Wegens wat problemen met m'n computer en een sociaal leven is dit topic er wat later dan ik had gehoopt, maar beter laat dan nooit
Het budget voor deze special is ingesteld op €800, wat exclusief monitor, speakers en verwante zaken is, aangezien een HTPC natuurlijk aangesloten dient te worden op een mooie grote tv en radio van degelijke kwaliteit.
Mijn twijfel heerst voornamelijk rond de videokaart, ik heb nog niet fatsoenlijk de tijd gehad om na te gaan welke features belangrijk zijn voor een HTPC. De keuze is vooralsnog op deze gevallen aangezien het een passief gekoelde videokaart is en waarschijnlijk snel genoeg zal zijn voor HD-materiaal.
Vandaag en morgen ben ik met wat andere zaken bezig, waardoor er waarschijnlijk weinig tot niet door mij gereageerd zal worden, maar dat betekent uiteraard niet dat er niks met de reacties gedaan zal worden
Zondag zal ik tijd vrijmaken om alle reacties te lezen en waar nodig de BBG aan te passen.
Alvast bedank voor het meedenken.
| Product | Prijs | |||||
| Processor | AMD Sempron 3000+ (AM2, 1.6GHz, 256KB, 400MHz Bus, 62W, Boxed) | € 38,66 | ||||
| Moederbord | Asus M2NPV-VM, GeForce 6150 (mATX, PCI-e, LAN, SATA II, RAID, 1394, VGA) | € 72,23 | ||||
| Koeling | Boxed | |||||
| Geheugen | 2 x 512MB PC4200 DDR2, CL4 (Kingston KVR533D2N4/512) | € 64,50 | ||||
| Videokaart | Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI ) EN7600GT/SILENT/2DHT/256M | € 130,77 | ||||
| Netwerkcontroller | Geïntegreerd | |||||
| Geluidskaart | Geïntegreerd | |||||
| Harde schijf | Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) | € 82,- | ||||
| Dvd-brander | Samsung SH-S182M 18x (Dual-layer, Lightscribe, Zwart) | € 28,- | ||||
| Behuizing | Antec Fusion (mATX, 430W, Zilver/Zwart) | € 155,- | ||||
| Tv-kaart | Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE-Kit | € 155,95 | ||||
| Toetsenbord | Microsoft Remote Keyboard (for Media Center Edition) | € 40,99 | ||||
| Totaalprijs bij opstellen BBG | € 768,10 | |||||
Mijn twijfel heerst voornamelijk rond de videokaart, ik heb nog niet fatsoenlijk de tijd gehad om na te gaan welke features belangrijk zijn voor een HTPC. De keuze is vooralsnog op deze gevallen aangezien het een passief gekoelde videokaart is en waarschijnlijk snel genoeg zal zijn voor HD-materiaal.
Vandaag en morgen ben ik met wat andere zaken bezig, waardoor er waarschijnlijk weinig tot niet door mij gereageerd zal worden, maar dat betekent uiteraard niet dat er niks met de reacties gedaan zal worden
Alvast bedank voor het meedenken.
[ Voor 100% gewijzigd door Hahn op 23-02-2007 17:18 ]
The devil is in the details.