik kan je mededelen dat het wel vaker voor komt dat je als stuk afval wordt behandeld.

Dit was ivm de aan koop van mijn Macbook, 9 weken moeten wachten en minimaal 10 belletjes gepleegd over de status van de bestelling. Uit eindelijk bleek het dat ze na 9 weken nog geen Macbook hadden besteld voormij en toen heb ik gezegd dat ik hem over 1 uur op kwam halen en dat ze hem maar moest klaar hebben liggen. Dat hielp uiteindelijk maar de service was belabberd.
Het is toch raar als je een laptop koop van bijna 3000 euro dat je zo behandeld wordt?

ik was benieuwd of iemand ook negatieve ervaringen heb met een apple store of costumer relations en wat jullie van mijn ervaring vinden
Het is zeker raar maar helaas komt het nog tevaak voor.

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:49:
ik heb hem niet online gekocht maar bij een echte apple store en ik vond deze ervaring te belangrijk dus wou hem delen met jullie
Het is een Apple reseller he.. Dus het is niet onderdeel van Apple zelf. Vandaar dat customer relations van Apple ook weinig voor je kan doen, aangezien er een relatie tussen de winkel en jou is, en niet direct tussen Apple en jou.

Okee, je bent misschien niet helemaal correct behandeld bij die zaak, maar om nou fysiek te worden vind ik zelf ook wel iets te ver gaan.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-02 16:11

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik durf het ook echt niet aan om bij een Apple store zo'n aanschaf te doen, ik heb veel meer vertrouwen in de online winkel.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:17
Inderdaad, nogmaals om het duidelijk te maken.

De topicstarter heeft het over Apple Store maar hij bedoelt gewoon een Apple reseller.

Apple Store = Apple.nl/store

Customer Relations waar de topicstarter het over heeft, is wel Apple zelf. Apple zelf kan je alleen reparaties blijven aanbieden. Je hebt namelijk ook geen koopovereenkomst met Apple zelf maar gewoon met een Apple reseller.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat de voorgeschiedenis ook is op dat moment, als je mij als verkoper vast zou pakken om je argumenten kracht bij te zetten dan is het wat mij betreft over. Ik ga je niet meer helpen, niets meer voor je doen, behalve vriendelijk verzoeken de winkel onmiddelijk te verlaten. Dit soort dingen kun je als volwassen mensen oplossen. Neem desnoods even de moeite om een nette brief met je klachten op te stellen en die naar de filiaalmanager van de winkel te sturen. Op die manier weet je zeker dat het bij 'de juiste persoon' terecht komt, en als hij een beetje gevoel heeft voor marketing dan zal hij ook wel snappen dat het commercieel erg interessant is om jou een passende oplossing te bieden.

Bedenk wel dat zodra je met verkopers te maken hebt, deze vaak gebonden zijn aan de regels die ze krijgen opgelegd. Boos worden op die mensen heeft dus weinig zin, laat staan om ze fysiek aan te pakken. Die regels veranderen niet, en de verkoper bepaalt het beleid helaas niet. Een nette brief naar iemand hogerop doet vaak wonderen.

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 18:12
Zo, TS, wat een verhaal zeg.

Ik heb zon 5 maanden geleden mijn MacBook Pro 17 inch gekocht bij een Apple reseller. Alles helemaal top! Hadden al wel meer bij die winkel gekocht en kenden inmiddels de eigenaar ook een beetje.

Nou is (inmiddels) een maand geleden dat ik wat dooie pixels in mijn scherm had. Ben er meteen naar toe gegaan. Bij nader onderzoek kwam we ook nog tot de conclusie dat er ook nog grote 'donkere' vlekken in mijn beeldscherm zitten. Alsof er een TL balk kapot was. Heb een leen-macbook mee gekregen (met 512mb ram :( , maar alles beter dan niks..) Hij is opgestuurd naar hun eigen service center dat tot de conclusie kwam dat er een onderdeel vervangen moest worden en dat het na een week klaar zou zijn.

De volgende week naar de winkel gebeld. Ik kreeg de melding "we zijn er nog niet aan toe gekomen"... uuuh juist, ik ben je maat niet! Heb dus 'vriendelijk' verzocht er maar eens mee te gaan beginnen.

Weer een week later opgebeld, er moest een onderdeel worden vervangen. Dit was besteld maar dit was bij de leverancier niet op voorraad en er was ook geen tijd gegeven dat het er weer was. Waaardeloos dus! Ik moest maar wachten.

Dan de 3e week, ik heb het helemaal gehad. Ten eerste erger ik me dood aan een MacBook met 512 RAM geheugen en het heeft nu wel lang genoeg geduurd. Heb er dus heen gebeld, en gezegd: bied maar een alternatief, ik wacht niet langer! Na veel heen en weer gestuur van medewerker naar medewerker ( ze wisten ineens niets meer van mijn zaak ) is mij gezegd we sturen hem naar officiele apple service center en dan bel ik je over 2 dagen terug wat zij er van vinden.

2 dagen verder (vandaag) telefoontje gekregen, apple service center heeft uw MacBook Pro binnen gekregen, ze hebben onderdeel 'besteld' (bij ander filliaal), is binnen gekomen, is gefixed en zelfs vandaag nog opgestuurd. Kan hem met beetje geluk morgen ophalen :|
Dat alles in 1 dag terwijl ik er nu bijna 4 werken op wacht!

.

Verwijderd

Topicstarter
das wel mooi dat je een geen laptop heb gekregen. de eerste keer dat ik hem kwijt was 5 okt tot 11 november kreeg ik dat niet van de apple reseller. Maar apple en de reseller zijn niet aangesloten bij een brancheorganisatie, dus de extra verzekering of de apple care doen ze niks mee, apple is zelf de verzekerings maatschappij en doen er alles om er tussen uit te komen. Ik was benieuwd of meer menen last hebben dat de behuizing niet meer recht is. Volgens costumer relations is dat altijd costumer abuse.

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 18:12
Dat custommer abuse vind ik zoiezo beetje bullshit, je gaat mij niet wijsmaken dat iemand met een apparaat van bijna 3000 euro er ZO mee omgaat dat de behuizing niet meer 'recht staat'

.

Verwijderd

Topicstarter
Night.Fade schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:32:
Dat custommer abuse vind ik zoiezo beetje bullshit, je gaat mij niet wijsmaken dat iemand met een apparaat van bijna 3000 euro er ZO mee omgaat dat de behuizing niet meer 'recht staat'
daarom had ik die verkoper zo aangepakt, hij beweerde dat het wel zo was en wou dat niet op papier zetten, en zijn baas dr bij halen kon ie ook niet, maar toen ik hem in zn kraak pakte kon ie dat wel. Ik heb trouwens al een brief verstuurd naar de reseller. heb er weinig hoop in dat het zo opgelost wordt en anders maar gerechtelijke stappen.

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Ik heb zelf ervaring met de apple store in Arnhem, macbook moest weg na 1 dag vanwegen dode pixels....wat denk je bijna 8 weken weg. Ze hebben daar totaal geen benul van customer service, ze zijn met alles erg stug. Ik koop voortaan bij apple.nl. En te denken dat de meeste apple resellers 'Customer Service" als Unique selling point gebruiken.Ik ben daar de eerste keer in getrapt maar nooit meer.En als je iets via apple.nl koopt en je gaat ermee naar een reseller zeggen ze doodleuk tegen je dat apple.nl een concurrent is en dat ze niks voor je kunnen doen.

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 17:48
Ibix schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:20:
Ik heb zelf ervaring met de apple store in Arnhem, macbook moest weg na 1 dag vanwegen dode pixels....wat denk je bijna 8 weken weg. Ze hebben daar totaal geen benul van customer service, ze zijn met alles erg stug. Ik koop voortaan bij apple.nl. En te denken dat de meeste apple resellers 'Customer Service" als Unique selling point gebruiken.Ik ben daar de eerste keer in getrapt maar nooit meer.En als je iets via apple.nl koopt en je gaat ermee naar een reseller zeggen ze doodleuk tegen je dat apple.nl een concurrent is en dat ze niks voor je kunnen doen.
Altijd eerst Apple bellen en zij sturen je dan wel door naar de dichtstbijzijnde ACR die herstellingen uitvoert. Dan MOETEN ze hem wel maken willen ze ooit nog producten van Apple verkopen.

Verwijderd

Topicstarter
memento__mori schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:33:
[...]

Altijd eerst Apple bellen en zij sturen je dan wel door naar de dichtstbijzijnde ACR die herstellingen uitvoert. Dan MOETEN ze hem wel maken willen ze ooit nog producten van Apple verkopen.
ik ben door costumer doorverwezen naar een service-provider van apple. maar costumer support gaf geen toestemming om hem te maken. maar heb nu wel een second opinion dat het niet mijn schuld is dat ie krom is, maar volgens apple is het zo als dr geen duidelijk oorzaak is heb de klant het gedaan. zo was het ook met het whine in het begin, omdat het toen nog niet erkent was heb het 5 weken geduurt voor ze hem innamen, maar was hem vervolgens ook weer 5 weken kwijt voor ik hem terug had.

Verwijderd

Misschien is het wijs om de topic-title te wijzigen naar Apple Reseller ipv Apple Store want dat is toch wel een beetje misleidend hoor! Blijkbaar geeft Apple zelf wél goede service maar zijn het de resellers die het verprutsen!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Consumers zijn consumenten.
Customers zijn klanten.
Costumers zijn mensen die kostuums maken.

Wel een beetje een verwarrend verhaal overigens. Wat ik hoor en lees van mensen die Applecare hebben dan is Apple zelf (via de telefoon) heel makkelijk in het omruilen van defecte producten. Op grond van al deze ellende kun je toch wel stellen dat je gewoon een ondeugdelijk product gekregen hebt, dus als je Apple eens lief opbelt en vraagt of hij alsjeblieft vervangen mag worden, kunnen zij dan iets voor je doen?

In principe heb je niets met Apple te maken omdat je bij een retailer hebt gekocht, maar als je een Applecare Protection Plan hebt dan heb je opeens wél een 'servicecontract' met Apple zelf. Lijkt me dan toch dat zij ook zorgdragen voor correcte afhandeling van je klachten.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

edit:
Had TR moeten zijn :X

[ Voor 92% gewijzigd door breinonline op 23-02-2007 21:52 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Ibix
  • Laatst online: 19-09-2025
Kurkentrekker schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:50:
Consumers zijn consumenten.
Customers zijn klanten.
Costumers zijn mensen die kostuums maken.
Eh...engels is mijn moedertaal...duidelijk een typo! Maar enfin....

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:41:
maar zijn het de resellers die het verprutsen!
Met die uitspraak ben ik het absoluut niet eens. Ik heb nu een aantal malen contact gehad met MacSupport (Amsterdam, Haarlem, Uitgeest en Alkmaar) en daar is helemaal niets mis mee. Misschien dat er een paar resellers zijn die er wel een puinhoop van maken, maar 'de resellers' afkraken is onterecht en onverdedigbaar.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Kurkentrekker schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:50:
Wat ik hoor en lees van mensen die Applecare hebben dan is Apple zelf (via de telefoon) heel makkelijk in het omruilen van defecte producten. Op grond van al deze ellende kun je toch wel stellen dat je gewoon een ondeugdelijk product gekregen hebt, dus als je Apple eens lief opbelt en vraagt of hij alsjeblieft vervangen mag worden, kunnen zij dan iets voor je doen?

In principe heb je niets met Apple te maken omdat je bij een retailer hebt gekocht, maar als je een Applecare Protection Plan hebt dan heb je opeens wél een 'servicecontract' met Apple zelf. Lijkt me dan toch dat zij ook zorgdragen voor correcte afhandeling van je klachten.
dat is niet zo. apple zeg dan, geef maar op aan de verzekering door er een derde bij te halen. apple wil mij gewoon geen andere deugelijk product geven.

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 17:48
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:58:
[...]

dat is niet zo. apple zeg dan, geef maar op aan de verzekering door er een derde bij te halen. apple wil mij gewoon geen andere deugelijk product geven.
Zeg dan maar netjes aan de telefoon/per brief dat het in de eerste 6 maanden na aankoop, aan de producent is te bewijzen dat de schade door de consument veroorzaakt is. Als zij dit niet kunnen moeten ze gewoon repareren want dan is het een fabrikagefout. Wat zij hier doen is de bewijslast bij de klant leggen, dat kan enkel na die 6 maanden na aankoop (tenzij dit het geval is natuurlijk en ik verkeerd gelezen heb)

• InfinityEye
  • Laatst online: 01-02 14:03
Misschien een beetje dubbelpost, maar als ik het dus goed begrijp is een 'Apple Store' zoals je die fysiek vind in grotere steden als Groningen, Arhnem, Amsterdam (jah ik kom uit het noorden vandaar die plaatsnamen), een Apple reseller en is alleen de Apple Store http://www.apple.com/nl/store de 'officiële' Apple Store. Dit vind ik wel handig om te weten aangezien ik van plan ben in een zeer verre toekomst producten van Apple te kopen.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Verwijderd

Topicstarter
memento__mori schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:09:
[...]

Zeg dan maar netjes aan de telefoon/per brief dat het in de eerste 6 maanden na aankoop, aan de producent is te bewijzen dat de schade door de consument veroorzaakt is. Als zij dit niet kunnen moeten ze gewoon repareren want dan is het een fabrikagefout. Wat zij hier doen is de bewijslast bij de klant leggen, dat kan enkel na die 6 maanden na aankoop (tenzij dit het geval is natuurlijk en ik verkeerd gelezen heb)
Apple kan inderdaad niet onderbouwen dat ik heb het gedaan, maar ze doen er niks aan. maar van de apple service-provider card, die kregen geen toestemming van apple om hem te maken. Card heb ook aan gegeven dat het niet door mij kwam. Maar apple wijs door naar de reseller die heeft aan gegeven er niks aan te willen doen. maar de brieven zijn al weg. Volgens de jurist heb ik een sterke zaak.

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
InfinityEye schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:14:
Misschien een beetje dubbelpost, maar als ik het dus goed begrijp is een 'Apple Store' zoals je die fysiek vind in grotere steden als Groningen, Arhnem, Amsterdam (jah ik kom uit het noorden vandaar die plaatsnamen), een Apple reseller en is alleen de Apple Store http://www.apple.com/nl/store de 'officiële' Apple Store. Dit vind ik wel handig om te weten aangezien ik van plan ben in een zeer verre toekomst producten van Apple te kopen.
Je hebt in Europa, op Engeland na, GEEN Apple stores. Alleen Apple resellers of Apple Premium Resellers. Die zijn onafhankelijk, maar hebben een licentie van Apple om hun producten te verkopen.

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 13:26
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:42:
[...]
daarom had ik die verkoper zo aangepakt, hij beweerde dat het wel zo was en wou dat niet op papier zetten, en zijn baas dr bij halen kon ie ook niet, maar toen ik hem in zn kraak pakte kon ie dat wel. Ik heb trouwens al een brief verstuurd naar de reseller. heb er weinig hoop in dat het zo opgelost wordt en anders maar gerechtelijke stappen.
Beetje fout om iemand bij de kraag te pakken lijkt me... 8)7 Dat je vervolgens de winkel wordt uitgeschopt vind ik dan ook volledig terecht. Als je dit doet maak je het voor jezelf erg lastig.

De winkel kan nu zeggen "wij verlenen geen support aan klant omdat deze onbehoorlijk gedrag jegens personeel vertoont".

De aanleiding tot je daad is volledig duidelijk en begrijpenlijk, maar het maak volgens mij je zaak wel enorm lastig om op te lossen.

Maar hoe oud is je laptop? Want kun je je niet beroepen op je fabrieksgarantie? Apple (fabrikant) moet toch 6 maanden fabrieksgarantie verlenen?

En laat ze eerst eens bewijzen dat jij de laptop schade hebt toegebracht. De bewijslast ligt namelijk bij de verkoper en niet bij jouw als consument.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb je topictitel veranderd van ervaring apple store en customer relations naar Ervaring Apple reseller en customer relations*. Met de Apple Store wordt over het algemeen verwezen naar de online store van Apple zelf :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
tm030614 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 13:11:
[...]
Maar hoe oud is je laptop? Want kun je je niet beroepen op je fabrieksgarantie? Apple (fabrikant) moet toch 6 maanden fabrieksgarantie verlenen?
ik heb hem al vanaf 4 september en dit probleem van het kromtrekken heb ik sinds 1 december toen ik mijn laptop terug kreeg vanwege de randomshutdowns. ik heb de klachtengelijk gemeld bij de reseller en bij apple zelf. Op advies van costumer relations (apple) ben ik met mn macbook naar een gecertificeerd service-provider gebracht. deze heeft vastgesteld dat het niet door mij kwam, maar apple gaf vervolgens geen toestemming om hem te laten maken. vervolgens heb ie al die tijd daar gestaan omdat apple zo moeilijk deed maar kon hem van de week ophalen.
En laat ze eerst eens bewijzen dat jij de laptop schade hebt toegebracht. De bewijslast ligt namelijk bij de verkoper en niet bij jouw als consument.
het bewijs is geleverd door de service provider van apple, maar apple gaf vervolgens geen toestemming om hem te maken. ik kwam een foto tegen op http://www.appledefects.com/?p=243 en http://www.appledefects.c...ok_Pro#Poor_Build_Quality met dezelfde probleem

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Fysiek geweld gebruiken is altijd fout, maar ik kan het me wel voorstellen, ik zou ook gefrustreerd raken als ik 3000,- euro uitgeef aan een product, en dat als er iets mee aan de hand is, dat je dan grijnzend door de verkoper te woord wordt gestaan.

Misschien moet je een rechtzaak aanspannen tegen de apple reseller?

btw. Welke reseller was het als ik vragen mag?
Da's natuurlijk wel handig om te weten.

• Deephouse
  • Niet online
memento__mori schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:09:
[...]Zeg dan maar netjes aan de telefoon/per brief dat het in de eerste 6 maanden na aankoop, aan de producent is te bewijzen dat de schade door de consument veroorzaakt is. [...]
Niet de producent maar de verkoper moet dat bewijzen!

TS heeft helemaal niets bij Apple te zoeken, en hij kan slechts hopen dat Apple uit medelijden maar een nieuwe MBP stuurt. Fabrieksgarantie is slechts een (niet verplicht) aardigheidje.

• ericafterdark
Eswip schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:21:
[...]

Je hebt in Europa, op Engeland na, GEEN Apple stores. Alleen Apple resellers of Apple Premium Resellers. Die zijn onafhankelijk, maar hebben een licentie van Apple om hun producten te verkopen.
De enige Apple Stores die je fysiek kunt bezoeken zijn in de VS, Canada en Engeland.
In de overige landen heb je ook een Apple Store, maar die is alleen online of via de telefoon te benaderen. In Nederland is dat Apple.nl/store

Alle verkooppunten die je ziet van Apple produkten zijn zelfstandig ondernemers.

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
UserNick8482 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:11:
Fysiek geweld gebruiken is altijd fout, maar ik kan het me wel voorstellen, ik zou ook gefrustreerd raken als ik 3000,- euro uitgeef aan een product, en dat als er iets mee aan de hand is, dat je dan grijnzend door de verkoper te woord wordt gestaan.

Misschien moet je een rechtzaak aanspannen tegen de apple reseller?

btw. Welke reseller was het als ik vragen mag?
Da's natuurlijk wel handig om te weten.
Een rechtzaak omwille van wat? Grijnzend bedienen? Denk dat een rechtzaak aanspannen wel het domste is wat hij kan doen aangezien hij dan hoogstwaarschijnlijk een mooie aanklacht wegens fysiek geweld en bedreiging terugkrijgt... Lijkt mij dat een rechter daar net ietsje harder aan gaat trekken hoor..

Verwijderd

Topicstarter
vanwege een defecte macbook pro. een niet deugelijk product is geleverd en ga daar niet mee accoord maar de reseller denkt daar anders over. hij beweer ook trouwens dat er videoopnamens van zijn, dus daar staat ook op hoe de verkoper mijn macbook pro onderzocht heb, door hem aan te zetten en ze zeggen als hij werkt doet ie het, en dat ik terug moet komen als deze moederboard er ook uit klapt, das geen service toch. een nieuw moederbord wordt volledig vergoed door apple en een nieuw macbook kost de reseller geld. daarom al dat getouwtrek

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik vind het persoonlijk wel kloppen wat ze zeggen(deels dan toch). Een macbook pro wordt gewoon warm, de mijne is momenteel 58°, dat zijn nu eenmaal de nadelen van een zeer krachtige machine in een kleine behuizing. Maar zolang het werkt is het toch dik ok niet? Dat ze dan zeggen als hij niet uitvalt is het in orde vind ik maar normaal eigenlijk.. Dat de behuizing krom staat klopt inderdaad niet en dit hoort ook niet dat ze dit niet willen herstellen. Maar ik vrees persoonlijk dat je een kromme behuizing niet afgewimpelt krijgt als defect, hij werkt namelijk perfect, enkel ziet hij er niet perfect uit..
offtopic:
Mag ik je trouwens vragen hoe je op 3000euro uitkomt voor een mpb?

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Je had sowieso beter geen 'fysiek geweld' kunnen gebruiken, zoals MYST al zegt ga je er niet echt vooruit bij een evt. rechtzaak

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:26

alienfruit

the alien you never expected

Ach, wees blij dat je niet te maken hebt met MagnumMac hier in Nieuw-Zeeland! Daar hebben kennen ze het hele Engelse woord service niet eens. Ik probeer al een tijd om ze naar mijn in Nederland gekochte MacBook Pro te kijken omdat ik gekke vlekken in het scherm en in mijn case heb. Maar ze vertikken het gewoon en dan heb je AppleCare. Dat kopen we de volgende keer ook niet meer :(

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 17:55

TweakBoy

---

Om mijn inbreng in het verhaal rondom Apple Reseller en Customer Relations te herhalen:

2-tal weken terug belde ik Apple Support op ( jah, Apple Corp zelf ) om een RMA aan te vragen. Zij stuurden mij door naar een: Apple Certified Premium Reseller en Apple Certified Service Provider. ACPR & ACSP dus.

Bij mij ging het om een probleem van random shutdowns/sleep a.k.a. Narcoleptic PowerBook Syndrom ( google it ! ). Probleem bij Apple Supportlijn uitgelegd, hiervoor bij een Fysieke ACSP langsgegaan in Den Haag ( klein zaakje, keurige personeel ).

Binnen 2 dagen een nieuw onderdeel besteld. Daarna langsgebracht en binnen 90 minuten onderdeel vervangen. Inmiddels werkt mijn Powerbook weer als normaal en helemaal geen geld gekost behalve een telefoongesprek a 2-3 euro voor tip met verwijzing naar een lokale zaak.

Helemaal geen problemen met de support in welk opzicht dan ook, ik denk dat de TS een pechgeval heeft qua keuze in Apple Reseller Shop, daarnaast het onbehoorlijke gedrag wat TS zelf heeft vertoond in reactie op de ~o zo geniepige verkoper~ ( wat ik uit verhaal van TS haal ).
Elk, maar dan ELKE normaal functionerende mens, laat staan een rotverkoper zou je hier een rotklap voor terug kunnen geven. Wees blij dat hij iemand heeft geattendeerd om jou uit de zaak te zetten. Het had anders af kunnen lopen!.

Ik begrijp best dat je je rot voelt na zoveel "service"-request. Maar denk even na:
- Heeft Apple Store ( Hoofdkantoor Apple Int. Corp ) de verantwoording voor haar resellers betreffende personeelsbeleid?
- Wie was de apple die de reparatie weigerde te laten uitvoeren? De vereniging waar de resellers bij aangesloten staan? Wellicht de zaak zelf? of grote baas Apple Int. Corp zelf?

Als het weer taferelen zoals mexpert twente? zijn ( zaak gaat failliet, geen geld, slecht support, geen leveringen. ) kan ik het best begrijpen dat de zaak geen of slecht support biedt. Dien hier ook een klacht in bij Apple.

Zou je niet met dezelfde klachten betreffende je Macbook bij een ander ACSP langs kunnen gaan? Misschien dat zij er meer kaas van hebben gegeten en wel de juiste support kunnen leveren.

---

Verwijderd

Topicstarter
ook vervelend. je heb toch met apple care on site service, dat ze hem komen ophalen ? verder heb ik het idee dat apple care idd zonder van het geld is. je kan beter een verzekering afsluiten bij je eigen verzekeringsmaatschappij tegen dit soort dingen heb ik het idee

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 02:33 . Reden: edit hoort eigenlijk onder het bericht van ellenfruit ]

Verwijderd

Topicstarter
TweakBoy schreef op zondag 25 februari 2007 @ 02:14:
Om mijn inbreng in het verhaal rondom Apple Reseller en Customer Relations te herhalen:

ik denk dat de TS een pechgeval heeft qua keuze in Apple Reseller Shop, daarnaast het onbehoorlijke gedrag wat TS zelf heeft vertoond in reactie op de ~o zo geniepige verkoper~ ( wat ik uit verhaal van TS haal ).
Elk, maar dan ELKE normaal functionerende mens, laat staan een rotverkoper zou je hier een rotklap voor terug kunnen geven. Wees blij dat hij iemand heeft geattendeerd om jou uit de zaak te zetten. Het had anders af kunnen lopen!.
het was idd niet netjes van mij, maar ik heb hem niet geslagen ofzo. gewoon bij de stropdas gepakt en gezegt ga nu je baas halen toen kon hij het wel.
Ik begrijp best dat je je rot voelt na zoveel "service"-request. Maar denk even na:
- Heeft Apple Store ( Hoofdkantoor Apple Int. Corp ) de verantwoording voor haar resellers betreffende personeelsbeleid?
- Wie was de apple die de reparatie weigerde te laten uitvoeren? De vereniging waar de resellers bij aangesloten staan? Wellicht de zaak zelf? of grote baas Apple Int. Corp zelf?
apple zelf is niet lid van een brancheorganisatie, daarom duurt het allemaal zo lang. de reseller zegt dat ik mijn macbook heb krom gebogen, en toen kreeg ik van apple het advies van een ACSP toe te gaan, die heb mijn macbook onderzocht en erkent dat het niet door mij kwam en vervolgens gaf apple geen toestemming om hem te laten maken.
Zou je niet met dezelfde klachten betreffende je Macbook bij een ander ACSP langs kunnen gaan? Misschien dat zij er meer kaas van hebben gegeten en wel de juiste support kunnen leveren.
apple geeft geen toestemming om hem te laten maken, ik ben al naar een andere ACSP toe gegaan op advies van apple en dat heb alleen maar geld gekost

• ericafterdark
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 02:15:
ook vervelend. je heb toch met apple care on site service, dat ze hem komen ophalen ? verder heb ik het idee dat apple care idd zonder van het geld is. je kan beter een verzekering afsluiten bij je eigen verzekeringsmaatschappij tegen dit soort dingen heb ik het idee
Onsite service is alleen voor desktop Macs, niet voor portables.

Verwijderd

Yep, heb ook problemen ondervonden bij de aankoop van m'n zwarte MacBook bij een Apple Premium Reseller in Hasselt. Deze vertoonde een irritant gekraak van de scharnieren. Ik wou een ander toestel, maar zij wilden me geen ander toestel geven. Het enige wat ze konden doen, was het proberen te herstellen. Na 2 keer te later herstellen is het zo goed als weg, maar nog niet volledig. Heb ook redelijk wat liggen bellen naar Apple en de Technical Support, maar daar wisten ze me gewoon te zeggen dat als ik 'm online had aangekocht dat ik gewoon had kunnen ruilen. Omdat ik 'm bij een reseller gekocht heb, gaat dat dus niet.

Conclusie (voor mij dan): in 't vervolg gewoon online kopen.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 02:15:
je kan beter een verzekering afsluiten bij je eigen verzekeringsmaatschappij tegen dit soort dingen heb ik het idee
Verzekeraars verzekeren beschadiging, diefstal en dergelijke. Iets wat buiten je AppleCare valt.
'Service' en 'Support' doen ze juist weer niet en dat zijn juist de dingen die onder AppleCare vallen. Feitelijk zou je beiden nodig hebben als je alle risico's af wilt dekken met verzekeringen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
burne schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:43:
[...]

Verzekeraars verzekeren beschadiging, diefstal en dergelijke. Iets wat buiten je AppleCare valt.
'Service' en 'Support' doen ze juist weer niet en dat zijn juist de dingen die onder AppleCare vallen. Feitelijk zou je beiden nodig hebben als je alle risico's af wilt dekken met verzekeringen.
apple care denkt alleen frabicage fouten, maar zelfs dan proberen ze er onderuit te komen, het heb in weze eigenlijk heel geen nut, zelfs mijn apple care doet niks. kon dat dure nummer bellen van apple e.d. maar als ik een tip kan geven, je kunt ook het gewone nummer bellen in bunnik, veel goedkoper

Verwijderd

met een iPod of portable is het vrij logisch dat ze daar kritisch mee omgaan, als jij een afgeraggeld apparaat inlevert en vraagt reparatie aan bij Apple Corp. kan het zo zijn dat ze hem niet herstellen als fabricagefout en zelf kunt betalen voor de reparatie.

AppleCare geeft je 3 jaar na aankoop de zekerheid dat je zonder problemen je Apple soft- en hardware kunt gebruiken. prima plan lijkt me :)

• ericafterdark
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:02:
[...]

apple care denkt alleen frabicage fouten, maar zelfs dan proberen ze er onderuit te komen, het heb in weze eigenlijk heel geen nut, zelfs mijn apple care doet niks. kon dat dure nummer bellen van apple e.d. maar als ik een tip kan geven, je kunt ook het gewone nummer bellen in bunnik, veel goedkoper
-edit-

Mijn persoonlijke mening kan ik beter voor me houden.

Anyway, AppleCare heeft geen duur nummer. Je betaalt 10 cent per minuut puur om te voorkomen dat er niet de hele dag 100 mensen in de wacht staan met n00b vragen over hun iPod. Ik vind de 10 cent prima te doen. Kijk eens naar andere helpdesks, daar ben je soms veel duurder uit.

AppleCare is prima, ik zie dagelijks het nut ervan in in de praktijk. Dat jij je onbeschoft hebt gedragen, levert uiteraard geen vriendelijke service op.

[ Voor 36% gewijzigd door ericafterdark op 02-03-2007 23:42 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Bij nader inzien en na intern overleg gaat deze toch op slot. Dit soort ervaringen komen het beste tot hun recht in de Tweakers.net shopsurvey en horen hier in APL eigenlijk niet thuis

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.