Ik heb een postfix mailserver een MyDNS dns server draaien op me eigen server in een datacenter. Alles werkt prima behalve dat bijna alle mails van mijn smtp server in de junkmail map komen van hotmail. Het vreemde is dat als ik een mail verstuur via postfix van een domein gehost bij lycos, de mails wel normaal aankomen. Na nog wat testen kom ik er maar niet achter waarom hotmail sommige mails als junk ziet en sommige niet. Er is geen touw aan vast te knopen. Aan de inhoud kan het niet liggen omdat ik amper tekst mee stuur. Heeft iemand ervaring met het configureren van postfix en mydns zodat het goed werkt met hotmail? Me mailserver staat ook niet op een blacklist.
Verwijderd
Heb je een SPF-record laten opnemen voor je maildomein en je mailserver? Ze zijn sinds een paar maanden wat actiever gaan controleren of een verstuurder iets heeft wat op een valide SPF-record lijkt. Bedenk wel dat hij gerust op "?all" mag eindigen zover nu bekend.
Ik zou eens gaan kijken of je misschien niet ergens geblacklisted bent. Is het in het verleden (of nu nog) dat je een open relay hebt gehad op je server ?
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Ik heb precies eenzelfde probleem, postfix + externe dns, heb zelf een SPF record, maar microsoft vind 'm niet?
http://www.microsoft.com/...derid/wizard/default.aspx kan je kijken of microsoft je SPF vind, en die van mij vind ie niet...
Iemand een idee waarom, andere tools zoals dnstuff vinden 'm wel en daar is ie ook goed.
http://www.microsoft.com/...derid/wizard/default.aspx kan je kijken of microsoft je SPF vind, en die van mij vind ie niet...
Iemand een idee waarom, andere tools zoals dnstuff vinden 'm wel en daar is ie ook goed.
SA007: als je het gepubliceerde SPF record niet kan tonen dan kunnen we er ook weinig over zeggen 
En voor hotmail: zorg ervoor dat je forward en reverse DNS matchen en dat je HELO ook overeenkomt hiermee. Als dit 100% overeenkomstig is en je hebt nog steeds problemen, kijk dan of je een SPF record kan publiceren.
En voor hotmail: zorg ervoor dat je forward en reverse DNS matchen en dat je HELO ook overeenkomt hiermee. Als dit 100% overeenkomstig is en je hebt nog steeds problemen, kijk dan of je een SPF record kan publiceren.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Mijn SPF:
En mijn forward/reverse/HELO matchen:
Of HELO de andere kant op ook klopt (als mijn mailserver iets probeerd te zenden) zou ik zo niet weten en ook niet weten hoe ik dat kan testen.
code:
1
| sa007.nl TXT "v=spf1 a mx ptr ip4:193.138.204.112 mx:mail.sa007.nl -all" |
En mijn forward/reverse/HELO matchen:
code:
1
2
3
4
5
| sa007@Xenon ~ $ hostx Xenon.sa007.nl Xenon.sa007.nl A 193.138.204.112 sa007@Xenon ~ $ hostx 193.138.204.112 Name: Xenon.sa007.nl Address: 193.138.204.112 |
code:
1
2
3
4
5
| $ telnet xenon.sa007.nl 25 Trying 193.138.204.112... Connected to xenon.sa007.nl. Escape character is '^]'. 220 Xenon.sa007.nl ESMTP Postfix |
Of HELO de andere kant op ook klopt (als mijn mailserver iets probeerd te zenden) zou ik zo niet weten en ook niet weten hoe ik dat kan testen.
Bedankt voor de hulp. Volgens een online test sta ik nergens op de blacklist. Ook volgens de online test van kpn sta ik er niet op. Ik zal mrogen headers posten. Volgens de site van MS heb ik een geldig SPF record. Forward en reverse DNS van mijn domein (xept.nl) werken.
en hier is mijn header:
Dit mailtje is verstuurd met thunderbirdFrom - Thu Mar 1 18:13:14 2007
X-Account-Key: account3
X-UIDL: 1172758236.30684.smeagol.cambrium.nl
X-Mozilla-Status: 0001
X-Mozilla-Status2: 00000000
Return-Path: <AT .tweakdsl.nl>
Delivered-To:-AT .tweakdsl.nl
Received: (qmail 30678 invoked by uid 108); 1 Mar 2007 14:10:36 -0000
Received: from 127.0.0.1 by smeagol.cambrium.nl (envelope-from <atte.tweakdsl.nl>, uid 71) with qmail-scanner-2.01
(
Clear:RC:1(127.0.0.1):.
Processed in 0.016007 secs); 01 Mar 2007 14:10:36 -0000
Received: (qmqq 30584-D5A7D64E invoked from network) 01 Mar 2007 15:10:34 +0100
Received: from unknown (HELO mail.xept.nl) (195.242.152.106)
by smeagol.cambrium.nl with SMTP; 1 Mar 2007 14:10:34 -0000
Received-SPF: none (smeagol.cambrium.nl: domain oftweakdsl.nl does not designate permitted sender hosts)
Received: from localhost (localhost [127.0.0.1])
by mail.xept.nl (Postfix) with ESMTP id E291EBBC37C
for <tweakdsl.nl>; Thu, 1 Mar 2007 15:10:33 +0100 (CET)
Received: from mail.xept.nl ([127.0.0.1])
by localhost (srvxept01.xept.nl [127.0.0.1]) (amavisd-new, port 10024)
with ESMTP id bAgN1msKrnYU for <tweakdsl.nl>;
Thu, 1 Mar 2007 15:10:33 +0100 (CET)
Received: from [192.168.1.131] (84-245-25-41.dsl.cambrium.nl [84.245.25.41])
by mail.xept.nl (Postfix) with ESMTP id 72381BBC308
for <.tweakdsl.nl>; Wed, 28 Feb 2007 23:47:30 +0100 (CET)
Message-ID: <45E60679.5090002.tweakdsl.nl>
Date: Wed, 28 Feb 2007 23:47:21 +0100
From: <.tweakdsl.nl>
User-Agent: Thunderbird 1.5.0.9 (X11/20070103)
MIME-Version: 1.0
To: .tweakdsl.nl
Subject: Test
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 7bit
Testert
[ Voor 5% gewijzigd door E-jey op 27-12-2020 21:17 ]
Hmz, ik ben hier ook me bezig maar loop tegen hetzelfde probleem aan. Heb vanalles geprobeerd met de headers, maar dit zorgte er bij Gmail voor dat de mail als bijlage kwam
Heeft de TS misschien de oplossing inmiddels?
Ik vermoed trouwens dat dit verklaard waarom veel bedrijven hun nieuwsbrieven laten versturen door een extern bedrijf dat hierin gespecialiceerd is...
Ik vermoed trouwens dat dit verklaard waarom veel bedrijven hun nieuwsbrieven laten versturen door een extern bedrijf dat hierin gespecialiceerd is...
Enigste wat ik zover heb (veel communiceren met hotmail/msn) is dat hotmail een whitelist service heeft, voor 1000 dollar per jaar mag je op dat lijstje staan...
Mensen die dit geld ervoor over hebben: http://www.senderscorecertified.com/
Verder niks nuttigs uit die lui kunnnen krijgen:
Ze willen het liefst geen ptr optie in je spf record willen zien (als het niet anders kan, helemaal aan het einde), zorgt voor meer load. Weet niet of de spamfilters hierna kijken, maar werd in een mail gezegd.
Note: als je zelf gaat mailen, ze sturen verdacht vaak standaardmails als antwoorden.
Mensen die dit geld ervoor over hebben: http://www.senderscorecertified.com/
Verder niks nuttigs uit die lui kunnnen krijgen:
Wel misschien een tip:I am not able to go into any specific details about what these filters specifically entail, as this would render them useless.
Ze willen het liefst geen ptr optie in je spf record willen zien (als het niet anders kan, helemaal aan het einde), zorgt voor meer load. Weet niet of de spamfilters hierna kijken, maar werd in een mail gezegd.
Note: als je zelf gaat mailen, ze sturen verdacht vaak standaardmails als antwoorden.
nee, ik heb helaas nog geen oplossing. Ik heb geen zin om 1000 euro per jaar op te hoesten. Misschien dat als ik de nieuwsbrieven gewoon verstuur en alle ontvangers op "geen spam" drukken, mijn mails na verloop van tijd normaal aankomen. Hotmail heeft toch een "slim" spamfilersPeterEs schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:23:
Hmz, ik ben hier ook me bezig maar loop tegen hetzelfde probleem aan. Heb vanalles geprobeerd met de headers, maar dit zorgte er bij Gmail voor dat de mail als bijlage kwam![]()
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem, maar ik zag destijds op http://www.dnsstuff.com dat je vóór een bepaalde datum een SPF-record ingesteld moest hebben, daarna had het geen zin meer voor Hotmail en kom je gewoon in de spambox. Wel vreemd, want die datum lag ergens in 2004 / 2005 dus hoe wil je dat doen als je net een domein regged...
Iemand die hier meer van weet?
Iemand die hier meer van weet?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Pagina: 1